  • 1. Data: 2003-01-15 14:31:29
    Temat: pytanie do uczestnikow konkursu PT2 - wiecie jak z tym podatkiem za nagrody
    Od: "yamrok" <y...@p...onet.pl>

    witam
    bylem w US i az zdebialem , na jakim PIT oni to wyslac, wedlug regulaminu
    mBank jest platnikiem , ale jak ktos sie pomyli albo zrobi to celowo , to
    kazdy uczestnik zaplaci ten podatek w ramach podatku od dochodu w zeznaniu
    rocznym i to wiecej niz owe ryczaltowe 10 % !

    prosze o zabranie glosu w tej sprawie , to jest BARDZO WAZNE DLA WSZYSTKICH
    !!!
    jak to jest w tego typu konkursach ?
    w regulaminie pisze , ze platnikiem jest organizator , zgodnosc z przepisami
    a potem calkowity brak zgodnosci z przepisami oraz tymi co w regulaminie a
    tym co sie mowi.

    pozd

  • 2. Data: 2003-01-15 15:13:14
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "yamrok" <y...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    przepisami
    > a potem calkowity brak zgodnosci z przepisami oraz tymi co w regulaminie a

    jeśli w US pytałeś taką składnią jak tutaj to nie dziwię się, że nikt nie
    wiedział o co chodzi :))))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-01-15 16:13:32
    Od: "yamrok" <y...@p...onet.pl>

    a sprawa jest prosta, niestety czynnosci , ktore moga nastapic w wyniku
    zlego dzialania kogos w banku bardzo klopotliwe.

    wedlug regulaminu bank placi podatek zryczaltowany .
    w kazdym takim konkursie placi sie podatek zryczaltowany w wysokosci 10 %
    wartosci nagrody.
    do tego celu sluzy PIT 8A.

    proste , ?
    teraz dalej ,
    bank w regulaminie zobowiazal sie , ze placi ten podatek ,

    teraz bank twierdzi ze jako platnik wysyla informacje do urzedu skarbowego
    wlasciwego dla kazdego uczestnika / nagrodzonego w konkursie , do tego celu
    wykorzystuje podane przez Ciebie dodatkowe dane NIP i adres urzedu
    skarbowego .

    i ze do tego celu wykorzysta PIT 8C .

    to jest proste?

    ale w przypadku konkursu nie ma czegos takiego , wysylane jest tylko
    zbiorcze zestawienie PIT 8A i tam tylko platnik (zalezy od tego co zapisane
    w regulaminie konkursu - kto jest platnikiem tej nagrody ) w tym
    przypadku bank (bo zobowiazal sie w regulaminie ze on jest platnikiem 10 %
    zryczaltowanego podatku dochodowego) wysyla ten PIT w danym miesiacu (zalezy
    od terminow dostarczenia nagrod) do US wlasciwego dla niego.

    nie moze zajsc sytuacja placenia podatku na zeznaniu PIT 8A przez bank oraz
    wysylanie rowniez PIT 8C do US wlasciwego dla uczestnika oraz do niego
    samego.

    proste?

    jesli wysla PIT 8C (poczytaj do czego sluzy ten PIT - informacyjny ,
    zgloszenie innych zrodel dochodu) to nie zachodzi sytuacja placenia podatku
    zryczaltowanego jak na PIT 8A, tylko trzeba uwzglednic podana wartosc w
    dochodach w rocznym zeznaniu podatkowym (PIT 37, 36), co podwyzsza ogolna
    sume dochodu - czyli opodatkowania na zasadach ogolnych wedlug progow
    podatkowych .

    czyli nastepuje zlamanie regulaminu w punkcie mowiacym , ze organizator
    placi zryczaltowany podatek dochodowy , bo w tym przypadku to nawet nie on
    placi ale i nawet nie jest to podatek zryczaltowany.

    proste ? bardziej lopatologicznie sie chyba nie da?
    pozd

  • 4. Data: 2003-01-15 19:10:57
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b041iq$qsk$1@news.tpi.pl, yamrok wrote:

    > proste ? bardziej lopatologicznie sie chyba nie da?

    teraz OK :)
    ale nie obraź się, ale poprzednio ja też ni w ząb nie rozumiałem, o co Ci
    chodzi, choć - Bóg mi świadkiem - próbowałem

    --
    Robert