  • 1. Data: 2010-06-16 17:57:24
    Temat: rachunek bankowy dla spółki z o.o.
    Od: z...@o...pl

    tysiąc jeden razy wałkowano tutaj temat czy wolno osobie
    fizycznej przyjmować na rachunek osobisty wpłaty z tytułu
    jednoosobowej działalności gospodarczej - wszystko już
    powiedziano i nie ma sensu do tego wracać. Mam inny problem:

    Spółka cywilna chce przekształcić sie w spółkę z o.o. przez
    co uzyska osobowośc prawną i niestety wpadnie w pełną księgowość

    Co grozi spółce z o.o. która przyjmowałaby wpłaty
    od klientów na rachunek spółki cywilnej?

    rachunek spółki cywilnej de facto należy do wspólników jako
    dwóch osób fizycznych bo to one są przedsiębiorcami,
    spółka z o.o. jest odrębną od wspólników osobą (prawną).

    czy zatem spółka z o.o. narazi się na zażut używania "nie swojego"
    rachunku bankowego?

  • 2. Data: 2010-06-17 06:34:52
    Temat: Re: rachunek bankowy dla spółki z o.o.
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 16-06-2010 19:57, z...@o...pl pisze:
> [...]
    > spółka z o.o. jest odrębną od wspólników osobą (prawną).
    >
    > czy zatem spółka z o.o. narazi się na zażut używania "nie swojego"

    Dane na przelewie mogą nie być zgodne z właścicielem konta i przelew
    może zostać cofnięty. Myślę, że dostarczenie do oddziału KRS-u i zmiana
    danych nie jest kłopotliwa a późniejszy spokój bezcenny. Pozdrawiam Dan.

  • 3. Data: 2010-06-17 07:42:13
    Od: z...@o...pl

    > Dane na przelewie mogą nie być zgodne z właścicielem konta
    > i przelew może zostać cofnięty.

    w marmurkowym pkobp owszem ale w inteligo?

    > Myślę, że dostarczenie do oddziału KRS-u
    > i zmiana danych nie jest kłopotliwa

    akurat ani inteligo ani mbank nie chcą
    prowadzić rachunkow spółkom z o.o.

    dlaczego? widzimisię niedouczonego pracownika
    banku który układał procedury dla tych banków

  • 4. Data: 2010-06-17 07:54:29
    Temat: NIELEGALNY rachunek bankowy dla spółki z o.o.
    Od: z...@o...pl

    > przelew może zostać cofnięty.

    mnie najbardziej interesuje czy takie działanie
    - narusza prawo podatkowe
    - narusza zasady pełnej księgowości
    - narusza prawo karne

    i ew. jakie kary za to grożą spółce a jakie zarządowi

  • 5. Data: 2010-06-18 09:44:44
    Temat: Re: NIELEGALNY rachunek bankowy dla spółki z o.o.
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    z...@o...pl
    <z...@o...pl> dared to write:

    > mnie najbardziej interesuje czy takie działanie
    > - narusza prawo podatkowe
    > - narusza zasady pełnej księgowości
    > - narusza prawo karne
    >
    > i ew. jakie kary za to grożą spółce a jakie zarządowi

    Takie luźne przemyślenia:

    Spółka nie ma prawa do rozporządzania tym rachunkiem.
    - Płatności dokonywane na ten rachunek stają się formalnie płatnościami na rzecz osób
    trzecich, a nie Spółki - a więc nie mogą być przez firmę księgowane.
    - Płatności dokonywane z tego rachunku również nie mogą być traktowane jako dokonane
    przez Spółkę - bo nie jest to rachunek Spółki.
    Czy Spółka z może zawrzeć z udziałowcem umowę o udzielenie rachunku celem
    przeprowadzania transakcji? Nie wiem. Pewnie tak, ale jest to tak nistandardowe, że
    urzędy tego nie pojmą.

    k.

  • 6. Data: 2010-06-19 11:38:34
    Od: z...@o...pl

    > Takie luźne przemyślenia:

    > - Płatności dokonywane z tego rachunku również nie mogą być
    > traktowane jako dokonane przez Spółkę - bo nie jest to rachunek Spółki.

    bez problemu, bo spółka nie będzie tego rachunku używać do
    dokonywania, a jedynie do przyjmowania płatności od klientów.

> [...]
    > rachunku celem przeprowadzania transakcji? Nie wiem. Pewnie tak, ale
    > jest to tak nistandardowe, że urzędy tego nie pojmą.

    myślałem o prostszym rozwiązaniu: przelew "omyłkowo wpłaconych
    przez klienta" wpływów należnych spółce z o.o. z rachunku s.c.
    na rachunek spółki z o.o.

    oczywiście pytanie: po co aż tak kombinować?
    ano po to aby przyjmować wpłaty od klientów mBanku i inteligo
    i na bieżąco widzieć te wpłaty na rachunku (dostępnym dla) spółki