-
41. Data: 2012-10-13 16:22:59
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: www2 <t...@g...com>
generalnie temat chyba o chargebacku jesli dobrze rozrozniam ;)
-
42. Data: 2012-10-13 16:44:22
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
www2 wrote:
> generalnie temat chyba o chargebacku jesli dobrze rozrozniam ;)
>
:) aha
-
43. Data: 2012-10-13 17:06:52
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: Marek <m...@o...pl>
W dniu 13.10.2012 14:17, witek pisze:
> Marek wrote:
>
>> skoro na koncie karty jest nadpłata co wprawdzie nie jest widoczne na
>> wyciagu ale JEST WIDOCZNE w systemie on-line. to co ja mam wplacać?
>
> to co kazali czyli 50 zl. powodujac nadplate.
> i nie tlumacz mi ze to kretynskie, bo wiem.
>
>
>> Poza tym w pazdzierniku 2011 roku (jak dostalem karte) została ustawiona
>> automatyczna splate zadluzenia na 30 dzien kazdego m-ca w wysokosci 100%
>> zadluzenia (i mam potwierdzenie na pismie, ze tak to zostało w systemie
>> ustawione). Ale tej spłaty automatycznej nigdzie nie ma, nie została
>> wykonana ani w tym feralnym miesiącu ani następnym.... dlaczego to nie
>> zadziałało?
>
> bo sam splacales calosc zadluzenie przed koncem miesiaca i saldo
> wynosilo zero. :)
> uwaga. saldo zero nie oznacza, ze splata minimalna jest zero. (wg
> logiki banku)
>
> jak ci slusznie pani odpowiedziala, ten system tak juz ma.
>
>
no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi,
spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)...
, czym to się różni od parabanku?
W ostatni piątek nadpłaciłem saldo na karcie i mam teraz "duży +", tylko
że o to własnie tym "bamkowcom" chodzi - mimo że płacisz regularnie i
uczciwie to i tak cie złapiemy!
Reklamacje składam w poniedziałek, czym się ona zakończy moge sie
domyślać, ale jedno zrobie na pewno: szukam nowego banku.... to jest
jedyny sposób na kanciarzy -> zagłosować nogami
tylko bardzo prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy i regulaminy bo to
nic nie da: w każdej jest "hak" na jaki złowimy naiwniaczka.
(niestety: jestem pewny ze inne banki stosuja dokładnie takie same
chwyty i predziej czy później i tak zostane ponownie złowiony)
-
44. Data: 2012-10-13 17:20:06
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k5c0bu$fv5$...@m...internetia.pl...
> tylko bardzo prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy i regulaminy bo to
> nic nie da: w każdej jest "hak" na jaki złowimy naiwniaczka.
> (niestety: jestem pewny ze inne banki stosuja dokładnie takie same chwyty
> i predziej czy później i tak zostane ponownie złowiony)
W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację jaka
jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty
minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.
Nie za bardzo wyobrażam sobie, aby Nordea negatywnie rozstrzygnęła tę
reklamację. Nawet jeżeli to się stanie masz 95+% szans na zwycięstwo u
Arbitra, przed sądem cywilnym pewnie jeszcze więcej.
W kwestii poszukiwania nowego banku, pomiń z góry BPH. Ten bank stosuje
podobnej klasy manewry jak tu zastosowała Nordea, konsekwentnie negatywnie
rozstrzyga reklamacje i konsekwentnie przegrywa w arbitrażu.
Nie wiem czy aby coś tu nie uległo zmianie, bo około 2 tygodnie temu
poinformowano mnie telefonicznie o negatywnym rozstrzygnięciu kolejnej
reklamacji, ja jak zawsze powiedziałem, że poproszę to na piśmie i udam się
z tym do BAK. W poprzednich przypadkach przychodziło to w miarę od razu, a
tu teraz czekam 2 tygodnie. Za tydzień i tak pójdzie to do BAK, bo minie 30
dni od dnia złożenia reklamacji. Reklamacji nie rozstrzygali ponownie i nie
uznali, bo nie ma uznania rachunku, którego w takim przypadku należałoby się
spodziewać.
Natomiast jedno udało im się zrobić zgodnie z ich regulaminem. Zamknęli mi w
terminie rachunek z promocji 300 zł. Poprawnie wysłali SMS potwierdzający
ten fakt. Tak że bank się rozwija, kto wie, może za kilka lat...
-
45. Data: 2012-10-14 00:42:45
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Marek wrote:
> no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi,
> spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)...
> , czym to się różni od parabanku?
Wiesz, jak bardzo skomplikowany by nie był, to i na wyciągu i przez cały
miesiąc na stronie internetowej wisiało ci, że masz do spłaty 50 zł.
Nie dziwiło ci to? Trochę wpładłeś przez własne zaniedbanie.
Pierwsze co bym zrobił to zadzwonił do banku i sie zapytał dlaczego mam
coś spłacać skoro saldo jest zero. I pewnie bym wiedział, ze mam zrobić
nadpłata bo ich system "tak ma".
Reklamacje i tak bym złożył bo bank nie może wymuszać wpłaty ponad to co
jesteś im wienien.
-
46. Data: 2012-10-14 00:54:52
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
MarekZ wrote:
> W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację
> jaka jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty
> minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.
>
tu własnie nie ma tej opcji "chyba".
-
47. Data: 2012-10-14 07:29:13
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: Marek <m...@o...pl>
W dniu 14.10.2012 00:42, witek pisze:
> Marek wrote:
>> no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi,
>> spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)...
>> , czym to się różni od parabanku?
