eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › reklamacja w Inteligo - długie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 21. Data: 2007-03-17 07:18:30
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    >> Miałeś taki przypadek praktycznie
    >> w Inteligo czy tylko gdybasz?
    > System rozliczeń kartowych jest wszędzie taki sam.

    Czyli gdybasz.


  • 22. Data: 2007-03-17 08:22:25
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 16 Mar 2007 18:35:19 -0500, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >> Przede wszystkim - bank ma prawo użyć chargebacka.
    >żeby uzyć chargback bank musi mieć do tego podstawy.

    Przy transakcjio Mo/To/Io wystarczająca podstawa jest reklamacja
    klienta.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356


  • 23. Data: 2007-03-17 13:05:29
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    On 16 Mar 2007 05:34:12 -0700, p...@w...pl wrote:

    >4.10.2006 ok. 9 rano - Dostaję SMSa z banku z informacją o płatności
    >1575,30 na rzecz jakiegoś serwisu epassporte.com. Później okaże się,
    >że jest to serwis oferujący wirtualne karty do płacenia w Internecie.
    >Wygląda na to, że złodziej doładował tam swoją kartę na kwotę 500$.
    >Natychmiast dzwonię do banku, gdzie informuję o zajściu i zastrzegam
    >kartę.

    Kartę zastrzegłeś dopiero po transakcji, czy przed? Kartę masz czy
    rzeczywiście ci skradziono? W zależności od sytuacji pozostaje jeszcze
    arbiter bankowy.
    --
    Kajka GG:2182391


  • 24. Data: 2007-03-17 13:42:46
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    >> Jesteś pewny, że tak będzie w Inteligo,
    >> czy tylko tak przypuszczasz na podstawie zachowań
    >> innych kart VISA (tzn w innych bankach).

    > System rozliczeń kartowych jest wszędzie taki sam.
    > Autoryzacji w ogóle być nie musi, a bank jest zobowiązany obciążyć
    > konto każdą transakcją przychodzącą z visy. Bez znaczenia jaki to
    > rodzaj karty. Które konto zostanie obciażone jest już decyzją banku i
    > zapisane jest w regulaminie.
    > Jak pamiętam w inteligo bank zapisał sobie, że w przypadku braku
    > środków na koncie głównym na prawo ściągnąć pieniądze z dowolnego
    > subkonta.

    Możesz podać praktyczny przykład jak dokonać takiego
    zabiegu dla karty VE Inteligo? Jaki rodzaj transakcji przejdzie.
    Stan rachunku powiązanego 2 zł - transakcja np na 50zł?


  • 25. Data: 2007-03-17 14:28:11
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Sat, 17 Mar 2007 14:42:46 +0100, cef wrote:

    > witek wrote:
    >
    >>> Jesteś pewny, że tak będzie w Inteligo,
    >>> czy tylko tak przypuszczasz na podstawie zachowań
    >>> innych kart VISA (tzn w innych bankach).
    >
    >> System rozliczeń kartowych jest wszędzie taki sam.
    >> Autoryzacji w ogóle być nie musi, a bank jest zobowiązany obciążyć
    >> konto każdą transakcją przychodzącą z visy. Bez znaczenia jaki to
    >> rodzaj karty. Które konto zostanie obciażone jest już decyzją banku i
    >> zapisane jest w regulaminie.
    >> Jak pamiętam w inteligo bank zapisał sobie, że w przypadku braku
    >> środków na koncie głównym na prawo ściągnąć pieniądze z dowolnego
    >> subkonta.
    >
    > Możesz podać praktyczny przykład jak dokonać takiego
    > zabiegu dla karty VE Inteligo? Jaki rodzaj transakcji przejdzie.
    > Stan rachunku powiązanego 2 zł - transakcja np na 50zł?

    Zamów w jakimś sklepie online książki/gry/filmy/cokolwiek przy których czas
    realizacji jest podany powyżej 7 dni i zapłać kartą. W chwili płatności
    zostanie kwota zakupu zablokowana ale po 7 dniach blokada zniknie. W tej
    chwili możesz środki z subkonta przelaż tak, aby zostało 2 PLN. Obciążenie
    za towar przyjdzie dopiero po jego wysłaniu - i wtedy zobaczysz, czy
    powstanie niedozwolony debet.

