  • 31. Data: 2008-03-18 21:44:10
    Temat: Re: splacanie KK czy to norma?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frpbpv$rvl$...@n...interia.pl

    > A "spłaceniem zadłużenia" nie jest właśnie "zmniejszenie zadłużenia do zera"?

    Nie, bo nadal bankowi jesteś coś winny, poza szczególną sytuacją.

    > Chyba masz na myśli spłacanie wyciągu (= uiszczanie należności), a nie
    > spłacanie (= redukowanie) zadłużenia; dla mnie to dwie odrębne czynności,
    > mimo że technicznie wyglądają podobnie.

    Dla mnie też.

    > Podparłbyś swoje zdanie - notabene interesujące - jakimś regulaminami,
    > regulacjami prawnymi albo zdrowym rozsądkiem? thx

    Tu nie ma co podpierać.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 32. Data: 2008-03-18 21:52:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" 4...@u...goo
    glegroups.com

    : Dodatkowo, za tym, ze zmnejszenie zadluzenia jest jednak jego
    : splaceniem swiadczy to, ze wszystkie operacje zakupowe sa brane pod
    : uwage przy kontroli limitu transakcyjnego karty.
    : Limit powyzszy nie jest przewaznie osobno podawany, poniewaz znacznie
    : przewyzsza przyznawany do danej karty limit kredytowy. Ale istnieje i
    : mozna splacajac kilkakrowtnie karte w tym samym okresie rozliczeniowym
    : doprowadzic do sytuacji, ze mimo, ze mamy na niej srodki nie mozemy
    : wykonac transakcji, bo juz "przepuscilismy przez nia" dajmy na to 50
    : tys zl co jest dla niej gornym limitem transakcyjnym, zwykle
    : nieistotnym jesli limit kredytowy mamy na niej 10tys.

    Moim zdaniem Twój argument jest potwierdzeniem mojej tezy
    i zaprzeczeniem Twojej. Jeśli takie wpłaty byłyby tożsame
    ze spłacaniem karty -- limit by był odnawiany po spłacie,
    a (jak chyba zauważasz) nie jest.

    -=-

    Proponuję empiryczne sprawdzenie, czy przedterminowa wpłata
    na kartę jest równoważna spłaceniu zadłużenia wykazanego na
    wyciągu. Ja tego nie zrobię, bo nie chcę płacić kary. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 33. Data: 2008-03-18 22:03:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Mar, 22:52, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Proponuję empiryczne sprawdzenie, czy przedterminowa wpłata
    > na kartę jest równoważna spłaceniu zadłużenia wykazanego na
    > wyciągu. Ja tego nie zrobię, bo nie chcę płacić kary. :)

    O czym ty piszesz???

    kazda KK ma dwa okresy rozliczeniowe - zakonczony i aktualny.

    Wplaty w aktualnym ida najpierw na poczet zakonczonego a potem
    splacaja transakcje biezace.

    Proste jak obsluga cepa. Co jeszcze chcesz wymyslec?

  • 34. Data: 2008-03-18 23:28:56
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "krzysztofsf" d...@d...goog
    legroups.com

    > Proponuję empiryczne sprawdzenie, czy przedterminowa wpłata
    > na kartę jest równoważna spłaceniu zadłużenia wykazanego na
    > wyciągu. Ja tego nie zrobię, bo nie chcę płacić kary. :)

    : O czym ty piszesz???

    A czego nie rozumiesz? Wyciąg dostaniesz w piątek -- spłać go we środę, ale
    nie do końca i tak, aby wpłata przekroczyła spodziewaną kwotę minimalną: :)
    Wyciąg ma opiewać na 500 złotych, z czego minimalna to 1% zadłużenia, ale
    nie mniej niż 50 złotych i nie więcej niż zadłużenie; poprzedni okres
    spłaciłeś całkowicie i w terminie; teraz (we środę) wpłać 100 złotych
    i pozostaw 400 złotych do spłacenia. Od piątku masz 3 tygodnie na spłacenie
    wyciągu, na którym masz 400 złotych i kwotę minimalną 50 złotych. W czasie
    tych 3 tygodni nie wpłacaj na kartę nic. Możesz płacić kartą, ale na kartę
    nie wpłacaj nic.
    Bank policzy Ci karę. (poza odsetkami) Na nic zda się tłumaczenie, że
    dwa dni przed wystawieniem wyciągu zapłaciłeś nadmiarowo kwotę minimalną,
    a nawet więcej niż minimalną. Jeśli nie zapłacisz kwoty minimalnej pomiędzy
    wystawieniem wyciągu i datą wskazaną na wyciągu -- bank policzy karę, choć
    dwa dni przed wystawieniem wyciągu otrzymał nadmiarowe 100 złotych.

