  • 11. Data: 2010-03-06 00:04:09
    Temat: Re: referendum 6 marca
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Valdi napisał:
    > "Przemysław Kowalik" news:hmqijg$5v4$1@inews.gazeta.pl

    > względem czego? bycia w Polsce, w UE bądź poza nią? Ja jako szary obywatel
    > nie zyskałem nic.

    Względem tego o czym pisałem poniżej - tj. zaparcia się swoich poglądów
    i popierania "diabła" w celu walki z eurokołchozem. A jako obywatel
    zyskałeś częściowe wyeksportowanie bezrobocia oraz Schengen ;-)

    > tego niestety nie wiem. To pytanie raczej należy skierować do włodarzy
    > Niemiec bądź Francji - w końcu to oni kręcą eurokołhozem.

    Mniejsza z tym. Mimo wszystko zastanawiam się jednak czy ktokolwiek z
    jednej czy drugiej strony w ogóle na serio rozważał taki wariant?

    Przemek

  • 12. Data: 2010-03-06 23:14:55
    Od: z...@o...pl

    i jak frekwencja (nie wiem czy w Islandii frekwencja ma wpływ
    na ważność wyniku, bo sam wynik to raczej był do przewidzenia)?

    co będzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wolą Islandczyków
    i powie "to my przepraszamy że byliśmy tak niegrzeczni, dzisiaj
    wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

  • 13. Data: 2010-03-07 01:28:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:3...@n...onet.pl
    > i jak frekwencja (nie wiem czy w Islandii frekwencja ma wpływ
    > na ważność wyniku, bo sam wynik to raczej był do przewidzenia)?

    Frekwencja około 77%. Wynik około 94% przeciw spłacie (należy oczekiwać, że
    może spaść). To są oszacowania z około 40% przeliczonych głosów.

    Brawo!

    > co będzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wolą Islandczyków
    > i powie "to my przepraszamy że byliśmy tak niegrzeczni, dzisiaj
    > wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

    EU zapewne spróbuje jakichś sankcji. Wynik jest tak miażdżący, że na
    przekupienie polityków chyba się nie zdecydują. Ale ostatecznie EU będzie
    mogła i tak co najwyżej pocałować się w dupę.

  • 14. Data: 2010-03-07 07:17:37
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hmuv9v$7uk$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > EU zapewne spróbuje jakichś sankcji.

    Eee tam - referendum będzie powtarzane dopóki niebieska komuna nie uzyska
    satysfakcjonującego ją wyniku :)

  • 15. Data: 2010-03-07 09:03:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.03.10 02:28, MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Frekwencja około 77%. Wynik około 94% przeciw spłacie (należy oczekiwać,
    > że może spaść). To są oszacowania z około 40% przeliczonych głosów.

    Dlaczego myśmy nie zrobili referendum w sprawie długów gierkowych???
    Skoro to takie proste.

    Zróbmy teź referendum w sprawie spłat kredytów.

    > Brawo!

    Hę?

    Wynik był z góry wiadomy...

    --
    Pete

  • 16. Data: 2010-03-07 09:15:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 00:14, z...@o...pl wrote:
> [...]
    >
    > co będzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wolą Islandczyków
    > i powie "to my przepraszamy że byliśmy tak niegrzeczni, dzisiaj

    Przeciez EU nie ma zadynch roszczen wobec Islandii.

    Roszczenia ma Holandia i Wielka Brytania.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2010-03-07 09:20:21
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.03.2010 10:03, Pete wrote:

    > Dlaczego myśmy nie zrobili referendum w sprawie długów gierkowych???
    > Skoro to takie proste.

    Bo za Gierka dlugi zaciagnelo panstwo.

    W bankach islandzkich zdeponowali pieniadze m.in. brytyjczycy i holendrzy.
    Rowniez cale gminy/miasta byly na tyle naiwne, zeby przelac tam swoje
    (czy raczej podatnikow) _cale_ pieniadze, "bo procent byl wysoki, a
    wysoki procent od 10 milionow daje duzo odsetek".

    Teraz domagaja sie (za pomoca rzadow) zwrotu calosci, z odsetkami, ponad
    to, co gwarantuje islandzki fundusz bankowy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2010-03-07 10:04:19
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Valdi <V...@v...pl> had the courage to write:
> [...]
    >
    > A co Rydz ma wspólnego z Islandią po za tym, że jego jak i ten przyjemny
    > kraj łączy element "finansowego wydymania".?

    > Nie wiem czy bronił czy nie. Ja z natury jestem uczulony na rzeczy, które
    > ustalają biurokraci pod krawatem, a tworem który w sobie ma takich
    > biurokratów aż nadmiar jest bez wątpienia UE, dlatego byłem na NIE i nadal
    > jestem.
    > Zasada prosta - układ z Schengen (swobodne podróżowanie itp.) TAK,
    > wpier...anie się brukselki do wielu kwestii w danym kraju NIE + inne
    > pochodne fanaberie jakich jest nadmiar w eurosojuzie.

    Tak to tylko w Erze ;)

    Masz swobodny przepływ ludzi - musisz więc stworzyć mechanizmy kontrolne,
    np. ramy współdziałania policji z różnych państw w przypadku ścigania
    przestępców. I wtedy stajesz przed problemem ogromnej różnicy norm prawnych,
    tradycji, standardów w różnych państwach członkowskich. Idź dalej: mamy
    również swobodny przepływ towarów. I tutaj, o ile nadal państwo poczuwa się
    do obowiązku ochrony konsumentów, staje przed groźbą wprowadzania na rynek
    towarów substandardowych (bo np. takiemu Cyprowi będzie *wolno* nie mieć
    inspekcji żywności). Poza tym kwestie obsługi technicznej produktu, ochrony
    gwarancyjnej poza granicami, oznakowań, itd. Okazuje się, że przy wolnym
    przepływie osób i towarów w jakiś sposób trzeba to zharmonizować. Do
    wypracowania regulacji w ramach EOG miała służyć m.in. UE.

    Prawda, biurokracja zawsze i wszędzie ma tendencję do rozrastania się ponad
    wszelkie granice i prób kontroli wszystkiego. IMHO eurourzędnikom trzeba
    jedynie zakreślić wyraźne granice: tym tematem możecie się bawić, a od tego
    wara. Natomiast wieszać psy na mechanizmach kontrolnych w całej UE jak leci
    IMHO mało ma wspólnego z tzw. "konstruktywną krytyką".

    pzdr
    k.

  • 19. Data: 2010-03-07 10:25:10
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:hmvtmu$fu9$1@news.onet.pl

> [...]
    leci
    > IMHO mało ma wspólnego z tzw. "konstruktywną krytyką".

    zgadzam się. Problem polega na tym, że szeroko pojęta biurokracja wpier...
    się tam gdzie jest zupełnie niepotrzebna i temu nie zaprzeczysz.

  • 20. Data: 2010-03-07 10:40:02
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > Hę?
    >
    > Wynik był z góry wiadomy...

    Ale nie w tym wymiarze i nie przy takiej frekwencji.

    Islandczykom ich rząd kładł do głowy w ich TV i części prasy, żeby NIE BRALI
    udziału w tym referendum, bo jest ono kuriozalne (no bo przecież oni się już
    dogadali) i podobne argumentacje.

    Gdyby ktokolwiek poważnie traktował tę całą demokrację, to powinien być
    koniec tej sprawy, a obecny islandzki rząd powinien się podać do dymisji.
    Niemniej jednak wiadomo, że tak nie będzie.