  • 41. Data: 2011-12-18 13:18:44
    Temat: Re: saloniki INmedio -jestem w szkou dziwne praktyki
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:jca6de$p35$1@inews.gazeta.pl...
    > Na fajkach faktycznie marża jest tak niewielka?

    Tak.
    W praktyce fajki są tylko dlatego, aby przyciągnąć klienta który może coś
    innego przy okazji kupi. Inaczej nie opłaca się.

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2011-12-18 13:35:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-18 13:59, Maseł pisze:

    > Hmm - automat:
    > - 24 ha
    > - zasilany blankietami, na ktorych dodrukowywuje nominal (wiekszosc
    > znanych mi rozwiazan)
    > - za logistyke odpowiada dzial u dostawcy biletomatow, a nie kazdy
    > kioskarz, ktory musi zadbac o to, zeby w odpowiednim momencie
    > odpowiednia ilosc odpowiednich biletow byla na stanie
    > - jest na przystanku, a wiec w miejscu, gdzie prawdopodobienstwo, ze cos
    > sprzeda jest spore.
    > - ....

    A i tak pewnie większość automatów na siebie nie zarabia - wziąwszy pod
    uwagę ich koszt, koszt obsługi, koszt miejsca, gdzie stoją itp. itd.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2011-12-18 14:12:46
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-18 14:35, Liwiusz pisze:
    > A i tak pewnie większość automatów na siebie nie zarabia - wziąwszy pod
    > uwagę ich koszt, koszt obsługi, koszt miejsca, gdzie stoją itp. itd.

    Zlosliwi twierdza, ze jak sie policzy calkowite koszty "obslugi
    biletowej" to moze sie okazac, ze tansze jest wozenie pasazerow za darmo.
    A kosztow jest sporo
    - opracowanie wzoru biletu
    - opracowanie stawek i zasad poslugiwania sie biletami (ok, to
    przewaznie robia radni, ale po szeregu "konsultacji")
    - druk
    - dystrybucja
    - kontrole
    - odwolania od mandatow (choc to wcale nie jest mandat :)
    - windykacja
    - kasowniki, biletomaty, komputerki dla kanarow i cala reszta
    infrastruktury technicznej

    Pozdro

    Maseł

  • 44. Data: 2011-12-19 23:21:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > Całkiem możilwe. Palacze stanowią mniejszość, ale ich nałóg jest na tyle
    > uciążliwy dla innych że wystarczy jeden palacz w sporej grupie niepalących
    > by nie dało się go zignorować...

    Ja dookoła widzę tylko ludzi palących lub takich, którzy
    rzucili palenie z powodów zdrowotnych -- woleli żyć...

    Jak widzę palacza, myślę sobie -- to na takich jak on idą nasze podatki!!!
    (bo polski rząd dotuje plantacje tytoniu od niepamiętnych czasów)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'