    To jest proste jak pół cepa. Odsetki policzone będą od 400 złotych,
    zamiast od 500 złotych, do spłacenia będziesz miał o 100 złotych mniej,
    ale kara za brak spłaty w terminie będzie. Gdyby nie było kary -- trudno
    by było rozgraniczyć, kiedy spłacamy aktualny wyciąg, a kiedy awansem
    płacimy wpłatę kwotę minimalną kolejnego okresu przy okazji płacenia
    kwoty minimalnej (plus ewentualnie cośtam) aktualnego okresu.
    Moglibyśmy tłumaczyć, że kwotę minimalną ostatniego wyciągu
    spłaciliśmy przy okazji płacenia wyciągu poprzedniego.
    Odsetki za przekroczenie poprzedniego GP (a w raczej za
    przekroczenie obu kolejnych GP) będą zapewne mniejsze
    od kary za nieterminową spłatę aktualnego GP (a w raczej
    od kary i odsetek za nieterminową spłatę aktualnego GP),
    zważywszy na to, że zazwyczaj ludzie płacą wieloma kartami,
    a nie zarabiają miesięcznie po 10 tysięcy złotych, lecz
    po 2 tysięce złotych -- 25% od 2 miesięcy i od 500 złotych,
    to raptem 21 złotych, zaś kara zazwyczaj jest dwa razy wyższa.

    Jest to zdroworozsądkowe wytłumaczenie, o które ktoś tu prosił.

    : kazda KK ma dwa okresy rozliczeniowe - zakonczony i aktualny.

    : Wplaty w aktualnym ida najpierw na poczet zakonczonego a potem
    : splacaja transakcje biezace.

    Zmniejszają zadłużenie, ale nie spłacają. Dają na kolejnym wyciągu
    efekt spłatniczy taki, jakbyś mniej zapłacił kartą. Jeśli zmniejszą
    do zera -- masz sytuację podobną do spłacenia, ale jeśli nie zmniejszą
    do zera, pozostanie coś do zapłacenia i jeśli kwoty minimalnej nie
    zapłacisz -- nie pomoże Ci przedterminowa wpłata wyższa od tej
    minimalnej kwoty z wyciągu.

    : Proste jak obsluga cepa.

    No właśnie -- proste. :)

    : Co jeszcze chcesz wymyslec?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 35. Data: 2008-03-18 23:34:25
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frpdvk$5ck$1@flis.man.torun.pl...

> [...]

    > na kartę jest równoważna spłaceniu zadłużenia wykazanego na
    > wyciągu. Ja tego nie zrobię, bo nie chcę płacić kary. :)

    Jak nie wierzysz, mogę podesłać moje wyciągi. Wszystkie 7 kart spłacam
    zwykle (ale nie zawsze) zaraz po otrzymaniu wypłaty, a jest to zwykle przed
    wystawieniem wyciągu. Są to wprawdzie niewielkie sumy (kilkaset PLN,
    kilkadziesiąt GBP) - chodzi mi o utrzymanie kart aktywnymi; nigdy jednak nie
    spotkałem się z jakąkolwiek karą za to.
    Owszem, spowodowanie salda dodatniego na karcie jest - wg citiludków - wbrew
    regulaminowi i wtedy zaleca się przelać nadwyżkę z karty na inne konto (albo
    dokonać zakupu). Ale co innego saldo dodatnie, a co innego zerowe!
    W razie wątpliwości sugeruję telefon na infolinię.
    Pozdrawiam,
    k.

  • 36. Data: 2008-03-18 23:37:54
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> napisał w
    wiadomości news:frpj7s$kcc$1@news2.task.gda.pl...

    > "krzysztofsf"
    > d...@d...goog
    legroups.com

> [...]
    > wystawieniem wyciągu i datą wskazaną na wyciągu -- bank policzy karę, choć
    > dwa dni przed wystawieniem wyciągu otrzymał nadmiarowe 100 złotych.

    Teraz masz rację. Jeżeli na zakończenie okresu rozliczeniowego jest na
    karcie JAKIEKOLWIEK zadłużenie, jesteś zobowiązany do zapłacenia
    przynajmniej sumy minimalnej - obliczonej od tego końcowego zadłużenia (ale
    nie od sumy transakcji debetowych na rachunku karty!). Ale jeśli zadłużenie
    jest 0, wtedy nie płacisz nic. A spłacenie całości zadłużenia PRZED
    wystawieniem się wyciągu NIE jest karalne.
    k.

