  • 31. Data: 2005-07-22 22:05:49
    Temat: Re: sprzedawca pobiera
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "tomaszek.w " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dbro6f$efu$1@inews.gazeta.pl...

    > Niektorzy sprzedawcy najzwyczajniej zapominaja, ze o zakupie w ich sklepie
    > moze decydowac impuls. Jesli nie masz przy sobie wystarczajacej ilosci
    > gotowki ale masz karte, kupisz.
    > Wystraszony wyzsza cena klient po prostu nie kupi. Sprzedawca nie zarobi.

    Nie podniesie ceny, to często też nie zarobi.

    > Tak wiec w zwyklym interesie kupca powinno byc jak najczestsze
    > doprowadzanie do transakcji.

    W interesie kupca powinno być jak najczęstsze doprowadzanie do transakcji
    dochodowych.

    > Duzy obrot daje wieksze szanse na stabline zyski.

    To zależy od punktu odniesienia, czyli od ceny. Niska cena daje większe
    szanse na stabilne straty.

  • 32. Data: 2005-07-22 22:13:59
    Od: trainer <t...@p...org>

    tomaszek.w wrote:

> [...]
    > moze decydowac impuls. Jesli nie masz przy sobie wystarczajacej ilosci gotowki
    > ale masz karte, kupisz.
    > Wystraszony wyzsza cena klient po prostu nie kupi. Sprzedawca nie zarobi.
    >
    > Tak wiec w zwyklym interesie kupca powinno byc jak najczestsze doprowadzanie
    > do transakcji. Duzy obrot daje wieksze szanse na stabline zyski.
    >
    > Karty kredytowe sprzyjaja takiej sytuacji. Banki dobrze o tym wiedza o dlatego
    > teraz gwaltownie szukaja sposobow, by ludzie jak najczesciej korzystali z kart.
    > 1/ mozliwosc korzysci z odsetek od zadluzenia

    hmm nie mogę się oprzeć wrażeniu, że nie podołałbyś zadaniu prowadzenia
    własnej firmy i skończyłbyś niechybnie jako bankrut, za to z powodzeniem
    mógłbyś napisać cykl felietonów pod hasłem "Jak prowadzić firmę
    maksymalizując zyski i realizując misję społecznej odpowiedzialności" i
    inne podobne banialuki
    jesteś pracownikiem najemnym czy niepracującym uczniem?

  • 33. Data: 2005-07-22 22:17:56
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatność kartą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sidorowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    Zakaz pobierania prowizji za przyjęcie zapłaty kartą wynika z faktu, ze
    sklep ma obowiązek sprzedać towar po cenie wystawionej. Sprzedawca
    popełnia wykroczenie odmawiając dokonania takiej sprzedaży. Ścigane jest
    to przez Inspekcję Handlową.

  • 34. Data: 2005-07-22 22:28:09
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > sklep ma obowiązek sprzedać towar po cenie wystawionej. Sprzedawca
    > popełnia wykroczenie odmawiając dokonania takiej sprzedaży. Ścigane jest

    Towar sprzedaje po cenie ustalonej, a prowizję od płatności bezgotówkowej
    pobiera swoją drogą. Prowixja nie ma związku z towarem. Ona jest odrębną
    usługą powiązaną z kwotą należności płaconej kartą. Wszak prowizja może być
    jedna, a sprzedanych towarów wiele.

  • 35. Data: 2005-07-23 08:37:44
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Tylko ile lat temu?
    >
    > Jesli umowa z acquirerem w ogole nie zalezy od "ruchu", to jaki on mialby
    > miec wplyw?

    A kto ci powiedział, że nie zależy?
    Otóż zależy i to jak najbardziej. Im większy ruch, tym niższe prowizje.
    Ostatnio mój znajomy (mała knajpka w centrum małego powiatowego miasta na
    Mazowszu) szukał możliwości akceptacji kart. Wszystkie centra rozliczeniowe z
    którymi sie skontaktował (Polcard, eService, Citi i Pekao) uzależniały prowizję
    od ruchu na POSie.

    m23m

  • 36. Data: 2005-07-23 09:02:57
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:6a38.0000004c.42e201d8@newsgate.onet.pl grupowicz m23m
    napisał:

> [...]
    > rozliczeniowe z którymi sie skontaktował (Polcard, eService, Citi i
    > Pekao) uzależniały prowizję od ruchu na POSie.

    Tak, tylko na początku musi zadeklarować się. Deklaruje duży ruch - dostanie
    np. 2%, deklaruje maly - dostanie np. 3%.
    Dziewczyna zadeklarowała bardzo duży ruch, a w praktyce wyszło, że są
    średnio 2-3 transakcje dziennie przez 2 miesiace. Tyle, że eService wcale
    nie chce jej podnosić niskiego procentu i renegocjować umowy. Być może
    wynika to z wielkości jej przedsiębiorstwa i możliwości dużego rozkręcenia
    płatności kartami w przyszłości choć branża temu nie sprzyja.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 37. Data: 2005-07-23 09:30:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "K.K." <e...@d...wytnij.pl> writes:

> [...]
    > towarem. Ona jest odrębną usługą powiązaną z kwotą należności płaconej
    > kartą. Wszak prowizja może być jedna, a sprzedanych towarów wiele.

    To jakies mgliste kombinacje - sprawa jest prosta: zarowno cena towaru
    jak i sposob zaplaty (karta) stanowia oferte.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2005-07-23 09:32:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "m23m" <m...@o...pl> writes:

    > A kto ci powiedział, że nie zależy?

    Umowa. Ale nie wiem, moze po przekroczeniu jakiejs magicznej
    bariery prowizje bylyby nizsze. Na pewno nie wyzsze, nie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2005-07-23 10:38:12
    Od: sandokan <l...@w...pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2005 23:21:57 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    napisał:

    > Tylko kiedy ostatnio uzywaliscie zelazka, zwlaszcza w Polsce?

    nie tak dawno, jakies 2 miesiace temu i to na stacji benzynowej ;-))

    --
    Z rozmów naszych wynika idea jakiej jeszcze nie bylo

  • 40. Data: 2005-07-23 16:35:07
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > sklep ma obowiązek sprzedać towar po cenie wystawionej. Sprzedawca
    > popełnia wykroczenie odmawiając dokonania takiej sprzedaży. Ścigane jest

    wystarczy dać przy każdej cenie info : cena zawiera 2% rabatu za płatność
    gotówką
    albo jeszcze prościej dla czepialskich - podnieść wszystkie ceny a przy kasie
    dać wywieszke o rabacie za płatność gotówką