  • 1. Data: 2009-10-30 11:20:12
    Temat: skrytka bankowa - jakiś konspekt?
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    Witam.
    Czy da się wykupić skrytkę i korzystać z niej bez pokazywania dokumentu
    tożsamości? Tzn tylko klucz (fizyczny, metalowy lub cipowy) i hasło?
    Ile np. może kosztować rocznie taka skrytka z ubezpieczeniem do 1mln,
    powiedzmy?
    Tak. Leniwy jestem i nie chce mi się przeglądać dziesiątków pdf-ów.
    Jeśli ktoś mnie uczynną informacją od tego uwolni, to będę wdzięczny.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 2. Data: 2009-10-30 11:59:13
    Temat: Re: skrytka bankowa - jakiś konspekt?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    W pl chyba nie oferują takiej usługi...

    Minimalny koszt czegoś w tym rodzaju na Cyprze (zależny od warunków
    dodatkowych typu zapisy, ubezpieczenia, objętość) to około 450 USD rocznie.
    W Szwajcarii drożej.

  • 3. Data: 2009-10-30 12:06:17
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Wydaje mi się to całkowicie nieprawdopodobne. Aby ubezpieczenie
    było skuteczne, musi być jakaś umowa, a stroną umowy nie może
    być raczej "osoba, która pokaże klucz metalowy... " =)

    Oczywiście mogę się mylić!

  • 4. Data: 2009-10-30 12:34:43
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    ikarek pisze:
    > Wydaje mi się to całkowicie nieprawdopodobne. Aby ubezpieczenie
    > było skuteczne, musi być jakaś umowa, a stroną umowy nie może
    > być raczej "osoba, która pokaże klucz metalowy... " =)
    >
    > Oczywiście mogę się mylić!

    Dlaczego?
    Klientowi oddaje się podpisaną umowę.
    Umowa zawiera klauzulę:
    "w razie zerwania plomby lub niezgodności podpisu okaziciel klucza i
    hasła otrzymuje 1mln zł".
    Egzemplarz (wzór podpisu) aktualizuje się po każdorazowym otwarciu skrzynki.
    Skrzynkę plombuje się przed schowaniem jej do szafy podpisem klienta
    zgodnym ze wzorem na umowie.
    Jeśli przy wyjęciu z szafy skrzynka ma zerwaną plombę /(niezgodny
    podpis), to okaziciel dostaje 1mln.

    Chodzi mi tutaj o zabezpieczenie przed "dodatkowym, cichym kluczem
    klienckim" (czyli nieuczciwością banku lub ingerencją policji skarbowej)
    z zachowaniem umożliwienia klientowi przekazania dostępu do skrytki
    osobie trzeciej.

    Może czegoś nie przewidziałem, poprawcie proszę :)
    No i nadal pozostają otwarte pytania "czy tak się da?" i "czy ktoś to
    oferuje?"

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 5. Data: 2009-10-30 12:47:24
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Źle zrozumiałem Twoje pytanie, myślałem, że chcesz zarówno
    wykupić jak i korzystać bez okazywania dowodu tożsamości,
    a jednocześnie mieć skuteczne ubezpieczenie.

    To co opisujesz jest pewnie możliwe prawnie do zrealizowania
    w Polsce, ale czy któryś bank ma taką ofertę - nie wiem.

  • 6. Data: 2009-10-30 14:44:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 13:34:43 +0100, SQLwiel napisał(a):

    > Może czegoś nie przewidziałem, poprawcie proszę :) No i nadal pozostają
    > otwarte pytania "czy tak się da?" i "czy ktoś to oferuje?"

    Da się na pewno, ale w banku ziemskim ;)

    --
    xbartx