  • 11. Data: 2006-02-24 15:11:48
    Temat: Re: rezygnacja z kk, czemu zadaja zwrotu karty?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    news:m3k6bl103w.fsf@defiant.localdomain...

    > Wlasnie chodzi o to ze to nie jest to samo: bank karte zachowa do konca
    > jej okresu waznosci (byc moze przecieta), i bedzie mial pewnosc (nie
    > tylko przed soba, ale takze przed ew. sprzedawca, ktory ja w tym czasie
    > obciazy). Jesli bank karty nie dostanie, musi ja zastrzec - bo jak ma
    > udowodnic sprzedawcy, ze karta jest zniszczona, skoro sam nie ma
    > pewnosci.

    ale to powinno byc (i chyba jest tak), ze dzwonie i banku i mowie, ze
    rezygnuje z karty i bank - nie czekajac, az ja przysle - i tak ja zastrzega?

  • 12. Data: 2006-02-24 19:54:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "siliana" <t...@o...pl> writes:

    > ale to powinno byc (i chyba jest tak), ze dzwonie i banku i mowie, ze
    > rezygnuje z karty i bank - nie czekajac, az ja przysle - i tak ja zastrzega?

    Dlaczego tak mialoby byc?

    W przypadku kart on-line tak moze byc - bo tych kart nie trzeba
    zastrzegac (w sensie systemu rozliczeniowego), wystarczy zablokowac
    przyszle autoryzacje i na tej podstawie robic ew. chargebacki (dosc
    malo prawdopodobne zreszta).

    A karty (numery), ktore nie zostaly (np. jeszcze albo w ogole) wydane
    klientom? Tez mialyby byc zastrzegane? :-)

    Przedmiotem, ktory umozliwia dokonywanie transakcji karcianych
    jest sama fizyczna karta, nie jej numer ani nie zapis jej sciezek
    magnetycznych. Jesli karta lezy w banku to jasne jest ze transakcja
    jest fraudem, nawet jesli odbyla sie z fizyczna obecnoscia czegos
    tam.

    W niektorych krajach funkcjonuja jeszcze papierowe stop-listy. Taka
    ksiazka zawiera wszystkie numery kart, ktorych waznosc jeszcze nie
    wygasla, a ktore zostaly zastrzezone. Objetosc takiej ksiazki
    musialaby troche wzrosnac? Podobnie zreszta z elektroniczna stop-
    lista w terminalu. Niektore banki wydaja karty wazne przez 5 lat.

    Po co informowac wszelkich sprzedawcow na swiecie (przynajmniej takich
    z niezerowym floor limitem) oraz np. wszelkich acquirerow o tym ze
    ktos gdzies zrezygnowal z karty?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2006-02-24 22:36:06
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Dlaczego tak mialoby byc?

    bo tak mi sie przypomina, ze rezygnowalam z pary juz kart w paru bankach i
    wlasnie odbywalo sie to tak, ze dzwonilam mowiac, ze rezygnuje (saldo bylo
    uregulowane), a bank mi mowil, ze od tego momentu nie moge z niej korzystac,
    bo ja blokuja (zastrzegaja?), ale i tak kaza mi dymac do banku lub na
    poczte:(