  • 21. Data: 2005-01-26 21:59:44
    Temat: Re: spadek-czy tak można?
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A to proszę Cię sporządź testament ze swoją wolą przekazania po Tobie mieszkania
    córce, a telewizora synowi i zastanów się głęboko,
    co z tym zrobi sąd...
    JaC

    > Ktoś cię oszukał, polecam lekturę kodeksu cywilnego, poczynając choćby od artykułu
    968

  • 22. Data: 2005-01-26 22:11:19
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-26 22:59 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy 666 myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:
    > A to proszę Cię sporządź testament ze swoją wolą przekazania po Tobie mieszkania
    córce, a telewizora synowi i zastanów się głęboko,
    > co z tym zrobi sąd...
    A co mianowicie zrobi sąd?

    --
    **** ****
    **** If you're so smart, why Microsoft Outlook Express ****

  • 23. Data: 2005-01-26 22:29:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    yayco said the following On 2005-01-26 23:11:
    > Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-26 22:59 (a było wonczas zimno jak
    > cholera), kiedy 666 myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > A co mianowicie zrobi sąd?

    Sąd mianowicie wyceni telewizor, mieszkanie po czym może zrobić tak że
    syn będzie miał wspówłasność mieszkania w części odpowiadającej wartości
    mieszkania, a córka resztę - jeśli syn się uprze.
    Oczywiście córka się niezgodzi ... i sprawa się będzie toczyć ..

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 24. Data: 2005-01-26 22:35:17
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-26 23:29 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy Kamil Jońca myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

> [...]
    > mieszkania, a córka resztę - jeśli syn się uprze.
    > Oczywiście córka się niezgodzi ... i sprawa się będzie toczyć ..

    A z jakiego powodu sąd naruszy art. 968 kc?

    --
    **** ****

  • 25. Data: 2005-01-27 06:25:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Todi napisał(a):
    > Trzeba założyć sprawę spadkową i czekać na orzeczenie sądu .Zakłądając
    > że był spisany testament i przy pomyślnych wiatrach jest tak jak pisałem
    > wczesniej - min pół roku.

    raczej 2-3 miesiące

    KG

  • 26. Data: 2005-01-27 06:28:19
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    yayco napisał(a):
    > A z jakiego powodu sąd naruszy art. 968 kc?

    Akurat telewizor najlepszym przykładem nie był, ale w takich przypadkach
    zostaje do rozstrzygnięcia kto jest spadkobiercą (art.961), a kto
    zapisobiercą. O ile w ogóle tacy są.

    KG

  • 27. Data: 2005-01-27 07:30:51
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-27 07:28 (a było wonczas zimno jak
    cholera i padał śnieg), kiedy kam myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > Akurat telewizor najlepszym przykładem nie był, ale w takich przypadkach
    > zostaje do rozstrzygnięcia kto jest spadkobiercą (art.961), a kto
    > zapisobiercą. O ile w ogóle tacy są.

    W tej kwestii pełna zgoda. Jeżeli zapisy dotyczą kont bankowych
    stanowiących przeważającą część masy spadkowej, może to stanowić istotny
    problem.

    **** ****
    **** yayco (yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****

  • 28. Data: 2005-01-28 16:05:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >mieszkania, a córka resztę - jeśli syn się uprze.
    >Oczywiście córka się niezgodzi ... i sprawa się będzie toczyć ..

    Niestety tak będzie - to jest idiotyczne. Jeżeli zapisuję mieszkanie
    to ma być mieszkanie, niezależnie od "wartości". To samo telewizor.
    Jak się nie podoba to można spadek odrzucić.
    Kurczę, gdzieś tak jest, że TEN telewizor znaczy TEN telewizor a nie
    jego wartość. USA i GB ? Ktoś może potwierdzić?

    Arek

  • 29. Data: 2005-01-28 17:46:04
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-28 17:05 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy Arek myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

> [...]
    > Kurczę, gdzieś tak jest, że TEN telewizor znaczy TEN telewizor a nie
    > jego wartość. USA i GB ? Ktoś może potwierdzić?

    Pozwolę sobie uporczywie zadawać proste pytania: jaki jest problem w
    tym, aby w zapisie testamentowym wymienić konkretny, oznaczony co do
    tożsamości przedmiot, choćby telewizor? Przecież jak ktoś zapisuje
    obrazek Kossaka, to nie pisze "obrazek" ale że kossaka i to może nawet
    którego, i jak się obrazek nazywa...

    --
    **** ****

  • 30. Data: 2005-01-28 17:53:21
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik yayco napisał:

> [...]
    > tożsamości przedmiot, choćby telewizor? Przecież jak ktoś zapisuje
    > obrazek Kossaka, to nie pisze "obrazek" ale że kossaka i to może nawet

    Zaden. Poza jednym. Sad wycenia cala mase spadkowa i dzieli ja
    procentowo. I spadkobiercy maja prawo do tych procentow, a nie
    konkretnych przedmiotow. Podzial rzeczy wg testamentu jest dobra wola
    spadkobiercow (wszyscy musza sie na to zgodzic). Jesli spadkobiercy sie
    nie lubia i nie szanuja to zaczyna sie rzeznia. Ot taka glupia,
    komunistyczna zdaje sie, bo nikt normalny by tego nie wymyslil,
    pozostalosc.

    Bartol