  • 1. Data: 2009-08-31 06:35:07
    Temat: sWIG lepszym wyznacznikiem trendu?
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Włosy mi siwieją od próby analizowania wykresu WIG20. To samo gdy czytamy
    opinie analityków, każdy dostrzega tam coś innego, a opinie wykreślają
    pełne spektrum od optymizmu do najczarniejszych scenariuszy.

    Zastanawiam się czy grając średnioterminowo nie prościej analizować inne
    indeksy np. sWIG? Tutaj nawet w skali dziennej mamy piękny, wyraźny trend,
    bez żadnych zdecydowanych wahań. Wszystko cudownie wygładzone. Patrząc na
    WIG20 naprawdę nie wiadomo co się może wydarzyć, np. sWIG sugeruje, że
    wzrosty będą kontynuowane i w chwili obecnej nie widać chyba nic, co mogło
    by temu zagrozić.

    Dlaczego analitycy tak mało czasu poświęcają sWIG, skoro wydaje się on być
    narzędziem o wiele prostszym?

  • 2. Data: 2009-08-31 07:45:52
    Temat: Re: sWIG lepszym wyznacznikiem trendu?
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

> [...]
    > WIG20 naprawdę nie wiadomo co się może wydarzyć, np. sWIG sugeruje, że
    > wzrosty będą kontynuowane i w chwili obecnej nie widać chyba nic, co mogło

    Zgodnie z teoria Dowa, 2 indeksy muszą potwierdzac kierunek trendu
    rynkowego. WIG20 jako indeks skupiający najmniejszą ilość spółek, w którym 5
    spolek ma 60% udzial w indeksie jest najmniej wartosciowym indeksem
    potwierdzajcym rynkowy trend. Do wyznaczenia trendu wzrostowego bardzo
    dobrze spisuje sie sWIG80 w polaczeniu z mWIG40. W przypadku wyznaczenia
    trendu spadkowego sam sWIG80 wystarczy.

  • 3. Data: 2009-08-31 07:47:50
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    >Do wyznaczenia trendu wzrostowego bardzo
    > dobrze spisuje sie sWIG80 w polaczeniu z mWIG40. >W przypadku wyznaczenia
    > trendu spadkowego sam sWIG80 wystarczy.

    No to jak będzie?

  • 4. Data: 2009-08-31 07:51:27
    Od: "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>

    Ja robię cotygodniowe komentarze dla mWIG40 i sWIG80 + sygnały systemu
    mechanicznego dla tych indeksów.

    Weź jednak pod uwagę, że płynność na sWIGu jest niska i może dlatego tak
    mało uwagi poświęca się temu indeksowi.
    DJ

  • 5. Data: 2009-08-31 08:01:58
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

    > No to jak będzie?

    Jak bedzie to czas pokaze, w tej chwili jest trend wzrostowy i zyski
    osiagaja posiadacze akcji, trzeba jednak miec swiadomosc, ze od dna sWIG80
    wzrosl o blisko 100% bez wiekszej korekty, a to oznacza, ze raczej
    nalezaloby powoli redukowac pozycje, niz je zwiekszac.

  • 6. Data: 2009-08-31 10:29:31
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Weź jednak pod uwagę, że płynność na sWIGu jest niska i może dlatego tak
    > mało uwagi poświęca się temu indeksowi.
    > DJ

    Czyli kółeczko się zamyka. Mała płynność, więc małe zainteresowanie, więc
    mała płynność...
    Dombrek

  • 7. Data: 2009-09-01 13:53:25
    Od: mpq <m...@g...pl>

    > Dlaczego analitycy tak mało czasu poświęcają sWIG, skoro wydaje się on być
    > narzędziem o wiele prostszym?

    Poszukaj na stronie "parkietu" ostatnio Pan Nondo analizowal
    inwestowanie w mWig40 i ..... mnie przekonal... :)