  • 1. Data: 2007-01-26 21:49:02
    Temat: pytanie o monety
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    Witam,
    kupuje od pewnej osoby monety na jednym z serwisow aukcyjnych w cenie 2,39zl
    Sa to moenty 2 zl ,ktore mozna nabyc w bankach np. 2 zl miasta Chelm itp.
    Zastanawia mnie jednak fakt zarobku sprzedawcy.
    Kupuje od niego hurtowo po 20szt po 2,39zl i tu moje pytanie , banki
    sprzedaja w cenie 2zl,
    sprzedawca widac ,ze prowadzi DG sprzedajac monety na czym zarabia?
    Czy kupuje po cenie hurtowej ?? ;)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-27 05:13:43
    Temat: Re: pytanie o monety
    Od: zbig <z...@p...com>

    Numi. napisał(a):

    > sprzedawca widac ,ze prowadzi DG sprzedajac monety na czym zarabia?
    > Czy kupuje po cenie hurtowej ?? ;)

    no jak kupuje w banku za 2 i opyla ci za 2,39 to jest 20% marży

  • 3. Data: 2007-01-27 07:34:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zbig" <z...@p...com> napisał w wiadomości
    > no jak kupuje w banku za 2 i opyla ci za 2,39 to jest 20% marży

    W sumie - złoty interes (a wlasciwie "dwa złote interes") - nawet jesli
    towar nie bedzie schodzil, to kasy nie utopi - zawsze moze nimi zaplacic.
    Wlasciwie mozna powiedziec, ze interes bez inwestycji pienieznej !!! - w
    sumie, ten sprzedawca jest geniuszem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-01-27 07:37:12
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    > no jak kupuje w banku za 2 i opyla ci za 2,39 to jest 20% marży

    hmm,wystawienie aukcji 0,15zl
    prowizja od sprzedazy 2,39zl tez troche kosztuje, chyba 0,05zl
    podatek od sprzedazy (kwota+koszty wysylki)
    te 20% znika na czym wiec zarabia?

  • 5. Data: 2007-01-27 08:06:00
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Numi. wrote:

    > hmm,wystawienie aukcji 0,15zl

    Od aukcji, czy od sztuki?
    Jeżeli od aukcji, to za 15 gr wystawi wiele monet.

  • 6. Data: 2007-01-27 08:37:54
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    > Od aukcji, czy od sztuki?
    > Jeżeli od aukcji, to za 15 gr wystawi wiele monet.

    wystawienie aukcji 15gr.

  • 7. Data: 2007-01-27 08:59:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Numi." <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > wystawienie aukcji 15gr.

    Niezupelnie - jesli wystawi 100 monet (239 zl) zaplaci 1 zl za wystawienie -
    wowczas od jednej monety tylko 1 gr to bedzie kosztowalo.
    Prowizja od sprzedazy: 4% ceny koncowej: 0,04*2,39 = 10 gr.
    A zatem na 1 monecie zarabia 28 gr

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-01-27 10:49:24
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Numi. wrote:

    > wystawienie aukcji 15gr.

    No więc koszt wystawienia aukcji rozkłada się na wsystkie monety w aukcji

  • 9. Data: 2007-01-27 11:50:15
    Od: "Numi." <s...@s...pl>

    > No więc koszt wystawienia aukcji rozkłada się na wsystkie monety w aukcji

    ale wystawia po 1 sztuce.
    no nic, dziekuje za info.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-01-27 17:16:37