  • 11. Data: 2012-10-10 20:52:01
    Temat: Re: rozliczenie cash back
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-10 20:22, Marek pisze:
    > ponizej link do pliku wyciągu:
    > zwracam uwagę na niezgodność:
    > - saldo zadłużenia rachunku wynosi wg wyciągu 596,00 PLN,
    > ale poniżej:
    > - suma otrzymanych wpłat za okres: 242,75 PLN,
    > pomimo ze jeszcze niżej w zestawieniu transakcji widac, ze na konto
    > wpłynęły kwoty:
    > 596,00 PLN -> reklamacja
    > 242,75PLN -> sam wpłacałem róznicę miedzy zwrotem z reklamacji a
    > aktualnym zadłużeniem.

    Jak na mój gust to z wyciągu jasno wynika, że masz zadłużenie w
    wysokości 596zł i jeśli się z tym nie zgadzałeś (i słusznie) to
    powinieneś wtedy zwrócić się do banku (Nordea?) o zaliczenie zwrotu na
    poczet spłaty zadłużenia.

    Bardzo nieładnie, że ta kwota nie spłaciła zadłużenia z automatu, ale
    jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje
    wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

  • 12. Data: 2012-10-10 20:53:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > wpłynęły kwoty:
    > 596,00 PLN -> reklamacja
    > 242,75PLN -> sam wpłacałem róznicę miedzy zwrotem z reklamacji a

    rozumiem, ze za poprzedni okres spłaciłeś wszystko do zera przed
    wygenerowaniem wyciagu, bo widze saldo z poprzedniego rozliczenia zero?

    Popatrz na date operacji 19 lipca, czyli z poprzedniego okresu.

    to dlatego ich system sie pogubil, bo zamiast daty ksiegowania zapewne
    wzieli date operacji.

    Jesli tak robią, to powinni ci teraz skorygowac poprzedni wyciag i
    powinno ci wyjsc ze wplaciles o 596 wiecej niz saldo. Na tym wyciagu
    wykazac nadplate za poprzedni okres 596 zl i wyjdzie im saldo zero.

    Jesli jada po dacie ksiegowania to ewidentnie zgubili 596 zl zwrotu.

    Nadaje sie mocno do reklamacji.

    Moze niejaki samcik wysmazy z tego artykul na swoim blogu.

  • 13. Data: 2012-10-10 21:00:21
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    osa pisze:

> [...]
    > jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje
    > wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

    Jeżeli jednak owego zdrowego rozsądku nie będzie i jeżeli nie było
    innych operacji na rachunku, to wygrana w sądzie wydaje się w miarę
    pewna. W istocie sytuacja wygląda przecież tak: bank żąda (na wyciągu)
    od klienta kwoty 596zł, będąc jednocześnie winnym klientowi 596zł.

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2012-10-10 21:00:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    osa wrote:

> [...]
    > wysokości 596zł i jeśli się z tym nie zgadzałeś (i słusznie) to
    > powinieneś wtedy zwrócić się do banku (Nordea?) o zaliczenie zwrotu na

    to fakt, ze mial caly miesiac na zgloszenie ze wyciag sie nie zgadza bo
    saldo wynosi zero.

    > Bardzo nieładnie, że ta kwota nie spłaciła zadłużenia z automatu, ale
    > jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje
    > wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

    no ale gdzie indziej ta kwota mialaby byc zaksiegowana jak nie na
    saldzie karty. Musiala pomniejszyc zadluzenie.

    Jedyna rzecz, która moglaby sie zdarzyc i tak czasami bywa, ze taka
    spłata nie jest brana pod uwage przy liczeniu czy zostala spłacona kwota
    minimalna.
    Ale w tym przypadku nie wchodzi to w gre bo saldo karty po zwrocie i
    splacie reszty wyniosło zero.

    Jak rozumiem, ze wuyciag jest kompletny i innych transakcji już pożniej
    nie było.

    Po za tym przez caly miesiac od 7 wrzesnia wisiało ciagle, ze minimalna
    kwota do spłaty wynosi 50 zl.
    Ja bym po prostu nadplacil te 50 zl, zeby nie czepiali sie ze nie ma
    splaty minimalnej i dopiero wtedy wyjasnial.

    generalnie cos jest porąbane.

  • 15. Data: 2012-10-10 21:06:51
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-10 21:00, witek pisze:

    > no ale gdzie indziej ta kwota mialaby byc zaksiegowana jak nie na
    > saldzie karty. Musiala pomniejszyc zadluzenie.

    Zgoda, kwota zaksięgowana na rachunku karty, ale najwyraźniej nie
    pomniejszyła salda zadłużenia (ewidentnie saldo zadłużenia != saldo
    rachunku) skoro wyżej jest informacja o zadłużeniu na kwotę zwrotu.

    > Ale w tym przypadku nie wchodzi to w gre bo saldo karty po zwrocie i
    > splacie reszty wyniosło zero.

    Tak, jeśli mówimy o saldzie rachunku, tu jest z saldem zadłużenia. Te
    salda im się rozjechały w systemie.

