  • 31. Data: 2009-02-13 00:17:14
    Temat: Re: studia MBA - czy daj? 100% sukces?
    Od: o...@g...com

    On 11 Lut, 10:06, "basti78" <b...@o...pl> wrote:
    > no wlasnie ja jakos nie kupuje myslenia kolezanki
    > wyloje 32tysie na studia = zaczne krocie zarabiac
    > tym bardziej przy wątpliwosciach i pytaniach - takowych nie powinnas
    > miec.......
    > to juz nie te lata, kiedy byla tylko jedna uczelnia w Polsce takowe
    > oferujaca i wypuszczala 20 głów rocznie - to byla "elita" ale i czasy inne -
    > teraz co druga uczelnia to oferuje, coraz taniej = coraz wiecej osob to
    > robi, coraz mniejsza oryginalnosc, czyli i mniejsza karta przetargowa.

    OK, ale chociaż ja nie chcę robić reklamy tej uczelni Koźmińskiego to
    jednak samo ciśnie się pytanie: ile uczelni w Polsce ma akredytacje
    choćby takich 3-ch międzynarodowych organizacji: EQUIS (European
    Quality Improvement System), Association of MBAs, Central and East
    European Management Development Association - lub równorzędnych co do
    autorytetu czy znaczenia? Czy to Waszym zdaniem jest bez znaczenia i
    kompletnie nic nie daje?

    > poza
    > tym tanienie tych kierunkow - oczywiscie przejaw konkurencyjnosci ale
    > rowniez spadek poziomu = tansi (nie zawsze gorsi oczywiscie)
    > wykladowcy......

    No bez jaj! 32 tysięcy za 3 semestry to "tanienie"???

  • 32. Data: 2009-02-13 00:27:53
    Od: o...@g...com

    On 11 Lut, 10:28, "Ritchie " <t...@g...pl> wrote:
    > Jesli nie studiowalas nauk ekonomicznych,
    > to jest to okazja, zeby ich solidnie liznac,

    No właśnie, tego chcę! :)

    > pytanie tylko czy warte jest to 32k zl?

    Też sobie to pytanie teraz kilka razy dziennie zadaję... A co powiesz
    o czymś takim: http://wshifm.edu.pl/x.php/1,103/Informacje-ogolne.h
    tml
    czyli o kursie MBA na WSHiFM im. Skarbka kosztującym około 10 tysięcy
    złotych (za 10 semestrów = 400 godzin)?
    Czy te studia dadzą mi "solidny łyk ekonomii"?
    Może właśnie tutaj stosunek jakości:ceny jest lepszy?

    Co do jakosci polskich MBA, to nikt na swiecie o nich nie slyszal i
    > nie maja tam specjalnej wartosci - zazwyczaj robione sa z partnerami z II,
    > III i IV ligi na zachodzie. Generalnie w Polsce licza sie trzy: SGH, UW

    Sorki ale UW organizuje MBA? Jakoś nie mogę takiego niczego znaleźć na
    ich portalu...

    > i PW, ktore i tak nie licza sie na swiecie. Co do przelozenia dyplomu MBA na
    > zarobki, to jest on jakims tam uzupelnieniem, a w zadnym wypadku nie ma
    > prostej zaleznosci.

    Ja się takiej prostoty wcale nie spodziewam. Ale wiem także, że "z
    niczego i Salomon nie naleje".

    > Duzo istotniejsze jest np. wczesniejsze doswiadczenie,
    > czy znajomosc angielskiego.

    Wcześniejszego doświadczenia z ekonomią nie mam (a chcę mieć) a
    angielski mam i to fascynująco! I co dalej?

    > Pomysl, co chcialabys robic w przyszlosci i
    > szukaj drog do tego, a nie wybieraj drogi i zastanawiaj sie, dokad prowadza.

    No ale teraz to Ty wytyczyłeś prostą zależność... Przecież nigdy nie
    ma jasnej o dookreślonej wizji celu!

    > Pozdrawiam. Ritchie.

    Pozdrawiam również!

  • 33. Data: 2009-02-13 00:40:00
    Od: o...@g...com

    On 11 Lut, 11:33, "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie narzekaj. Państwowa uczelnia przynajmniej jest pewna i nie zbankrutuje.

    Może nie zbankrutuje ale stan w którym się znajduje to stan wiecznego
    bankructwa.

    > I lepszy doktorat niż wszelkie MBA.

    A zobacz jak się kształtują ceny kursów (na prywatnej uczelni).
    Doktorat - 6 tysięcy za rok. MBA 12-18 tysięcy (za rok).

    > A jeśli nie wiesz czemu, to zastanawiam
    > się co Ty w ogóle robisz na uczelni

    Wyłapuję absurdy tam panujące ;)

    > i kto Cię zatrudnił

    Ktoś kto szukał frajerów "do czarnej roboty" ażeby zdobyć punkty do
    profesury.

    > (swoją drogą na
    > jakiej uczelni pracujesz?).

    Oj, szkoda, może jeszcze NIP i PESEL?

    > Nie wiem jak było z Tobą, ale z doświadczenia
    > wiem, że na uczelniach 97% pracowników to osoby, które miały same piątki w
    > indeksie, ale o praktyce nie mają pojęcia.

    Jak dla mnie to jest to jakieś arcy-neurasteniczne towarzystwo! Ludzie
    zagubieni o cechach psychopatycznych które w pełni wychodzą na etapie
    sfrustrowanego profesora. Przepraszam za odruch szczerości.

    > Jak napisałaś, jesteś "początkującym naukowcem" (przed doktoratem). Dam Ci
    > więc jedną wskazówkę: pieniądze przychodzą wtedy, gdy przestaje się o nich
    > myśleć.

    To akurat świetnie wiem! Ale podkreślam tu co chwilę, że ja od zawsze
    interesuję się ekonomią. Po prostu fascynuje mnie to gdyż jest to IMHO
    najbardziej praktyczne i najbardziej powerful zastosowanie (wniosków
    płynących z) filozofii!

  • 34. Data: 2009-02-13 00:43:55
    Temat: Re: studia MBA - czy dają 100% sukces?
    Od: o...@g...com

    wiadomościnews:gmu948$m5$1@news.onet.pl...

    > no właśnie jakoś cienkie te argumenty...............
    > zaraz sie okaze ze mamy virus marketing tutaj...............

    Nie bardzo widzę logikę w takim podejrzeniu.

    > manager=osoba zdecydowana i majaca jasne cele
    > a nie pytanie rodem z podstawówki..........

    Oj, proszę uważać z takimi "oczywistościami"! Jak czegoś nie rozumiemy
    (bo jest dla nas zbyt skomplikowane) to najczęściej wydaje nam się to
    głupsze od nas samych.

    > wiarygodność kolezanki leci na łeb, zresztą po IP mozna zerknac co za firma......

    Moje IP to mieszkanie prywatne, nie wiem o co ci chodzi...