  • 51. Data: 2016-07-05 09:51:17
    Temat: Re: skupujeta funta chopy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 09:30, J.F. pisze:

    > IMO jakos tak.

    Acha.

    > Przynajmniej polowa zagranicznych inwestycji IMO powstala by gdzie
    > indziej, doplat do rolnikow by nie bylo, doplat do infrastruktury by nie
    > bylo, pracy w Londynie tez byloby mniej.

    Bogactwo nie bierze się z dopłat, a liczenie na emigrację to
    murzyńskość. Ale za to można by zrobić taki ustrój, aby połowy
    inwestycji z Unii nie było, ale 10x więcej z całego świata -tak.

    A tak, teraz nawet VATu nie możemy znieść.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2016-07-05 10:01:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/05/2016 04:51 PM, Liwiusz wrote:

    > Acha.

    > Bogactwo nie bierze się z dopłat

    Bogactwo bierze się z wielu rzeczy.

    Również z rozsądnie zainwestowanych dopłat.

    > a liczenie na emigrację to
    > murzyńskość.

    Niestety, w Polsce nie mamy tylu miejsc pracy, więc ta emigracja jeszcze
    przez wiele lat będzie wentylem.

    > Ale za to można by zrobić taki ustrój, aby połowy
    > inwestycji z Unii nie było, ale 10x więcej z całego świata -tak.

    Rozwiniesz temat? Rzucisz jakieś praktyczne przykłady państw, którym
    udała się taka sztuka, a nie były państwami z garstką obywateli? Bo na
    razie brzmi to jak sci-fi.

    > A tak, teraz nawet VATu nie możemy znieść.

    Bo to dość skuteczny podatek więc jego znoszenie byłoby dla Polski
    nieracjonalne.
    Ale jak twierdzisz inaczej - uargumentuj.

    Tomasz Chmielewski
    https://www.japanizer.org

  • 53. Data: 2016-07-05 10:51:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 07/05/2016 04:09 PM, Liwiusz wrote:

    >Ja tam pamiętam klasy jaj (i pieczątki na nich), a także klasy
    >jabłek, butów i innych towarów (czy wyrobów cośtam-podobnych, bo nie
    >spełniały żadnych norm, więc ktoś z kręgów rządowych wpadł na taki
    >eufemizm). I wcale wtedy nie byliśmy w Unii: sami, dumnie, nie będąc
    >na kolanach, byliśmy w stanie wpaść na to, że pewne produkty powinno
    >opisywać się normami.

    I potem mielibysmy dwie normy - krajowe i unijne, bo klient wymaga
    unijnej.

    Ja np do zalet Unii zaliczam maslo - przychodze do sklepu, widze
    maslo, kupuje i to jest maslo.
    A nie jakis masmix. Dawniej jakos nie udawalo sie unormowac.

    Mixy nadal sa, ale juz sie nie nazywaja "maslo".

    >A bananów wtedy nie było (choć spotkałem kiedyś Kubańczyka, który
    >twierdził, że do Hawany zawijały do nich czasem statki z "polaquito",
    >czyli małymi fiacikami, a wracały do Polski wyładowane bananami).

    Byly byly. Z nalepka "Chiquita" - to chyba nie z Kuby ...

    J.

  • 54. Data: 2016-07-05 11:03:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Acha.

    >Bogactwo nie bierze się z dopłat,

    To zobacz ile autostrad zbudowalismy do 2004 r.

    >a liczenie na emigrację to murzyńskość.

    Ale bez emigracji zasilki bezrobotnym trzeba placic.

    >Ale za to można by zrobić taki ustrój, aby połowy inwestycji z Unii
    >nie było, ale 10x więcej z całego świata -tak.

    Ta, rezygnujac z minimum socjalnego czy ochrony srodowiska ?
    A poza tym - po co oni by tu mieli inwestowac ?
    Oni potrzebuja taniego kraju, ale w Unii.

    >A tak, teraz nawet VATu nie możemy znieść.

    A po co ? Obrotowy chcesz w zamian wprowadzic czy co ?

    J.

  • 55. Data: 2016-07-05 11:32:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 10:51, J.F. pisze:
    > Ja np do zalet Unii zaliczam maslo - przychodze do sklepu, widze maslo,
    > kupuje i to jest maslo.
    > A nie jakis masmix. Dawniej jakos nie udawalo sie unormowac.
    >
    > Mixy nadal sa, ale juz sie nie nazywaja "maslo".

    I do tego potrzeba aż unii, aby to unormować? Wyjaśnij mi ten fenomen.

    Chyba że w ogóle wyjdziemy z założenia, że Polacy się rządzić nie
    potrafią, wówczas rzeczywiście oddajmy się w okupację jakiemuś
    sąsiadowi, skoro już mamy taką mentalność.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2016-07-05 11:35:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 11:03, J.F. pisze:

    > To zobacz ile autostrad zbudowalismy do 2004 r.

    A mnie czytać nauczyła państwowa szkoła. Co nie znaczy, że jest
    niezbędna do nauki czytania.

    > Ale bez emigracji zasilki bezrobotnym trzeba placic.

