  • 41. Data: 2016-07-04 19:48:52
    Temat: Re: skupujeta funta chopy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Kto wiedział i o której? Jaka instytucja pozwalała na taki zakład o
    > takiej porze?

    Ok 23 były juz pierwsze sondaze
    Forex nie pracuje 24/7?

    > Przecież to pachnie korupcją i prokuratorem i czym tam jeszcze...

    Ach te spiski...

    > To już typowanie meczu na euro jest uczciwsze.

    Zdefiniuj: uczciwie.

  • 42. Data: 2016-07-04 19:56:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 18:35, Tomasz Chmielewski pisze:
    > W roku 1990, dochód na obywatela w Polsce i na Ukrainie był mniej więcej
    > identyczny - $1569 na Ukrainie i $1698 w Polsce. Kilka lat później
    > Polska postanowiła, że jednak będzie zbliżać się gospodarczo i
    > politycznie z zachodnią, a nie wschodnią Europą.

    Możesz udowodnić że Polska nie będąc w UE dalej dryfowałaby jak Ukraina?
    Nie możesz. To jest zupełnie inny kraj leżący w innym miejscu z innymi
    ludźmi. Nie da się wprost przypisać wszystkich zasług UE tak samo jak
    nie da się wszystkich nieszczęść ale też nie da się już ukrywać minusów
    bycia w UE.
    A może nie będąc pod kagańcem unijnych dyrektyw nie zostalibyśmy tylko
    montownią i źródłem taniej siły roboczej?
    Nie wiesz tego więc nie bredź mi tu o Ukrainie.

    > Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.

    A może byłyby bogatszy 7 razy bez unii?
    Unia tak lubi wszystko wyrównywać oprócz pensji. Tyle energii idzie w
    gwizdek a ciemny lud ma się cieszyć z dotacji i nie przejmować się
    zawłaszczaniem rynku.

  • 43. Data: 2016-07-04 20:31:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >Nie możesz. To jest zupełnie inny kraj leżący w innym miejscu z
    >innymi ludźmi. Nie da się wprost przypisać wszystkich zasług UE tak

    No, na wykresach, ktore podal, sa lata przed 2004 i po.
    Rozwijalismy sie i przedtem, ale po jednak lepiej - do 2008.

    Choc unia zaczela nas ciagnac i wczesniej - sam fakt negocjacji,
    dotacje drobne itp.

    >A może nie będąc pod kagańcem unijnych dyrektyw nie zostalibyśmy
    >tylko montownią i źródłem taniej siły roboczej?
    >Nie wiesz tego więc nie bredź mi tu o Ukrainie.

    No to zobacz jak sie sie rozwinela Ukraina czy Bialorus, nie
    skrepowana unijnymi przepisami ...
    Niestety - w ich przypadku nawet tania sila robocza nie jest tania, bo
    transport drozszy ..

    >A może byłyby bogatszy 7 razy bez unii?

    Pomarzyc piekna rzecz ...

    J.

  • 44. Data: 2016-07-05 06:19:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/05/2016 02:56 AM, z wrote:

    (...)

    > To jest zupełnie inny kraj leżący w innym miejscu z innymi
    > ludźmi.

    To znaczy? Sprecyzuj o co ci chodzi.

    Ile czasu spędziłeś żyjąc na Ukrainie? Ilu poznałeś tam ludzi?

    Według wszelkich miar to zupełnie podobny kraj z podobnymi ludźmi. Nawet
    język mają bardzo podobny do naszego.

> [...]
    > A może nie będąc pod kagańcem unijnych dyrektyw nie zostalibyśmy tylko
    > montownią i źródłem taniej siły roboczej?

    I co i gdzie byś sprzedawał cokolwiek, nie mając dostępu do unijnego
    rynku? Światową potęgą w produkcji ziemniaków i węgla już byliśmy przez
    kilkadziesiąt lat, dobrobytu to nie przyniosło.

    > Nie wiesz tego więc nie bredź mi tu o Ukrainie.
    ^^^^^^^^^
    Widzę argumentów nie masz, to musisz robić wycieczki osobiste.

    > A może byłyby bogatszy 7 razy bez unii?

    Taa, 100 razy bogatsi byśmy byli od całej Unii razem wziętej.

    Tomasz Chmielewski
    https://www.japanizer.org

  • 45. Data: 2016-07-05 08:54:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-07-04 o 12:01, Budzik pisze:

    > Nie czepiaj sie słowek - wiesz o co chodzi...

    Wiem, ale nie wyszli i nie wyjdą - wspomnisz moje słowa :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 46. Data: 2016-07-05 09:05:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 08:54, Mirek Ptak pisze:

    > Wiem, ale nie wyszli i nie wyjdą - wspomnisz moje słowa :)

    Całkiem możliwe, że się unia rozpadnie bez wychodzenia.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2016-07-05 09:07:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No, na wykresach, ktore podal, sa lata przed 2004 i po.
    >Rozwijalismy sie i przedtem, ale po jednak lepiej - do 2008.

    I jeszcze jedno - gdyby to tylko o nas chodzilo - ale jak myslisz, co
    by bylo, gdyby tak Czechy, Slowacja, Wegry weszly do Unii, a my nie ?

    J.

  • 48. Data: 2016-07-05 09:09:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 09:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup

    > I jeszcze jedno - gdyby to tylko o nas chodzilo - ale jak myslisz, co by
    > bylo, gdyby tak Czechy, Slowacja, Wegry weszly do Unii, a my nie ?

    No co? Pewnie by kury jajek nie dawały, bo by nie stały w klatce
    pazurami do przodu. Albo same krzywe banany byśmy jedli.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2016-07-05 09:30:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No co? Pewnie by kury jajek nie dawały, bo by nie stały w klatce
    >pazurami do przodu. Albo same krzywe banany byśmy jedli.

    IMO jakos tak.
    Przynajmniej polowa zagranicznych inwestycji IMO powstala by gdzie
    indziej, doplat do rolnikow by nie bylo, doplat do infrastruktury by
    nie bylo, pracy w Londynie tez byloby mniej.

    J.

  • 50. Data: 2016-07-05 09:39:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/05/2016 04:09 PM, Liwiusz wrote:

    > No co? Pewnie by kury jajek nie dawały, bo by nie stały w klatce
    > pazurami do przodu.
    > Albo same krzywe banany byśmy jedli.

    Ja tam pamiętam klasy jaj (i pieczątki na nich), a także klasy jabłek,
    butów i innych towarów (czy wyrobów cośtam-podobnych, bo nie spełniały
    żadnych norm, więc ktoś z kręgów rządowych wpadł na taki eufemizm). I
    wcale wtedy nie byliśmy w Unii: sami, dumnie, nie będąc na kolanach,
    byliśmy w stanie wpaść na to, że pewne produkty powinno opisywać się
    normami.

    A bananów wtedy nie było (choć spotkałem kiedyś Kubańczyka, który
    twierdził, że do Hawany zawijały do nich czasem statki z "polaquito",
    czyli małymi fiacikami, a wracały do Polski wyładowane bananami).

    Tomasz Chmielewski
    https://www.japanizer.org