  • 51. Data: 2005-07-25 20:48:11
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatno?ć kartą
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "August" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:dc3h64$sod$1@opal.futuro.pl...
    > Jest to bardzo wygodne, zwłaszcza jak się ma sklep w Warszawie, a kwatery w
    > Zakopanem :-)

    przecież możesz mieć 2 posy w sklepie :-)
    a jednego sobie przenieś do Zakopanego

  • 52. Data: 2005-07-25 21:00:20
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatno?ć kartš
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dc3j5g$n1r$1@inews.gazeta.pl grupowicz gasper napisał:

    > przecież możesz mieć 2 posy w sklepie :-)
    > a jednego sobie przenieś do Zakopanego

    2 POSy ? Burżuj ;-) , bo od każdego pewnie ze 60zł abonamentu :-)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 53. Data: 2005-07-25 22:04:13
    Temat: Re: sprzedawca pobiera "prowizję" za płatność kartą
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gasper" <g...@p...comp> writes:

    > nie mam zapisów w umowie regulujących kwestie cen....

    Nie masz w umowie zapisu, ze nie wolno Ci pobierac dodatkowej oplaty
    w przypadku platnosci karta? VISA, poza wyjatkami, ma wymagac takich
    zapisow w umowach acquirerow ze sprzedawcami.

    A jaki to acquirer?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2005-07-25 22:13:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Żyła <m...@m...com> writes:

    > Widzisz, ja przerabiałem ostatnio próbę wykorzystania jednego pos-a do
    > dwóch działalności - wynajem kwater i sklep komputerowy.

    Nie wolno tego robic, z paru powodow zreszta.

    > I nie dało rady. Żaden z trzech pytanych nie chciał się tak
    > podpiść,.

    Nie chcial sie zgodzic, jak rozumiem? Nie wolno im po prostu sie na
    to zgodzic. Jednym z powodow jest to, ze mniej terminali = gorsze
    wskazniki. Ale nie wiem czy nie wazniejsze jest to, ze gdzies tam
    wypatrzyli, ze uzywanie jednego terminala przez dwie firmy (niewazne,
    czy prowadzone przez jedna czy wiecej osob) generuje duzo wiecej niz
    przecietnie chargebackow.

    > Okazało się, że dla sprzętu kopmuterowego to 2-2,5% jest ok,
    > przy kwaterach 4,5 to nienegocjowalna granica.

    Pazerni byli, wiedza ze Cie stac.

    Ale wciaz nie widze tu zadnych 5%. I mam wrazenie ze nikt tu
    o uslugach hotelarskich itp. nie pisal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2005-07-25 22:15:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gasper" <g...@p...comp> writes:

    > przecież możesz mieć 2 posy w sklepie :-)
    > a jednego sobie przenieś do Zakopanego

    To tez troche strach - jak klient zobaczy na wyciagu "inne miasto" a
    placil w Zakopanem to bedzie problem, reklamacje, wysylanie kwitow itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2005-07-25 22:51:57
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > A jaki to acquirer?

    card point

  • 57. Data: 2005-07-26 08:00:00
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > gdzies czytalem, ze chyba we fracji, czy szwajcarii prowizja za placenie
    > karta jest przerzucona na klienta (chyba wlasnie prawem bankowym) i
    > mechanizm rynkowy spowodowal, ze wynosi 0,2-0,3 % a nie 2%-3% jak u nas

    Juz jakis czas temu sie chyba to zmienilo - znaczy ujednolicilo z reszta
    Europy... jak nagle za duzo tranzakcji kartowych zaczelo "isc przez Francje"
    bo bylo taniej (i pare osob sie calkiem niezle na tym wzbogacilo ;-) ).

    Belin

  • 58. Data: 2005-07-26 10:27:29
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Pazerni byli, wiedza ze Cie stac.
    >
    > Ale wciaz nie widze tu zadnych 5%. I mam wrazenie ze nikt tu
    > o uslugach hotelarskich itp. nie pisal.

    Krzysiek, pomiłuj. Cała gałąź wątku zaczęła się gdy WojtekN dał
    przykład, gdy miał płacić w hotelu kartą i ubłagali go żeby nie, bo
    dają 5% - a Ty się nań rzuciłeś, że takich prowizji już nie ma.

    No i widać jednak są...

  • 59. Data: 2005-07-26 20:50:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gasper" <g...@p...comp> writes:

    > card point

    A pierwsze pytanie? Czy ich "zasady akceptakcji kart" nie mowia
    przypadkiem, ze nie mozna pobierac dodatkowej oplaty za transakcje
    karta, w szczegolnosci karta VISA?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 60. Data: 2005-07-26 20:56:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> writes:

    > Krzysiek, pomiłuj. Cała gałąź wątku zaczęła się gdy WojtekN dał
    > przykład, gdy miał płacić w hotelu kartą

    No tak, istotnie musialem pomylic watki.

    > i ubłagali go żeby nie, bo
    > dają 5% - a Ty się nań rzuciłeś, że takich prowizji już nie ma.
    >
    > No i widać jednak są...

    Nie, 4.5% to jednak mniej :-)
    Ale przyznaje ze myslalem ze latwiej mozna wytargowac mniej. I szczerze
    mowiac, wciaz tak mysle, choc nie bede sprawdzal, bo na hotelarstwie
    znam sie, ze sie tak wyraze, srednio.
    --
    Krzysztof Halasa