  • 1. Data: 2006-10-19 18:51:50
    Temat: skradziony dowód osobisty
    Od: akala <a...@o...eu>

    Mam problem ,mojej żonie dzisiaj skradziono wszystkie dokumenty w tym
    dowód osobisty. Mam pytanie jak zastrzec ten nr dowodu w bankach ,czy
    wystarczy takie zastrzeżenie w PKO BP gdzie mamy konto. Policja też jest
    powiadomiona.

    akala

  • 2. Data: 2006-10-19 20:34:58
    Temat: Re: skradziony dowód osobisty
    Od: Marlboro <...@...pl>

    Hej,

    Jeśli powiadomiłeś Policję to masz właściwie problem z głowy... o ile
    oczywiście pofatygowaliście się na komisariat i złożyliście doniesienie
    i zostało to w jakikolwiek sposób odnotowane... od tego momentu
    wszystko, co zostanie zrobione przy użyciu tegoż dowodu Was nie
    interesuje... oczywiście mogą Twoją żonę wezwać kiedyś, gdy się okaże,
    że ktoś ten dowód wykorzystał... ale wtedy mówisz, iż tego i tego dnia
    na tym i tym komisariacie zgłosiliście kradzież... i po sprawie...

    Pozdro...
    Marlboro

  • 3. Data: 2006-10-19 22:34:55
    Od: Darek <n...@n...net>

    Marlboro wrote:

> [...]
    > że ktoś ten dowód wykorzystał... ale wtedy mówisz, iż tego i tego dnia
    > na tym i tym komisariacie zgłosiliście kradzież... i po sprawie...

    Zabrzmiało to prawie jak z prospektu reklamowego :) Niestety życie to
    nie bajka. :( Jak dowód trafił w złe ręce to kłopotów przy wyjaśnianiu
    może być co niemiara, niemówiąc o zwykłych upierdliwościach typu
    wezwania na komisariat w drugim końcu Polski oraz skrzynka pełna
    ostatecznych wezwań do zapłaty z firm windykacyjnych.

    --
    -=Darek=-

  • 4. Data: 2006-10-19 23:33:34
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 19 Oct 2006 22:34:58 +0200, Marlboro napisał(a):

    > Jeśli powiadomiłeś Policję to masz właściwie problem z głowy...

    Ale tylko w sprawie kradzieży - czyli zgłoszenia popełnienia przestępstwa.

> [...]
    > i zostało to w jakikolwiek sposób odnotowane...

    > od tego momentu wszystko, co zostanie zrobione przy użyciu tegoż

    OOOooo - nie tak prędko :)

    > oczywiście mogą Twoją żonę wezwać kiedyś, gdy się okaże, że ktoś
    > ten dowód wykorzystał...

    Tudzież ona sama go wykorzystała ;)
    Np. po "wpadce" z środku transportu miejskiego i jazdy bez ważnego biletu -
    wpadła na pomysł - "ukradli mi dowód" (po zgłoszeniu kradzieży nie będę
    musiała zapłacić opłaty dodatkowej) ;)

    > ale wtedy mówisz, iż tego i tego dnia na tym i tym komisariacie
    > zgłosiliście kradzież... i po sprawie...

    A świstak siedzi i zawija ....

    BTW: po zagubieniu DO niema sensu zgłaszania tego faktu na policji - oni
    się nie zajmują tymi sprawami, ani też nie prowadzą poszukiwań takich DO.
    Ten "zwyczaj" zgłaszania na policję zagubienia DO wywodzi się chyba jeszcze
    z czasów kiedy organem wydającym DO były jednostki zlokalizowane na ternie
    komisariatów - wtedy to miało jako-taki sens. Ale w obecnych czasach DO
    wydają urzędy gmin/miast, prezydentowie

  • 5. Data: 2006-10-20 01:27:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message
    > Dnia Thu, 19 Oct 2006 22:34:58 +0200, Marlboro napisał(a):
    >
    >. Ale w obecnych czasach DO
    > wydają urzędy gmin/miast, prezydentowie

    I tam się zgłasza zgubienie dowodu.
    A kradzież dowodu jak najbardziej zgłasza się na policję i to wcale nie
    wynika z czasów komunistycznych.

