  • 21. Data: 2012-02-10 22:25:14
    Temat: Re: reakcje na nową belkę?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> wrote on 2012-02-10_23:14
    > Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości grup

    > Faktycznie masz całkowitą rację.
    >
    > Semi-optymalną kwotą odsetek, oprócz całkowitych liczb złotych
    > będzie jeszcze 21, 42, 63 i 84 grosze. Ale optymalizowanie stanie
    > się już niestety całkiem bez sensu.

    Wiesz co? To nie jest prawda w ogólności, tylko lokalna, przy
    założeniu niskiej wartości jednostki monetarnej :-)

    Gdyby złotówka miała dziś wartość jak zaraz po denominacji albo
    lepiej wartość złotej dwudziestki, to optymalizacja byłaby
    znacznie bardziej lub zgoła całkiem sensowna :-)

    Czyli: zgoda na "nieopłacalna", ale nie "bez sensu" :-P

    Pozdr.

    witrak()

  • 22. Data: 2012-02-10 22:33:53
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Faktycznie masz całkowitą rację.

    >Semi-optymalną kwotą odsetek, oprócz całkowitych liczb złotych będzie
    >jeszcze 21, 42, 63 i 84 grosze. Ale optymalizowanie stanie się już niestety
    >całkiem bez sensu.

    Z tym się zgodzę, całkowicie bez sensu.

  • 23. Data: 2012-02-10 23:16:38
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > znacznie bardziej lub zgoła całkiem sensowna :-)
    >
    > Czyli: zgoda na "nieopłacalna", ale nie "bez sensu" :-P

    Na nowych zasadach pojedyncza optymalizacja daje nam najmniejszą obiegową
    jednostkę waluty czyli 1 grosz. Na starych warunkach dawała do 50 groszy.
    Sensowność obniży się drastycznie. IMO do zera, bo energia zużyta aby
    wykonać taką optymalizację będzie prawdopodobnie wymagała spożycia jedzenia
    o wartości powyżej 1 grosza (abstrahując od zużycia prądu, sprzętu, no i
    mało atrakcyjnie spędzonego czasu).

    Odpada też motywacja para-moralna. Nie doprowadzimy już do sytuacji, aby
    polskie państwo dostało figę z makiem. Możemy się tylko bronić, aby dostało
    dokładnie 19% zamiast nieco wyższego procentu.

    Historia nowożytna nie zna przypadku aby najmniejsza obiegowa porcja
    dowolnej waluty była 'coś sensownego' warta.

  • 24. Data: 2012-02-10 23:19:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 06:56:59 -0800 (PST), Krzysiek napisał(a):

    > może pseudolokaty gdzie zamiast % dostaje się punkty w programie
    > lojalnościowym a oprocentowanie 0,1%?
    >
    > (potem można stworzyć wiele sposobów na wykorzystywanie tych punktów,
    > od obniżania oprocentowania kredytów zaczynając)

    Jeśli to się bardziej rozkręci, to US się z pewnością upomni o swoje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2012-02-11 00:37:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> wrote on 2012-02-11_0:16
> [...]
    > prawdopodobnie wymagała spożycia jedzenia o wartości powyżej 1
    > grosza (abstrahując od zużycia prądu, sprzętu, no i mało

    Opłacalność. Sensowność jako taka nie...

> [...]
    > sytuacji, aby polskie państwo dostało figę z makiem. Możemy się
    > tylko bronić, aby dostało dokładnie 19% zamiast nieco wyższego

    ...choćby z szacunku dla zasady, że nie należy oddawać fiskusowi
    nic ponad to, czego się nie da uniknąć :-)

    > Historia nowożytna nie zna przypadku aby najmniejsza obiegowa
    > porcja dowolnej waluty była 'coś sensownego' warta.

    Chciałeś powiedzieć: "współczesna" (XX-XXI wiek) ;-)

    witrak()

  • 26. Data: 2012-02-11 04:40:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jh2ufi$34p$...@n...news.atman.pl

    > W swietle nowej belkowosci kapitalizacja dzienna
    > w wiekszosci przypadkow pojdzie niestety do piachu

    Podostaje zysk z połowy grosza. Ponoć połowy zwykle dają zyski.
    Tak mówią rybacy... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2012-02-11 08:12:31
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-10 22:38, mx pisze:
> [...]
    > gorzej. A maksimum/ekstremum to 1,00 zł odsetek minus 19 gr podatku, i
    > wielokrotności pełnych złotówek tak samo.

    Rzeczywiście. Była lepsza. Problem jednak jest taki, że niektóre banki
    (np. Idea) pozwalały na zakładanie lokat 24M na 5,7% z kapitalizacją
    dzienną (lokata idealna, a nie tax free). I teraz przez rok z ogonkiem
    codziennie będzie na nich strata w stosunku do kapitalizacji na koniec.
    Chyba, że bank (podobnie jak na niektórych KO w innych bankach) po 1.04
    dokona zmian na kapitalizację na koniec lokaty.
    Jak tak teraz sobie analizuję to, co napisałeś to wychodzi mi, że masa
    tax free też będzie w plecy. Na 1000zł dają 0.1% rocznie czyli 0,0027
    grosza dziennie. W zaokrągleniu zero już nawet nie patrząc na podatek.

  • 28. Data: 2012-02-11 09:30:09
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 16:49:08 +0100, Szymon napisał(a):

    > Różnice między ceną sklepową a detaliczną

    Znaczy, między jaką a jaką?

    AK

  • 29. Data: 2012-02-11 09:31:08
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 11 Feb 2012 00:19:30 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Jeśli to się bardziej rozkręci, to US się z pewnością upomni o swoje.

    Jeśli z takim poślizgiem, jak w przypadku jednodniówek, to i tak warto.

    AK

  • 30. Data: 2012-02-11 11:32:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-11 10:30, Andrzej Kubiak pisze:

    > Znaczy, między jaką a jaką?

    Nazbyt uprościłem. Miałem na myśli cenę sklepową (w sklepie, zwykle 50zł
    dla zdrapki 50zł) i detaliczną (detal, poza sprzedażą "tradycyjną" czyli
    w necie, np. 48zł za zdrapkę 50zł na Allegro).