  • 1. Data: 2002-07-22 15:18:25
    Temat: sprzedawanie danych osobowych -jak ukarac winnych ?
    Od: "Marek Ż." <g...@p...onet.pl>

    W pewnym banku miałam kredyt na samochód, z powodów zdrowotnych nie mogłam w
    terminie zapłacic 2 rat kredytu. I bank bez mojej zgody pisemnej ( jest
    napisane w umowie kredytowej ze w przypadku naruszenie warunków umowy
    kredytobiorca upoważni na piśmie Bank do przekazania danych osobowych firmie
    windykacyjnej ) przysłał mi do domu dwóch palantów z firmy windykacyjnej.
    W momencie kiedy firma windykacyjna do mnie dotarła zaległosc byla
    uregulowana jakies 2 tygodnie wcześniej. Po krótkiej i nieprzyjemnej
    rozmowie wyprosiłam Panów z domu.
    A po 4 dniach dostaje rachunek z firmy windyjacyjnej na 300 zł. za
    interwencję.
    Wysłałam pismo do banku (za potwierdzeniem odbioru ) 18 czerwa z prośbą o
    przesłanie mi formularza gdzie wyrażam zgode na przekazanie moich danych
    osobowych firmie windykacyjnej. Dziś mamy 22 lipca i nie ma żadnego oddzewu
    ze strony banku.
    CO Z NIMI ZROBIĆ.
    DONIESC DO PROKURATURY.

    Help
    Ruda

  • 2. Data: 2002-07-22 15:31:44
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek Ż." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > CO Z NIMI ZROBIĆ.
    > DONIESC DO PROKURATURY.

    Przejsc sie do banku i poinformowac o sprawie, poprosic o zwrot 300 zl
    zaplaconych firmie windykacyjnej, przeprosin i ew. odszkodowanie

  • 3. Data: 2002-07-22 16:05:46
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > przesłanie mi formularza gdzie wyrażam zgode na przekazanie moich danych
    > osobowych firmie windykacyjnej. Dziś mamy 22 lipca i nie ma żadnego
    Poinformować GIODO. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych każda taka
    informacja musi zostać sprawdzona przez inspektorów. W tym przypadku
    naruszenie ustawy wydaje się być dość dobrze udokumentowane. Sam może wiele
    nie osiągniesz, ale koleżeństwo z banku będzie miało niezbyt miłą kontrolę.

    OMS Diver

  • 4. Data: 2002-07-23 08:27:08
    Od: "Goldoni" <g...@w...pl>

    Użytkownik "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiele
    > nie osiągniesz, ale koleżeństwo z banku będzie miało niezbyt miłą

    Tez zastosowalbym wariant z GIODO - na poczatku postraszylbym bank o
    mozliwosci zlozenia doniesienia oraz zazadalbym jakiegos wynagrodzenia
    poniesionych strat moralnych.

    Goldoni

  • 5. Data: 2002-07-23 15:50:10
    Od: "Stanisław" <S...@a...waw.pl>

    Chyba Prawo bankowe cos o tym mowi, bo zaden bank nie wazylby postepowac
    wbrew przepisom. Serdecznie Ci wspolczuje bo przez pare lat z kredytow czy
    limitow kredytowych w ROR nici. Niektore banki juz na wstepie odmawiaja
    otwarcia rachunku osobom zgloszonym do Bankowego Rejestru Klientow
    Niesolidnych itp.
    pozdrwiem Stach.