  • 37. Data: 2008-03-18 23:41:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" frk4ft$b03$...@n...news.neostrada.pl

    > [..] Sposobem na zachowanie g-p jest spłata transakcji gotówkowych w
    > ramach tego samego okresu rozliczeniowego, w którym zostały one dokonane.
    > Naturalnie zanim spłacą się gotówkowe z bieżącego okresu muszą się spłacić
    > transakcje z poprzednich okresów, opłaty oraz prowizje z bieżącego okresu.

    > W takim przypadku bezgotówkowe z okresu bieżącego bez względu na to czy
    > zostały wykonane przed czy po gotówkowych zachowają g-p.

    Powiedzmy, że:

    -- wyciągi wystawiane są 01 dnia każdego miesiąca i trzeba je płacić do 21 dnia
    każdego miesiąca
    -- pobieramy pieniądze z bankomatu, lecz nie płacimy kartą w sklepach (tylko
    bankomaty)
    -- każdy wyciąg spłacamy w całości
    -- pobieranie pieniędzy z bankomatu jest bezprowizyjne
    -- 02 dnia każdego miesiąca pobieramy w bankomacie 1000 złotych
    -- 27 dnia każdego miesiąca przelewamy na rachunek karty 1000 złotych.

    Czy TZ nie płacimy odsetek?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 38. Data: 2008-03-18 23:47:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Mar, 00:28, "Eneuel Leszek"

> [...]
    > wystawieniem wyciągu i datą wskazaną na wyciągu -- bank policzy karę, choć
    > dwa dni przed wystawieniem wyciągu otrzymał nadmiarowe 100 złotych.

    Bzdura...BZDURA!!1

    Piszesz o zupelnie czyms innym.
    Przeczytaj jesze raz moj wpis dotyczacy splacania PO (!!!!!)
    zamknieciu pierwszego okresu rozliczeniowego.

    Twoje wplaty "kwot minimalnych" przed zamknieciem okresu nie maja nic
    wspolnego z naliczona po 2-ch dniach kwota minimalna. Tamta kwota
    minimalna jest naliczana od zadluzenia pomniejszonego o dokonana
    wplate tweojej wczesniejsze "km".
    Miales 1000 zl na karcie, dwa dni przed zamknieciem okresu wplaciles
    200 - to nie jest to splata kwoty minimalnej, poniewaz kwota
    minimalna, po 2-ch dniach zostanie naliczona od 800 zl, ktore dalej sa
    niesplacone (a nie od wczesniejszego 1000.
    Jakbys zamiast 200 zl wplacil caly 1000 - to kwota minimalna bylaby 0,
    jak i cale zadluzenie.

    Podstawa operacji kartowych sa kwoty z dnia zamkniecia okresu. Tylko i
    wylacznie - musisz sie na to przestawic, albo przejsc na limit
    debetowy w koncie zamiast KK.

  • 39. Data: 2008-03-18 23:51:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Mar, 00:34, "kashmiri" <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > regulaminowi i wtedy zaleca się przelać nadwyżkę z karty na inne konto (albo
    > dokonać zakupu). Ale co innego saldo dodatnie, a co innego zerowe!

    W niektorych przypadkach automaty posylaja za to do BIK :)
    Czytalem skargi ludzi, ze mieli problemy kredytowe, bo maja zaleglosci
    w BIK, a po wykupieniu raportu okazywalo sie, ze byla drobna nadplata
    na splaconym kredycie - ktora automatycznie poszla do BIK, a
    automatyczna interpretacja banku zasiegajacego informacji byla -
    zaleglosci przedterminowane w splacie kredytu.

  • 40. Data: 2008-03-19 00:06:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Mar, 00:41, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Czy TZ nie płacimy odsetek?

    Nie placimy, jesli przykleisz z powrotem ostatnie zdanie, ktore
    obciales w cytowaniu.

    "W takim przypadku bezgotówkowe z okresu bieżącego bez względu na to
    czy
    zostały wykonane przed czy po gotówkowych zachowają g-p"

    Czytaj dokladniej co ludzie pisza a nie rozpisuj sie na temat
    wydumanych wyplat gotowkowych nie majacych nic wspolnego z trescia
    posta z ktorym korespondujesz.

    Az wyszukalem post Marka widzac twoj, bo nie chcialo mi sie wierzyc,
    ze tak doswiadczony grupowicz dalby podstawy do dywagacji na temat
    nieoprocentowanych wyplat gotowkowych jesli zostana splacone przed
    zamknieciem okresu.