>
> Wiesz, jak bardzo skomplikowany by nie był, to i na wyciągu i przez cały
> miesiąc na stronie internetowej wisiało ci, że masz do spłaty 50 zł.
> Nie dziwiło ci to? Trochę wpładłeś przez własne zaniedbanie.
> Pierwsze co bym zrobił to zadzwonił do banku i sie zapytał dlaczego mam
> coś spłacać skoro saldo jest zero. I pewnie bym wiedział, ze mam zrobić
> nadpłata bo ich system "tak ma".
>
oczywiscie ze mnie nie dziwiło ze mam do spłaty 50PLN bo o tym po prostu
nie wiedziałem (tak wiem trzeba czytac wyciągi, ale w tym banku było
juz kilka dziwnych przypadków, przykladowy opisze niżej):
- na stronie głównej systemu transakcyjnego (bez wchodzenie do
szczegółów karty) saldo zadłużenia wynosiło 0 PLN, a wiec brak długu.
- miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez
moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?
przypadek dziwny z innej beczki w NORDEA (2-3 lata temu):
- z rachunku obrotowego pierwszą poranną sesja wychodzi kwota która
doprowadza do powstania debetu, przelew zaplanowany wcześniej, na
rachunku był limit kredytowy ktory nie został przekroczony
- w tym samym dniu pierwszą sesją przychodzącą na rachunek wpływa kwota
niwelująca debet na rachunku i na koniec dnia jest saldo powyżej zera.
- bank naliczył odsetki od kredytu !!
- po reklamacji kasa została zwrócona....
ten przypadek też mieści sie w "logice banku" ?
pozdrawiam, marek
-
48. Data: 2012-10-14 10:39:26
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k5disr$e5n$...@m...internetia.pl...
> przypadek dziwny z innej beczki w NORDEA (2-3 lata temu):
> - z rachunku obrotowego pierwszą poranną sesja wychodzi kwota która
> doprowadza do powstania debetu, przelew zaplanowany wcześniej, na rachunku
> był limit kredytowy ktory nie został przekroczony
> - w tym samym dniu pierwszą sesją przychodzącą na rachunek wpływa kwota
> niwelująca debet na rachunku i na koniec dnia jest saldo powyżej zera.
> - bank naliczył odsetki od kredytu !!
> - po reklamacji kasa została zwrócona.. ten przypadek też mieści sie w
> "logice banku" ?
Nordea miała kiedyś wprost napisane w regulaminie, że jak środki wchodzą na
rachunek i wychodzą z niego tego samego dnia, pobierane są odsetki za 1
dzień (czyli przychodzą środki pierwszą sesją, wysyłasz je trzecią, bank
uważa, że należą mu się odsetki). Nordea była łaskawa nie uznawać reklamacji
z tego tytułu. Nie uznali mi reklamacji (chodziło o kwotę około 50 groszy),
nie zdecydowałem się na arbitraż (nie pamiętam czy już wtedy istniał) ale
zamknąłem tam rachunek. Ciekawe czy ten pseudozapis jest dalej obecny, bo
lata temu to miało miejsce, w miarę niedługo jak LG Petro przejęli.
-
49. Data: 2012-10-14 12:55:21
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Marek wrote:
>>
> oczywiscie ze mnie nie dziwiło ze mam do spłaty 50PLN bo o tym po prostu
> nie wiedziałem (tak wiem trzeba czytac wyciągi, ale w tym banku było
> juz kilka dziwnych przypadków, przykladowy opisze niżej):
no wlasnie
> - na stronie głównej systemu transakcyjnego (bez wchodzenie do
> szczegółów karty) saldo zadłużenia wynosiło 0 PLN, a wiec brak długu.
co nie oznacza koniecznosci wplaty czegokolwiek, jak widac.
> - miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez
> moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
> No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?
tez :),
bo miales opcje automatycznej splaty ujemnego salda a nie koniecznego
minimum ponad ujemne saldo.
>
> przypadek dziwny z innej beczki w NORDEA (2-3 lata temu):
> - z rachunku obrotowego pierwszą poranną sesja wychodzi kwota która
> doprowadza do powstania debetu, przelew zaplanowany wcześniej, na
> rachunku był limit kredytowy ktory nie został przekroczony
> - w tym samym dniu pierwszą sesją przychodzącą na rachunek wpływa kwota
> niwelująca debet na rachunku i na koniec dnia jest saldo powyżej zera.
> - bank naliczył odsetki od kredytu !!
> - po reklamacji kasa została zwrócona....
> ten przypadek też mieści sie w "logice banku" ?
>
ten system tak ma.
-
50. Data: 2012-10-14 16:14:59
Temat: Re: rozliczenie cash back
Od: Marek <m...@o...pl>
W dniu 14.10.2012 12:55, witek pisze:
> Marek wrote:
>>>
>> - miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez
>> moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
>> No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?
>
> tez :),
> bo miales opcje automatycznej splaty ujemnego salda a nie koniecznego
> minimum ponad ujemne saldo.
>
>
potwierdzenie ustawienia automatycznej spłaty brzmi:
(cytuje)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na wiadomość informuję, iż spłata zadłużenia karty
kredytowej o numerze xxxxxxxxx nastąpi automatycznie w 100% 30-go dnia
każdego miesiąca.
Z poważaniem,
Konsultant w Zespole Obsługi Klienta
xxxx
(koniec cytatu)
gdzie tu mowa o saldzie ujemnym?
BTW: obawiam sie ze wszystko w tym banku (ale innych chyba tez... )
jest "ustawione" wg zasady jak w starym dowcipie:
1. BANK ma zawsze rację.
2. jak Bank nie ma racji patrz punkt pierwszy.
anyway: reklamuję, a następnie zmieniam bank