  • 1. Data: 2009-12-15 18:28:00
    Temat: raty równe dnbnord algorytm
    Od: zloty <z...@g...com>

    Witam

    Czy ktos moze orientuje sie jaki jest algorytm naliczania czesci
    kapitalowej i odsetkowej w przypadku rat rownych.

    Dostalem wlasnie nowy harmonogram splaty. I oczywiscie raty sa rowne
    ale patrzac tylko na jedna czesc np odsetkowa, to ona nie maleje stale
    co miesiac ale dokladnie w drugie racie maleje o 1 w kolejnej rosnie o
    80 w nastepnej spada o 30, rosnie o 20 nastepnie spada o 15 i nie moge
    znalezsc w tym zadnej logiki.

    Wiem ze banki glownie stasuja metode annuitetową , ale w tym wypadku
    to się nie sprawdza. Jakie sa inne metody. Ewentualnie czy ktos mial
    doczynienia z ratami stalymi w tym banku.

    Dodatkowo w metodzie annuitetowej rata wychodzi nizsza.

    Pozdrawiam
    Zloty

  • 2. Data: 2009-12-16 08:44:29
    Temat: Re: raty równe dnbnord algorytm
    Od: "Tomek" <t...@S...pl>

> [...]
    >co miesiac ale dokladnie w drugie racie maleje o 1 w kolejnej rosnie o
    >80 w nastepnej spada o 30, rosnie o 20 nastepnie spada o 15 i nie moge

    Chodzi o to że w symulacjach zaklada sie ze miesiac ma 30 dni, natomiast w
    rzeczywistych ratach masz przeliczone na konkretna ilosc dni - czasem jest
    to 29 a czasem nawet 32 w zaleznosci od miesiaca ( 32 moze wystapic jesli
    splata wypada w sobote albo niedziele to przekladana jest na poniedzialek
    czyli +1 +2 dni )

  • 3. Data: 2009-12-16 10:23:41
    Od: zloty <z...@g...com>

    On Dec 16, 9:44 am, "Tomek" <t...@S...pl> wrote:

> [...]
    > splata wypada w sobote albo niedziele to przekladana jest na poniedzialek

    Wg regulaminu splata raty ma nastepowac w 5 dniu miesiaca lub jezeli
    to jest dzien wolny to ostatni dzien roboczy poprzedzajacy dzien
    wolny. wg kalendarza dopiero w kwietniu (zamiast 5 bedzie 2) w
    pozostale dni to sa dni pracujace.

    Gdzie moge znalezsc wzor na liczenie z uwzglednieniem liczby dni w
    miesiacu.

  • 4. Data: 2009-12-16 10:31:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "zloty" <z...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000vbr.googlegroups.com...

    > Gdzie moge znalezsc wzor na liczenie z uwzglednieniem liczby dni w
    > miesiacu.

    Nigdzie. Przecież to by musiała być gigantyczna ilość wzorów - osobny dla
    każdego dnia startu kredytu i jego długości.

  • 5. Data: 2009-12-17 11:28:51
    Od: zloty <z...@g...com>

    On 16 Gru, 12:31, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "zloty" <z...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000vbr.googlegroups.com...

    > Nigdzie. Przecież to by musiała być gigantyczna ilość wzorów - osobny dla
    > każdego dnia startu kredytu i jego długości.

    W przyblizeniu juz wiem, bank do obliczenia odsetek bierze
    oprocentowanie dzienne * liczba dni w miesiacu, tylko ze do okreslenia
    oprocentowania dziennego przyjmuje ze rok ma 360 dni. Co powoduje ze
    RRSO wzrasta o ok 0,05 %

    Pomimo tego caly czas sa rozbieznosci ok 0,10 do 0,20 (ktore bank
    tlumaczy zaokragleniami w systemie(tylko ze zaokraglenia sa do 0,01)

  • 6. Data: 2009-12-17 12:31:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "zloty" <z...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqj.googlegroups.com...

> [...]
    > oprocentowanie dzienne * liczba dni w miesiacu, tylko ze do okreslenia
    > oprocentowania dziennego przyjmuje ze rok ma 360 dni. Co powoduje ze

    IMO jest to oszustwo ze strony banku nadające się do zgłoszenia do KNF.