  • 11. Data: 2010-02-23 18:07:28
    Temat: Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 23 Feb 2010 17:30:50 +0000, Gonzo napisał(a):

    > Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus,
    > samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv,
    > zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

    Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2010-02-23 18:11:37
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Kapsel wrote:
    > Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?
    O... sprzedawca fundow sie odezwal :-)

  • 13. Data: 2010-02-23 18:21:14
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-02-23 14:20, Valdi pisze:
    >Na początek zapakuj
    > się w jakieś kolosy z WIG20 i OK :) Potem jak się rozkręcisz to zaczniesz
    > bardziej szaleć.

    A ja od 3ch lat mam PITy na minusie. Bardzo dużym. Co roku. Na
    funduszach jestem na plus. I co? Akcje, tak?

    --
    Raf

  • 14. Data: 2010-02-23 18:23:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2010-02-23 14:07, Użytkownik marek napisał:

    > gdzie mozna na tym grac?

    Wszędzie, gdzie można nabyć jednostki funduszu obligacyjnego posiadającego
    głównie obligacje dolarowe. Byle czas konwersji był rozsądny, a nie 3 dni.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

  • 15. Data: 2010-02-23 19:03:38
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Rafał" news:hm16fn$bvi$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > A ja od 3ch lat mam PITy na minusie. Bardzo dużym. Co roku. Na
    > funduszach jestem na plus. I co? Akcje, tak?

    straciłeś albo tracisz od trzech lat na dużych spółkach z WIG20 - np. Lotos,
    Orlen, KGHM, CEZ, PGNIG? Jak ty to robisz?

  • 16. Data: 2010-02-23 19:05:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kapsel" news:1rwnsyrnlyuhv.dlg@kapselek.net

    > Gdzieś jest inaczej? Są jakieś bezprowizyjne instrumenty finansowe?

    Pomijając kwestię darmowości SFI (wyłączamy opłaty za zarządzanie, które
    ustala sobie fundusz) to fundusze łoją nas aż miło.
    W przypadku akcji jakoś nie płacisz za sam fakt posiadania tych akcji i
    zmianę ich wartości. Dlatego też jak już inwestować "agresywnie" to tylko
    samodzielnie po przez kupno akcji na GPW.

  • 17. Data: 2010-02-23 19:24:50
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-02-23 20:03, Valdi pisze:
    > straciłeś albo tracisz od trzech lat na dużych spółkach z WIG20 - np. Lotos,
    > Orlen, KGHM, CEZ, PGNIG? Jak ty to robisz?

    Standardowo. Kupuję na górce, sprzedaję w dołku. Oczywiście to okazuje
    się po fakcie.

    --
    Raf

  • 18. Data: 2010-02-23 19:30:58
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Rafał"news:hm1anf$i5k$1@nemesis.news.neostrada.pl

    Lotos,

    > Standardowo. Kupuję na górce, sprzedaję w dołku. Oczywiście to okazuje
    > się po fakcie.

    to wiele wyjaśnia...

  • 19. Data: 2010-02-23 19:40:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 23 Feb 2010 18:11:37 +0000, Gonzo napisał(a):

    > O... sprzedawca fundow sie odezwal :-)

    Oj, tak specjalnie zaczepnie piszę, żeby wiedzę wyciągnąć ;)
    Interesuję się inwestowaniem od paru miesięcy i w zasadzie gdzie się nie
    obrócić to są prowizje, a na koniec jeszcze na koniec belka. Fundusze nie
    brylują pod kątem wysokości samych prowizji, ale besztanie ich za to że ją
    pobierają jest IMO trochę infantylne.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2010-02-23 20:04:03
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kapsel" news:1www3k932b6il.dlg@kapselek.net

> [...]
    > brylują pod kątem wysokości samych prowizji, ale besztanie ich za to że ją

    Fundusze należy besztać bo prowizje jakie osiągają są nieadekwatne do
    osiąganych przez nich zysków.
    Z pominięciem SFI, fundy łoją zawsze klienta - nie ważne czy spada czy
    rośnie.
    Dodatkowo jak bym się nie starał to w stosunku do akcyjnych (te które
    inwestują głównie w papiery notowane na WIG20) jakoś zawsze jestem wyżej od
    nich kiedy samodzielnie kupuję akcje. Jak to wyjaśnić?