  • 1. Data: 2008-08-08 09:14:54
    Temat: spłata kredytu hipotecznego w mBanku - ciekawostka
    Od: martin <m...@g...com>

    Witam,

    Próbowałem wczoraj spłacić kredyt hipoteczny w banku. Środki na
    specjalnym rachunku do spłaty były od rana. Jak mnie poinformowano na
    mLini, z tego rachunku kredyt powinien być spłacony automatycznie.
    Jednak do 16 to się nie stało. W drugiej rozmowie pani powiedziała ze w
    dniu w którym przypada spłata raty nie można spłacić całości kredytu. Na
    potwierdzenie swoich słów odesłała mnie do FAQ na stronie mBanku :) W
    regulaminie ani w umowie nic takiego nie znalazła, ale i tak nie
    spłaciła mojego kredytu. Kredyt został spłacony dziś rano przez co
    jestem 2500zł w plecy (frank szybko rośnie ostatnio).
    Czy ktoś miał podobną sytuację? Jaka jest szansa ze bank odda mi tą
    różnice? Jak najlepiej wysyłać reklamacje do mBanku - poczta, mejlem czy
    może opowiadać pani na mLini?

    pozdro
    m.

  • 2. Data: 2008-08-08 09:31:33
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Czy ktoś miał podobną sytuację? Jaka jest szansa ze bank odda mi tą
    > różnice? Jak najlepiej wysyłać reklamacje do mBanku - poczta, mejlem czy

    według mnie w momencie kiedy chciałeś spłacić cały kredyt powinieneś ustalić
    z bankiem dzień ww. spłaty oraz kwotę i ewentualnie numer rachunku, na który
    spłata miała pójść...

    CHF rośnie, ale jeden dzień różnicy i od razu 2.500 zł w plecy?
    nadpłaciłeś ponad 105kchf?

    możesz złozyć reklamację (pisemnie), ale szansa na pozytywne rozpatrzenie i
    zwrot kasy jest IMHO żadna...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-08 10:53:59
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    > Jednak do 16 to się nie stało. W drugiej rozmowie pani powiedziała ze w
    > dniu w którym przypada spłata raty nie można spłacić całości kredytu.

    Tak, mBank ma bardzo cwany system pobierania kasy na splate kredytu. Rata
    jest pobierana jakos pozno wieczorem albo w nocy (pewnie jakies nocne
    przetwarzanie czy cos) co powoduje, ze w dniu splaty raty nie da sie jej
    nadplacic (komunikat mowi ze takie operacje sa mozliwe tylko do 20 czy jakos
    tak), wiec najwczesniej mozna to zrobic nastepnego dnia, doplacajac juz
    troche odsetek... Bardzo sprytnie!
    Nie wiem jakie inni maja z tym doswiadczenia ale mnie sie nigdy nie udalo
    naplacic bez placenia czesci odsetek...

  • 4. Data: 2008-08-15 14:02:49
    Od: ";-))" <n...@g...com>

    On 8 Sie, 11:14, martin <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > Czy ktoś miał podobną sytuację? Jaka jest szansa ze bank odda mi tą
    > różnice? Jak najlepiej wysyłać reklamacje do mBanku - poczta, mejlem czy

    To nie jest wina pani na mLinii tylko systemu, który nie pozwala
    spłacić czy nadpłacić kredytu w dniu wymagalności raty. Reklamację
    możesz wysłać pisemną lub zadzwonić i złożyć na mLinii podając, że
    próbowałeś spłacić kredyt przez internet oraz na mLinii w wartości xxx
    po kursie yyy i w związku z brakiem mozliwości spłaty spłaciłeś w dniu
    nastpnym po kursie zzz co sprawiło, że jesteś stratny xyz zł i
    domagasz się ich zwrotu. Daj znać czy reklamację Ci uznali :)