    Jeśli nie chcemy, aby pracowali, to tak, tylko po co?

    > Ta, rezygnujac z minimum socjalnego czy ochrony srodowiska ?
    > A poza tym - po co oni by tu mieli inwestowac ?
    > Oni potrzebuja taniego kraju, ale w Unii.

    > A po co ? Obrotowy chcesz w zamian wprowadzic czy co ?

    Chociażby. Przynajmniej nie byłoby patologii. Obrotowy, brak
    dochodowego, brak ZUS i mamy +15% PKB r/r. Za 10 lat przeganiamy Niemcy.

    A tak teraz, to kisimy się tylko w tym unijnym sosie jako biedne państwo
    (i będziemy biedni, bo, będąc biednym, jesteśmy zmuszani żyć jak bogaty).

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2016-07-05 11:45:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A mnie czytać nauczyła państwowa szkoła. Co nie znaczy, że jest
    >niezbędna do nauki czytania.

    Nie jest.
    Ale przed 2004 bylo nas stac na 100km autostrady, i to nie tyle nas,
    co Kulczyka ...

    >Jeśli nie chcemy, aby pracowali, to tak, tylko po co?

    Myslisz ze bogactwo bierze sie z niepracowania i wyplacania zasilkow ?

    >Chociażby. Przynajmniej nie byłoby patologii. Obrotowy, brak

    Nie byloby patologii powiadasz ?
    Ja tam jeszcze pamietam, ze oplacalo sie skombinowac "zamowienie z
    pieczatka" aby kupic cos bez podatku.
    I jak chcesz to zlikwidowac - kary nakladac na te sklepy, co
    niedokladnie skontrolowaly kupujacego i sprzedaly bez podatku ?

    >dochodowego, brak ZUS i mamy +15% PKB r/r. Za 10 lat przeganiamy
    >Niemcy.

    Bezrobotnymi przeganiamy :-)

    Brak ZUS ... a skad pieniadze na emerytow ?
    A na przyszlych emerytow ?

    >A tak teraz, to kisimy się tylko w tym unijnym sosie jako biedne
    >państwo (i będziemy biedni, bo, będąc biednym, jesteśmy zmuszani żyć
    >jak bogaty).

    Widac nie da sie dwoch wiekow roznicy nadrobic w 20 lat
    (chociaz ... sprawdzic Chinczykow za 20 lat ).

    A do czegoz takiego "zyc jak bogaci" oni nas zmuszaja ?

    Proponuje - wyjedz na Bialorus i zostan doradca Lukaszenki. Albo na
    Ukraine.
    Mozesz tez sprobowac Armenie, Azejberdzan i troche jeszcze krajow
    zostalo, gdzie chca byc bogaci :-)

    J.

  • 58. Data: 2016-07-05 11:46:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/05/2016 06:35 PM, Liwiusz wrote:

    > Chociażby. Przynajmniej nie byłoby patologii. Obrotowy, brak
    > dochodowego, brak ZUS i mamy +15% PKB r/r. Za 10 lat przeganiamy Niemcy.

    Napisz od razu +120% PKB r/r. Albo podaj metodologię, z której ci wyszło
    "+15% r/r".

    Bo równie dobrze mogę napisać - dochody budżetu się załamują, pozbawieni
    środków do życia emeryci, górnicy, księża, siostry zakonne i zakonnicy
    dokonują przewrotu, następuje rewolucja, Śląsk domaga się przyłączenia
    do Unii, a wschód Polski zajmuje Rosja, następuje IV i ostateczny
    rozbiór Polski.

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 59. Data: 2016-07-05 11:56:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/05/2016 06:32 PM, Liwiusz wrote:

    > I do tego potrzeba aż unii, aby to unormować? Wyjaśnij mi ten fenomen.

    Normy są potrzebne m.in. po to, żeby nie było tych uznaniowych barier w
    handlu między krajami należącymi do Unii.

    A jeśli komuś brakuje wyobraźni: popatrz, z jaką lekkością Rosja blokuje
    eksport z krajów, które jej się nie podobają - tu polskie jabłka za
    małe, tam polska wędlina za czerwona, znaczy się, nie spełniają
    wyśrubowanych rosyjskich norm.

    Tego typu "bitwy handlowe" były dość normalne w czasach "przedunijnych"
    (a to niemieckie żelazka były zakazane we Francji, bo nie nagrzewały się
    zgodnie z nowymi francuskimi normami*, a w zamian parę miesięcy później
    francuskie samochody były zakazane w Niemczech, bo nie jeździły zgodnie
    z nowymi niemieckimi normami**).

    * bo francuski rząd obiecał w wyborach wspomóc francuski przemysł
    elektryczny

    ** bo niemiecki rząd obiecał wspomóc przemysł samochodowy znajdujący się
    w chwilowych trudnościach, no i w ogóle zemsta za żelazka

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 60. Data: 2016-07-05 12:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > Wiem, ale nie wyszli i nie wyjdą - wspomnisz moje słowa :)

    Moze wspomne, sam tutaj pisałem, ze to bardzo prawdopodobny scenariusz, ze
    nie wyjda jednak... :)