  • 1. Data: 2007-01-02 11:26:19
    Temat: pytanie o libor i odsetki
    Od: " lokopoko3" <l...@W...gazeta.pl>

    Chciałbym się dowiedzieć dlaczego pomimo podwójnego wzrostu liboru 6M dla
    CHF przez ostatni rok, płacę odsetki od kredytu mniej więcej tej samej
    wyskości co rok temu? Czy czeka mnie któregoś miesiąca nagła znaczna zmiana
    wysokości spłacanej raty w związku ze wzrostem tej stopy procentowej?

  • 2. Data: 2007-01-02 11:39:01
    Temat: Re: pytanie o libor i odsetki
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik " lokopoko3" <l...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:endfgr$66e$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > znaczna zmiana
    > wysokości spłacanej raty w związku ze wzrostem tej stopy

    Typowym powodem mogłoby być to, że spłacasz to w systemie rat
    malejących.

    marekz

  • 3. Data: 2007-01-02 11:54:18
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Typowym powodem mogłoby być to, że spłacasz to w systemie rat
    > malejących.
    >
    > marekz

    lub stopy wzrastajac a kurs w stosunku do zlotego spada

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2007-01-02 11:56:20
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    lokopoko3 wrote:

> [...]
    > wyskości co rok temu? Czy czeka mnie któregoś miesiąca nagła znaczna zmiana
    > wysokości spłacanej raty w związku ze wzrostem tej stopy procentowej?

    Bo spada kurs CHF.

    Karol

  • 5. Data: 2007-01-02 12:23:21
    Od: " lokopoko" <l...@N...gazeta.pl>

    splacam kredyt w systemie rat stałych (nie malejących) a takze nie sądze ze
    spadajacy kurs w stosunku do zlotego bylby w stanie pokryc wzrost stopy
    procentowej

    dla przykladu:

    2 stycznia 2006 było:
    rata kapitałowa - 100 CHF
    rata odsetkowa - 100 CHF
    łącznie według kursu z 2 stycznia 2006 - 497 PLN

    2 stycznia 2007 powinno byc:
    rata kapitałowa - nieco powyżej 100 CHF
    rata odsetkowa - nieco poniżej 200 CHF
    łącznie według kursu z 2 stycznia 2007 - 713 PLN

    czyli spory wzrost a moje raty są własciwie nieco nizsze niz rok temu

  • 6. Data: 2007-01-02 16:29:38
    Od: zbig <z...@p...com>

    lokopoko napisał(a):
> [...]
    > łącznie według kursu z 2 stycznia 2007 - 713 PLN
    >
    > czyli spory wzrost a moje raty są własciwie nieco nizsze niz rok temu

    jeżeli to jest w systemie rat stałych to dlaczego rata kapitałowa w 2007
    jest wyższa niż w 2006?

  • 7. Data: 2007-01-03 09:10:51
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    zbig napisał(a):

    > jeżeli to jest w systemie rat stałych to dlaczego rata kapitałowa w 2007
    > jest wyższa niż w 2006?

    Bo tak działają raty stałe? Płacisz stałą miesięczną kwotę, ale z każdym
    miesiącem udział raty kapitałowej w tej kwocie wzrasta...

    ch.

  • 8. Data: 2007-01-03 17:07:20
    Od: " lokopoko" <l...@N...gazeta.pl>

    > Bo tak działają raty stałe? Płacisz stałą miesięczną kwotę, ale z każdym
    > miesiącem udział raty kapitałowej w tej kwocie wzrasta...
    >

    > ch.

    Zgadza sie - przez cały okres spłacania raty odsetkowe maleją bo zostaje coraz
    mniej do spłacenia ale za to raty kapitałowe wzrastają i w ten sposob łączna
    rata do spłacenia jest każdego miesiąca taka sama.

    Ale wciaz nie wiem dlaczego pomimo wzrostu stopy procentowej moj bank nie
    podnosi mi wysokosci raty odsetkowej. A moze zapomnieli o mnie :D

    Czy jest ktos kto to wyjasni?

  • 9. Data: 2007-01-04 21:08:25
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Jan 2007 17:07:20 +0000 (UTC), " lokopoko"
    <l...@N...gazeta.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >Ale wciaz nie wiem dlaczego pomimo wzrostu stopy procentowej moj bank nie
    >podnosi mi wysokosci raty odsetkowej. A moze zapomnieli o mnie :D

    To może wyjaśnisz czy masz oprocentowanie zależne od jakiegoś wskaźnika czy
    ustalane przez zarząd banku? A może masz stałe - skąd mamy to wiedzieć?
    Częstotliwość aktualizacji oprocentowania też pozostawiasz do wyczytania z
    gwiazd? :)