  • 1. Data: 2008-08-21 18:52:34
    Temat: rozliczanie tranzakcji zagranicznych w Citibank Visa
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Witam,

    Kupilem przez biuro podrozy w USA 2 bilety lotnicze za kwote 1160$. Na
    mojej KK Citibank LOT zablokowala sie kwota 2566zl. Kupilem bilety dnia
    14.08. Tranzakcja zostala rozliczona dnia 19.08 i sciagnieto mi z KK
    2754zl, czyli o prawie 200zl wiecej!
    Dzwonilem do Citi, ale tam pracuja niekompetentni ludzie i kazdy z
    trzech konsultantow twierdzil co innego.

    W Multibanku kwota blokowana jest po kursie sprzedazy z danego dnia, a
    sciagana z karty po kursie sprzedazy z dnia rozliczenia. W Citi nie mam
    pojecia jak to jest. Kurs bankowy miedzy tymi dniami zmienil sie o 4
    grosze, a oni sciagneli tak jakby zmienil sie o 17 groszy.
    Jedna z konsultantek twierdzila, ze Citi rozlicza po kursie sprzedazy
    Visy, a nie banku.

    Zlozylem reklamacje, moze ktos zorientowany wyjasni mi skad taka duza
    roznica. Prowizje tamto biuro pobralo w oddzielnej tranzakcji.

    A moze ktos z was wie skad taka roznica?

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 2. Data: 2008-08-21 19:09:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 20:52:34 +0200, Piotr Wasil napisał(a):

> [...]
    > mojej KK Citibank LOT zablokowala sie kwota 2566zl. Kupilem bilety dnia
    > 14.08. Tranzakcja zostala rozliczona dnia 19.08 i sciagnieto mi z KK

    "Zasady przeliczania transakcji dokonanych Kartą Kredytową Citibank poza
    granicami Rzeczypospolitej
    Transakcje dokonane Kartą Kredytową Citibank w walucie danego kraju
    przeliczane są na USD (walutę stosowaną do rozliczeń z Visa i Mastercard
    Europe), po kursie ustalonym przez daną organizację. Informacja o
    wysokości kursu przesyłana jest do banku (wydawcy karty kredytowej) wraz
    z transakcją.
    Po otrzymaniu transakcji bank przelicza ją z waluty rozliczeniowej (USD)
    na walutę, w której prowadzony jest rachunek karty (PLN). Do rozliczenia
    transakcji bank stosuje kurs obowiązujący w części detalicznej banku w
    chwili księgowania transakcji na rachunku karty. Kurs ten jest ustalany o
    godz. 15:30 każdego dnia.
    Wysokość kursu po którym została przeliczona transakcja jest znany
    dopiero po zaksięgowaniu transakcji na rachunku karty. Jest to związane
    ze specyfiką rozliczeń transakcji dokonanych kartami kredytowymi, dla
    których okres przedstawienia transakcji do rozliczenia bankowi zawiera
    się w przedziale 0-30 dni."

    za

    http://www.online.citibank.pl/page.do?content=kursy_
    walut

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-08-21 19:19:54
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

> [...]
    >ze specyfiką rozliczeń transakcji dokonanych kartami kredytowymi, dla
    >których okres przedstawienia transakcji do rozliczenia bankowi zawiera

    No ale to nic nie wyjasnia. Visa nie miala w tamtym czasie kursu 2,20, a
    kurs Citibanku w dniu rozliczenia byl 2,34 (wg strony), a nie 2,37 wg
    ktorego zostalo to rozliczone. Prowizje za przewalutowanie Citi nie
    pobiera.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 4. Data: 2008-08-21 19:33:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Piotr Wasil pisze:

> [...]
    > kurs Citibanku w dniu rozliczenia byl 2,34 (wg strony), a nie 2,37 wg
    > ktorego zostalo to rozliczone. Prowizje za przewalutowanie Citi nie

    Citi ma zawyzone kursy wieczorne, stosowane w trakcie przeliczen platnosci.
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,48445
    64.html

  • 5. Data: 2008-08-21 19:44:07
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    >Citi ma zawyzone kursy wieczorne, stosowane w trakcie przeliczen platnosci.
    >http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4844
    564.html

    zlodzieje ;)
    wynosze sie od nich

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 6. Data: 2008-08-21 19:45:58
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    sprawa jest banalnie prosta = NIE korzystamy z kk Citi do transakcji w
    walutach innych niz PLN, stosuj sie do tej zasady a unikniesz wielu
    rozczarowan...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-08-21 20:02:58
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 21:33:10 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Citi ma zawyzone kursy wieczorne, stosowane w trakcie przeliczen
    > platnosci. http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,48445
    64.html

    Ale przecież Citi się już miał wycofać z tego cudowania?
    Czy problem wątkodawcy nie sprowadza się do różnicy między kursem z dnia
    ustawienia blokady a kursem z dnia zaksięgowania transakcji?

  • 8. Data: 2008-08-21 20:08:09
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:
    > sprawa jest banalnie prosta = NIE korzystamy z kk Citi do transakcji w
    > walutach innych niz PLN, stosuj sie do tej zasady a unikniesz wielu
    > rozczarowan...

    Dokladnie.
    Chociaz wypowiadali sie posiadacze kart platynowych i gold intensywnie
    korzystajacy z nich za granica, ze rabaty i inne uslugi powiazane z KK
    niweluja im wady wynikajace z kursow.

  • 9. Data: 2008-08-21 20:25:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Dokladnie.
    > Chociaz wypowiadali sie posiadacze kart platynowych i gold intensywnie
    > korzystajacy z nich za granica, ze rabaty i inne uslugi powiazane z KK
    > niweluja im wady wynikajace z kursow.

    eeeeeee mam doświadczenia z kartą silver i gold - nie ma żadnej różnicy (na
    szczęście gold jest służbowa więc kurs jest nieistotny),

    przyklad, podwojne obiazenie w obcej walucie (łaty) i kilka minut pozniej
    zwrot jednego z nich, a na wyciagu obciazenie i zwrot po innych kursach (to
    bylo kilka minut roznicy) oczywiscie w efekcie niekorzystne dla klienta,
    kwota niewielka, ale zawsze (na infolinii mozna bylo zglosic reklamacje)

    moze cos wiecej oferuje platyna, ale gold z pewnoscia nie....

    plus kk z Citi jest taki, ze jak jakis zagramaniczny hotel potrącił mi kase
    za korzystanie z barku (nie korzystalem z niego) to Citi zwrocil kase na
    konto jeszcze w dniu zlozenia reklamacji, generalnie wszystkie reklamacje sa
    rozpatrywane dosc sprawnie, ale widac nic za darmo, bo kursy (w
    jakiejkolwiek walucie poza PLN) sa kosmiczne...

    dlatego moge polecic kk Citi jako karte sluzbowa, wtedy kursy nie maja
    znaczenia, a zalety sa zauwazalne ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-08-21 21:05:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote in message

    > Ale przecież Citi się już miał wycofać z tego cudowania?
    > Czy problem wątkodawcy nie sprowadza się do różnicy między kursem z dnia
    > ustawienia blokady a kursem z dnia zaksięgowania transakcji?

    Jakiego cudowania. Gosc wzial kurs sprzed kilku lat. Nie raz bylo nawet na
    grupie o tym, ze kurs widoczny w Citi Online jest ponad 4 PLN.
    Przy rozliczaniu kart jest uzywany kurs nocny i ma on nieco szersze widelki
    niz dzienny, ale taka sytuacja jest w kazdym banku. Kazdy bank ma co
    najmniej 2 tabele w ciagu dnia.

    MK