    Proponuję jeszcze zgłosić to w swoim banku. Banki mają swoją bazę
    zastrzeżonych dokumentów.

  • 6. Data: 2006-10-20 03:47:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Tosz to właśnie napisałem :)

    > A kradzież dowodu jak najbardziej zgłasza się na policję i to wcale nie
    > wynika z czasów komunistycznych.

    Nie pisałem o samym fakcie *kradzieży* zgłoszenia na policję, tylko o
    zgłoszeniu na policje utraty DO. Kiedyś właśnie na komendzie milicji się
    zgłaszało zagubienie z powodów o których pisałem w poprzednim poście.

  • 7. Data: 2006-10-20 06:06:32
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Marlboro wrote:

> [...]
    > okaże, że ktoś ten dowód wykorzystał... ale wtedy mówisz, iż tego i
    > tego dnia na tym i tym komisariacie zgłosiliście kradzież... i po

    Bzudry. Nalezy zglosic utrate dokumentu do organu, ktory dany dokument
    wydal. Zgloszenie na policje niczego nie zalatwia (poza tym ze bedzie
    wszczete dochodzenie, ktore za jakis czas zostanie umorzone).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2006-10-20 07:06:37
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Bzudry. Nalezy zglosic utrate dokumentu do organu, ktory dany dokument
    > wydal. Zgloszenie na policje niczego nie zalatwia (poza tym ze bedzie
    > wszczete dochodzenie, ktore za jakis czas zostanie umorzone).

    Witam
    wypisujecie tutaj różne cuda, o czy któremuś z Was skradziono kiedyś DO?
    Mnie tak! Poszedlem na policję, a tam mnie zlali, gdyż sprawa by ich
    zainteresowała, gdybym przy okazji został pobity lub coś
    podobnego...nawet nie chcieli przyjąć mojego zgłoszenia.

    Nie ma niestety organu, który zbierałby dane o zagubionych dokumentach.
    Mój DO wykorzystali złodzieje i nakupili sobie tel. komórkowych z
    abonamentem. Jak zaczęły przychodzić faktury to się zainteresowałem
    sprawą a swoją drogą to po kilku tygodniach dostałem wezwanie na policję
    w charakterze podejrzanego o popełnienie przestępstwa.

    Przesłuchanie do najmilszych nie należało...od tego czasu dobrze pilnuję
    dokumentów, kart etc...rodzę Wam to samo.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2006-10-20 07:18:01
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowód osobisty. Mam pytanie jak zastrzec ten nr dowodu w bankach ,czy
    > wystarczy takie zastrzeżenie w PKO BP gdzie mamy konto. Policja też jest

    Zgłoś jeszcze do urzędu miasta czy gminy (czyli organu wydawania)- Policja
    powinna powiedomić ich, ale nie zawsze tak się dzieje- znam z autopsji;)
    TMK

  • 10. Data: 2006-10-20 07:32:36
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > i zostało to w jakikolwiek sposób odnotowane... od tego momentu
    > wszystko, co zostanie zrobione przy użyciu tegoż dowodu Was nie
    > interesuje... oczywiście mogą Twoją żonę wezwać kiedyś, gdy się okaże,

    Bzdura i tyle. Banku, Kruka i innych takich nie obchodzi generalnie od kogo
    odzyskaja pieniadze. Jak bedziesz sie tak zachowywał, ze nic cie nie
    obchodzi to cie komornik zlicytuje i po sprawie.

    Trzeba zglosic na policje i miec potwierdzenie zgłoszenia, ale to tylko
    wtedy, gdy padlo sie ofiara przestepstwa.

    Wlasciwym "organem" jest organ wydający dowód, czyli urzad miasta lub
    gminy.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl