  • 51. Data: 2008-03-19 01:38:05
    Temat: Re: splacanie KK czy to norma?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:frpqju$h1$1@flis.man.torun.pl...

    > Rozcinam Twoje odpowiedzi na kawałki, bo chcę wiedzieć, czy dojdziemy
    > gdzieś
    > do porozumienia. :) Odpowiedz krótko na moje pytanie -- tak lub nie, lub
    > nie
    > odpowiadaj. :) Upraszczam sprawę poprzez pozostawienie samych gotówkowych,
    > później może utrudnię/urealnię. Ale najpierw musi być Twoja prosta
    > odpowiedź
    > na proste pytanie. :)

    Jeżeli to co napisalem w poprzednim poście nie jest dostatecznie zrozumiałe,
    nie jestem w stanie Ci pomóc w zrozumieniu tego zagadnienia.

    pozdrawiam, marekz

  • 52. Data: 2008-03-19 01:50:55
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    Jeżeli to co napisalem w poprzednim poście nie jest dostatecznie zrozumiałe,
    nie jestem w stanie Ci pomóc w zrozumieniu tego zagadnienia.

    Proponuję przyjęcie do wiadomości, że na niektórych kartach transakcje
    przelewowe są traktowane jak bezgotówkowe (mają swój g-p). Przykladowo
    działa to dla większości platynowych MC oraz dla chyba wszystkich kart
    Getin. Dodatkowo czasami także wypłaty z bankomatów nie są obciążone
    prowizją i są traktowane jako bezgotówkowe z g-p (to działa w okresach
    promocyjnych dla platynowych MC oraz Mc WS, być może także dla Visa Inf oraz
    Amex C. Wtedy taka transakcja jest równioważna w praktyce transakcji
    bezgotówkowej i dlatego konieczne jest dodatkowe założenie, o którym
    pisałem. Nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie które
    stawiasz, dopóki nie doprecyzuje się czy te wypłaty z bankomatu podlegają
    g-p czy też nie.

    Dla typowej KK będą one oprocentowane, jak to transakcje gotówkowe i nie
    będą mieć żadnego g-p.

    pozdrawiam, marekz

  • 53. Data: 2008-03-19 08:55:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 18.03.2008 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    [...]

    > Spróbuj spłacić w ten sposób kwotę minimalną, a zobaczysz, że nie można.

    Bo jeszcze przecież nie została ustalona. :)

    > Oczywiście bank nie policzy odsetek od nieistniejącego zadłużenia, a Twoja
    > przedwczesna wpłata sprawia, że zadłużenie jest mniejsze niż byłoby bez tej
    > przedterminowej wpłaty. To samo by było wówczas, gdybyś po prostu mniej kartą
    > zapłacił lub mniej pobrał z bankomatu.

    No prawie. Punty partnerskie by się nie naliczyły. :D

    > Swego rodzaju wyjściem jest rezygnacja z zadłużenia na karcie w ogóle.
    > Dziś wpłacasz i dziś wypłacasz -- tak za każdym razem. Karta służyłaby
    > tylko do pobierania pieniędzy z bankomatu i zadłużenie byłoby spłacane
    > tego samego dnia, w którym by powstawało.

    Nie tak. Ja *zawsze* spłacam całość zadłużenia przed upłynięciem GP
    (wolę już debet na rachunku zrobić, zwłaszcza że to tylko parę dni).
    ALE, że czasem mi owego limitu brakuje, to robię wcześniejszy
    przelew, żeby sobie zrobić trochę miejsca. A wolę te płatności
    kartą, bo sobie punkty nabijam :)

    Dzięki temu np. żona ma bezpłatne prenumeraty swoich pisemek,
    a ja w rok uzbieram dość punktów na jakiegoś Xboxa360. ;)

    > Przez takich jak Ty -- cierpią ;) inni! Nie dorzucaj do karty
    > swoich pieniędzy, ale wyrób kolejną kartę -- z nowym limitem.

    Żebym ja tak mógł. Ja chcę! I co lepsze mam pieniądze by to
    spłacać! Ale banki nie lubią jak się ma DG poniżej 1 roku,
    czy poniżej 9 miesięcy (np. GEMoney Bank wymaga 9 miesięcy
    prowadzenia DG zanim jest łaskawy przyznać kartę).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2008-03-20 06:10:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Mar, 01:14, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    PLONK

  • 55. Data: 2008-03-20 10:53:37
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    kashmiri pisze:

> [...]
    > zwykle (ale nie zawsze) zaraz po otrzymaniu wypłaty, a jest to zwykle
    > przed wystawieniem wyciągu. Są to wprawdzie niewielkie sumy (kilkaset
    > PLN, kilkadziesiąt GBP) - chodzi mi o utrzymanie kart aktywnymi; nigdy
    > jednak nie spotkałem się z jakąkolwiek karą za to.
    > Owszem, spowodowanie salda dodatniego na karcie jest - wg citiludków -
    > wbrew regulaminowi i wtedy zaleca się przelać nadwyżkę z karty na inne
    > konto (albo dokonać zakupu). Ale co innego saldo dodatnie, a co innego
    > zerowe!
    > W razie wątpliwości sugeruję telefon na infolinię.

    A ja dzis mam saldo dodatnie na karcie Citi
    Nazywa sie to "kwota zobowiązań" (banku wobec mnie rzecz jasna)

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 56. Data: 2008-03-20 10:56:56
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    krzysztofsf pisze:
    > On 19 Mar, 00:28, "Eneuel Leszek"

    > Bzdura...BZDURA!!1
    >
    > Piszesz o zupelnie czyms innym.
    > Przeczytaj jesze raz moj wpis dotyczacy splacania PO (!!!!!)
    > zamknieciu pierwszego okresu rozliczeniowego.

    Jesli saldo karty Citi jest DODATNIE lub zerowe przed sporzadzeniem
    wyciagu , na wyciagu nie ma ZADNEJ kwoty MINIMALNEJ do zaplaty.

    Jest jednak pewien szczegol gdy bralismy gotowke splacamy karte na "0"
    to na wyciagau moze pojawic sie kwota z odsetek i wtedy BEDZIE kwota
    minimalna.

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 57. Data: 2008-03-20 16:30:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Mar, 11:56, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Jest jednak pewien szczegol gdy bralismy gotowke splacamy karte na "0"
    > to na wyciagau moze pojawic sie kwota z odsetek i wtedy BEDZIE kwota
    > minimalna.

    Oczywiscie.
    Nie gotowkuje, to o tym nawet nie wspominam, chociaz, jesli ktos po
    polnocy pobierze pieniadze z bankomatu KK, a jednoczesnie piersza
    sesja, czy nawet w ramach tego samego banku posle gotowke+ koszt
    prowizji bankomatowej na konto karty - to ma szanse uniknac tych
    odsetek (pytanie po co wyplacac KK jesli jest gotowka na koncie, ale
    zalozmy, ze nie ma akurat karty debetowej, a w dodatku KK jest z
    Eurobanku z 1-o zlotowa prowizja za wyplaty). Zreszta mozna wplacic
    przed zamknieciem okresu przewidywany koszt odsetek - i wtedy kwoty
    minimalnej tez nie bedzie

  • 58. Data: 2008-03-21 13:30:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Bo jeszcze przecież nie została ustalona. :)

    Dokładnie. Ale możesz ją sam ustalić.

    > Nie tak. Ja *zawsze* spłacam całość zadłużenia przed upłynięciem GP
    > (wolę już debet na rachunku zrobić, zwłaszcza że to tylko parę dni).

    To Twoja sprawa.

    > ALE, że czasem mi owego limitu brakuje, to robię wcześniejszy
    > przelew, żeby sobie zrobić trochę miejsca. A wolę te płatności
    > kartą, bo sobie punkty nabijam :)

    Otwórz sobie nowa kartę. (jak ja -- w Citi)

    > Dzięki temu np. żona ma bezpłatne prenumeraty swoich pisemek,
    > a ja w rok uzbieram dość punktów na jakiegoś Xboxa360. ;)

    Dzięki karcie jakiego banku?

> [...]
    > czy poniżej 9 miesięcy (np. GEMoney Bank wymaga 9 miesięcy
    > prowadzenia DG zanim jest łaskawy przyznać kartę).

    Co to DG?

    --