    Michał


  • 26. Data: 2007-03-17 15:58:47
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Mar 2007 15:28:11 +0100, Michal napisał(a):

    >> Możesz podać praktyczny przykład jak dokonać takiego
    >> zabiegu dla karty VE Inteligo? Jaki rodzaj transakcji przejdzie.
    >> Stan rachunku powiązanego 2 zł - transakcja np na 50zł?
    >
    > Zamów w jakimś sklepie online książki/gry/filmy/cokolwiek przy których czas
    > realizacji jest podany powyżej 7 dni i zapłać kartą. W chwili płatności
    > zostanie kwota zakupu zablokowana ale po 7 dniach blokada zniknie. W tej
    > chwili możesz środki z subkonta przelaż tak, aby zostało 2 PLN. Obciążenie
    > za towar przyjdzie dopiero po jego wysłaniu - i wtedy zobaczysz, czy
    > powstanie niedozwolony debet.

    Ale 'cef' pytał o coś całkiem innego, o przypadek, gdy w momencie zakupu
    za 50 zł, na koncie jest 2 zł.
    To co opisałeś, to jest całkowicie inna sytuacja i jest naturalnym, że
    bank w takim przypadku ma prawo obciążyć to, lub ewentualnie inne konto
    klienta.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof


  • 27. Data: 2007-03-17 16:01:34
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 16 Mar 2007 18:19:20 -0500, witek napisał(a):

    > System rozliczeń kartowych jest wszędzie taki sam.
    > Autoryzacji w ogóle być nie musi, a bank jest zobowišzany obcišżyć konto
    > każdš transakcjš przychodzšcš z visy. Bez znaczenia jaki to rodzaj karty.

    Czy jesteś pewien, że to co piszesz dotyczy kart debetowych?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof


  • 28. Data: 2007-03-17 17:15:17
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: p...@w...pl

    On 17 Mar, 14:05, Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com> wrote:

    > Kartę zastrzegłeś dopiero po transakcji, czy przed? Kartę masz czy
    > rzeczywiście ci skradziono? W zależności od sytuacji pozostaje jeszcze
    > arbiter bankowy.
    Karta nie została skradziona. Zastrzegłem ją kilka minut po otrzymaniu
    smsa o transakcji.
    Obawiam się, że arbiter bankowy nic nie zdziała. Zaglądałem do prawa
    bankowego i wygląda na to, że pozwala ono bankowi obciążyć klienta za
    każdą transakcję zdalną. I Inteligo skwapliwie z tego chorego prawa
    korzysta:

    USTAWA
    z dnia 12 września 2002 r.
    o elektronicznych instrumentach płatniczych
    Art. 28.

    6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    obciążają
    operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    wykorzystana
    bez fizycznego przedstawienia.

    Składając reklamację liczyłem po prostu na zwykłą przyzwoitość banku.
    Ale się przeliczyłem.


  • 29. Data: 2007-03-17 17:26:53
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>


    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message
    news:eth3rt$4ml$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dnia Fri, 16 Mar 2007 18:19:20 -0500, witek napisał(a):
    >
    >> System rozliczeń kartowych jest wszędzie taki sam.
    >> Autoryzacji w ogóle być nie musi, a bank jest zobowiązany obciążyć konto
    >> każdą transakcją przychodzącą z visy. Bez znaczenia jaki to rodzaj karty.
    >
    > Czy jesteś pewien, że to co piszesz dotyczy kart debetowych?

    tak.
    mam kartę debetową i kredytową i oboma płaci się w identyczny sposób.
    Wystarczy podać numer karty i datę ważności.
    W obu kartach bez problemu da się przekroczyć limit.
    W przypadku karty kredytowej dowalą mi karę za przekroczenie umówionego
    limitu, w przypadku karty debetowej zrobi mi się debet na koncie i też za to
    zabulę.




  • 30. Data: 2007-03-17 17:47:24
    Temat: Re: reklamacja w Inteligo - długie
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-17 18:15, p...@w...pl stwierdził, że:
    > Obawiam się, że arbiter bankowy nic nie zdziała. Zaglądałem do prawa
    > bankowego i wygląda na to, że pozwala ono bankowi obciążyć klienta za
    > każdą transakcję zdalną. I Inteligo skwapliwie z tego chorego prawa
    > korzysta:
    [...]
    > 6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
    > obciążają
    > operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
    > wykorzystana
    > bez fizycznego przedstawienia.

    Ale to po prostu oznacza ni mniej ni więcej tyle, że kartą możesz płacić
    na odległość (MO/TO/IO).

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105,
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl
    GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1