  • 11. Data: 2009-11-09 19:44:49
    Temat: Re: ubezpieczenie auta osoby niepełnosprawnej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-09, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Tylko gdzie (kiedy) te karty sprawdzaja? Zaparkowany samochod ma
    > naklejke na szybie i tyle.

    Nieprawda. Straż miejska potrafi sprawdzić uprawnienia
    Zaparkować/przyjechać nie musi osoba niepełnosprawna,
    ale potrafią sprawdzić i jak się okaże, że owa osoba nie
    jest choćby osobą towarzyszącą, to mandacik leci i tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-11-09 19:48:47
    Temat: Re: ubezpieczenie auta osoby niepeĹ&#65533;nosprawnej
    Od: z...@o...pl

    > potrafią sprawdzić i jak się okaże, że owa osoba nie
    > jest choćby osobą towarzyszącą, to mandacik leci i tyle.

    a jak jest towarzyszącym pasażerem bez prawa jazdy?

  • 13. Data: 2009-11-09 20:01:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-09, z...@o...pl
    <z...@o...pl> wrote:

    [...]

    > a jak jest towarzyszącym pasażerem bez prawa jazdy?

    Warunkiem posiadania karty nie jest posiadanie prawa jazdy,
    tylko bycie ON z odpowiednią grupą lub rodzajem. Przy lekkiej
    niepełnosprawności nie każdy jej rodzaj uprawnia do posiadania
    karty.

    Mógłbyś zapuścić tego googla, bo to są podstawowe informacje...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2009-11-09 20:06:51
    Temat: Re: skupmy się na wątku ubezpieczeniowym
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 09 Nov 2009 20:14:40 +0100, z...@o...pl
    wrote:

    > czy dopisanie niepełnosprawnego jako współwłaściciela da:

    Dlaczego mamy skupiać się na czymkolwiek, skoro nie dotyczy to tematyki tej
    grupy?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 15. Data: 2009-11-09 20:19:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

> [...]
    > ale potrafią sprawdzić i jak się okaże, że owa osoba nie
    > jest choćby osobą towarzyszącą, to mandacik leci i tyle.

    No ale jak to zrobia, jesli w chwili parkowania lub odjezdzania nie ma
    ich na miejscu? Jesli sa, to, domyslam sie, delikwent poczeka chwile.

    Moze jestem troche przewrazliwiony, ale po prostu wkurzaja mnie tacy,
    ktorzy "czuja" sie lepszymi od innych dlatego, ze nie maja zadnych
    zasad. A niestety widok starego BMW, ktore parkuje na miejscu dla
    niepelnosprawnych, z ktorego wysiada kilku lysawych "kolesi", to nie
    jest nic niezwyklego. Oczywiscie nie mam 100% pewnosci ze nie sa
    niepelnosprawni (przynajmniej w istotnym tu sensie), myslisz ze
    przynajmniej ktorys z nich zwykle jest?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2009-11-09 20:30:34
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > jest nic niezwyklego. Oczywiscie nie mam 100% pewnosci ze nie sa
    > niepelnosprawni (przynajmniej w istotnym tu sensie), myslisz ze

    Mysle, ze zazwyczaj wszyscy z nich sa istotnie uposledzeni (choc
    niekoniecznie musza miec na to urzedowe zaswiadczenie).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2009-11-09 20:35:07
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "SQLwiel" <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com> napisał w
    wiadomości news:hd9o7b$9bm$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > BTW - karta inwalidzka wydawana jest "na osobę", a nie na pojazd. Jest ze
    > zdjęciem i chyba "ważna z dowodem tożsamości" - nie chce mi się sprawdzać.
    > Kosztuje też trochę, a posiadacz jest szykanowany koniecznością stawienia
    > się później na dodatkowe badania lekarskie pod kątem "czy może jeszcze
    > prowadzić auto".

    Posiadacz karty nie musi miec auta ani nawet PJ. Moze np. jezdzic jako
    pasazer i wtedy ma prawo niestosowac sie do niektorych znakow, przy
    zachowaniu odpowiedniej ostroznosci.

  • 18. Data: 2009-11-09 20:35:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> writes:

    > Mysle, ze zazwyczaj wszyscy z nich sa istotnie uposledzeni (choc
    > niekoniecznie musza miec na to urzedowe zaswiadczenie).

    Z tym sie zgadzam, stad wlasnie moja uwaga w nawiasie :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2009-11-10 08:01:55
    Od: sebakrk <s...@g...com>

    z...@o...pl pisze:
    > czy dopisanie niepełnosprawnego jako współwłaściciela da:

    Z tego co wiem Warta ma dodatkowo 20% zniżki dla niepełnosprawnych
    posiadających kartę parkingową
    pozdr. seba

  • 20. Data: 2009-11-11 17:14:07
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    z...@o...pl wrote:

    > czy to uprawnienie jest przypisane do auta (wtedy
    > liczyłby się status własności) czy do kierowcy?

    ZTCW uprawnienie jest przypisywane do prostokątnej tekturki wystawianej
    przez właściwy urząd miasta.

    --
    Pzdr.
    Mega