    > Ja bym po prostu nadplacil te 50 zl, zeby nie czepiali sie ze nie ma
    > splaty minimalnej i dopiero wtedy wyjasnial.
    >
    > generalnie cos jest porąbane.

    Popieram!

  • 16. Data: 2012-10-10 21:08:33
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-10-10 21:00, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > pewna. W istocie sytuacja wygląda przecież tak: bank żąda (na wyciągu)
    > od klienta kwoty 596zł, będąc jednocześnie winnym klientowi 596zł.

    Dokładnie. Saldo rachunku karty wynosi 0zł, ale system wykazuje
    zadłużenie... bo im się najzwyczajniej rozjechał. Pewnie system pisali
    studenci na zaliczenie :/

  • 17. Data: 2012-10-10 21:15:38
    Od: Marek <m...@o...pl>

    W dniu 10.10.2012 20:52, osa pisze:

> [...]
    > wysokości 596zł i jeśli się z tym nie zgadzałeś (i słusznie) to
    > powinieneś wtedy zwrócić się do banku (Nordea?) o zaliczenie zwrotu na

    no niestety sprawa nie jest taka oczywista bo jak zaglądałem do systemu
    transakcyjnego on-line we wrzesniu to na koncie widziałem zadłużenie
    0.00, a nie -596.00.
    A zaglądam czesto i nie było ZADNEJ informacji w bieżących obrotach ze
    cos tam wisi....

    > Bardzo nieładnie, że ta kwota nie spłaciła zadłużenia z automatu, ale
    > jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje
    > wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

    jak na mój gust to "system", nie umie sumować!
    kwota wpłat w okresu bieżącego: 596,00 + 242,75 ale system "podsumował"
    ze wpłacono tylko 242,75 , ale kwota 596,00 była wpłacona przeze mnie
    miesiąc wczesniej aby nie dopuścić do salda ujemnego w dniu rozliczenia
    z poprzedniego okresu. ( w poprzednim okresie było oczywiście "0" w
    ostatnim dniu.
    anyway: jakiś (inny) bank polecacie na rachunek bieżący?
    warunki: darmowe wszystkie bankomanty, darmowe konto (moze być od
    pewnego poziomu wpływów miesięcznych)

  • 18. Data: 2012-10-10 21:38:48
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marek pisze:

    > anyway: jakiś (inny) bank polecacie na rachunek bieżący?
    > warunki: darmowe wszystkie bankomanty, darmowe konto (moze być od
    > pewnego poziomu wpływów miesięcznych)

    Citigold.

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2012-10-10 22:44:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 19:38:22 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Pytam który bank, bo w najbliższych dniach (dziś wygeneruje się wyciąg)
    > będę miał najprawdopodobniej rozpoczęty kolejny spór z Bankiem BPH w
    > nieco podobnej kwestii w arbitrażu, a potem być może w sądzie, bo mam
    > już dosyć tego, że w postępowaniu arbitrażowym (...)

    Masz tutaj na myśli arbitra bankowego? A tak z ciekawości ile czekasz na
    rozpatrzenie sprawy? Bo ja o ile dobrze pamiętam to złożyłem papiery w
    listopadzie zeszłego roku, więc jakby nie patrzeć to niedługo rocznicę
    będę obchodził a tu ani widu ani słychu. Znaczy coś tam dzwoniłem razy
    czy dwa ale mi Pani powiedziała, że papiery leżą u Pani Arbiter i
    dojrzewają chyba ;)

    --
    xbartx

  • 20. Data: 2012-10-10 23:32:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > będę obchodził a tu ani widu ani słychu. Znaczy coś tam dzwoniłem razy
    > czy dwa ale mi Pani powiedziała, że papiery leżą u Pani Arbiter i

    Yes, u mnie to trwa bez porównania krócej, przy czym ja mam raczej
    relatywnie proste sprawy, gdzie kretynizm postępowania banku jest dość łatwy
    do wykazania i wytłumaczenia. Piszę krótko i konkretnie (plus lekka
    szydera), nigdy nie przekraczam dwóch stron.

    Przykładowo ostatni mój wniosek był wysłany pocztą 9 lutego (odebrali go po
    około 8 dniach), Bank BPH odpowiedział na zarzuty pismem z datą 7 marca, a
    Pani Arbiter wydała orzeczenie 20 marca. Poprzednich nie chce mi się szukać,
    ale z całą pewnością nigdy nie czekałem dłużej niż trzy miesiące, no ale
    może mam jakieś mini-fory u Pani Katarzyny, bo np. bawi ją typ szydzenia,
    którego używam w treści wniosków, albo docenia to, że nie przegrywam u niej
    sporów (jak przeczytałem kiedyś statystyki, to się za głowę złapałem,
    podobno około 70% spraw to przegrane klientów). ;-)

    Rok czekania na orzeczenie Arbitra to albo mocno skomplikowana sprawa, albo
    się zgubiło, albo może jakaś bardzo wysoka kwota lub Arbiter musi czekać na
    info z jakichś zewnętrznych podmiotów. Ale tak czy inaczej rok to wynik
    spektakularny.

    --
    xbartx