  • 1. Data: 2002-06-19 17:04:13
    Temat: swift - JAK DŁUGO?
    Od: Wojciech Florczyk <w...@B...net>

    Czy ktos z was ma jakies doswiadczenie ze SWIFT. Jak dlugo idzie przelew
    . Od czego to zalezy, od banku, od kraju?

    WF

  • 2. Data: 2002-06-19 19:58:27
    Temat: Re: swift - JAK DŁUGO?
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Czy ktos z was ma jakies doswiadczenie ze SWIFT. Jak dlugo idzie przelew
    > . Od czego to zalezy, od banku, od kraju?

    IMHO standard to data waluty: data zlecenia + 2 dni robocze.
    Zdarza sie, ze jest dluzej (np. przelew w PLN to podobno + 4 dni robocze) i
    jakies nietypowe konta (bank bankowi prowadzi konto). Moze koledzy bankowcy
    podziela sie dokladniejsza wiedza. Zajrzyj tez na FAQ grupy.

    Karol

  • 3. Data: 2002-06-19 20:02:45
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    bankowcy
    > podziela sie dokladniejsza wiedza. Zajrzyj tez na FAQ grupy.

    Zalezy tez od ilosci bankow posredniczacych

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-06-19 20:29:58
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Zalezy tez od ilosci bankow posredniczacych

    Byc moze tak jest. Ja tego zjawiska w swojej praktyce jednak nie
    zaobserwowalem. Nawet nie wiem ile bankow posredniczy w moich zleceniach.

    Natomiast wpadki "moich" bankow i moje to:

    a) awaria urzadzenia lacznosci, potwierdzenie wydrukowane, ale jakos sie nie
    wyslalo, bo sie cos popsulo. Potem wystapili o jakies "klucze" do zaszyfrowania
    przelewu i wyslania go inna droga;
    b) spolka miala konto w banku na jakiej "wyspie", a rachunki "tego" banku byly
    prowadzone w jeszcze innym banku w USA;
    c) dziwnym trafem przelew z zagranicy trafil do d. PKO BP zamiast do Pekao SA.
    Nawet numery odzialow nie zgadzaly sie. Dobrze, ze trafilo do tego samego
    miasta. Nie wiem jak nadawca to zrobil. Chyba w jego banku nie bardzo kumali co
    za banki sa w Polsce.
    d) no i klasyka "opóźnień": nadawca mówi, że już wysłał X dni temu, jak go się
    przycisnie to okazuje sie, ze X dni temu to on
    poprosil/podpisal/zaniósl/sekretarka miala zaniesc/awaria w banku itd. Czyli
    wykrety dłuznika.

    Karol

  • 5. Data: 2002-06-19 21:45:50
    Od: "theo" <t...@i...pl>

    jeżeli masz konto firmowe to przyjdx do raiffeisen

  • 6. Data: 2002-06-19 21:48:53
    Od: "theo" <t...@i...pl>

    szybkość pojawienia sie transferu na twoim koncie odbiorcyzależy od tego czy
    bank w którym
    posiadasz rachunek ma wymieniony klucz swiftowy z bankien wierzyciela, klucz
    umożliwia bezpośrednie wysłanie komunikatu mt100 (1,3) mówiącego o
    zobowiązaniu, jeżeli banki nie mają wymienionego klucza informacja biegnie
    poprzez inne banki któr są pośrednikami no i czas sie wydłuża. Istotną
    sprawą jest również możliwość rozliczenie rachunków (nostro) między bankami
    (komunikat mt202). Standardowo wszystkie transakcje walutowe realizowane są
    w dacie waluty spot (2 dni) tak więc najszybciej pieniądze będą dostępne po
    dwóch dniach od wysłania komunikatu. Jeżeli chcesz sprawdzić jak długo
    przelew będzie szeydł poproś swoj
    bank o kopie swiftu może wtedy okrze się że twój
    bank obraca sobie najpierw twoją kasą a dopiero później ją wysyla
    do robienia transferów najepsze są banki zachodnie ponieważ posiadają bardzo
    dużą liczbe banków korespondentów
    theo

  • 7. Data: 2002-06-19 22:18:28
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > jeżeli masz konto firmowe to przyjdx do raiffeisen

    Dlazcego akurat do RCB? Jakiś szczególny powód, który go odróżnia od innych
    banków?

    Karol

  • 8. Data: 2002-06-20 06:25:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jun 20, 2002 at 12:18:28AM +0200, a...@p...onet.pl wrote:

    > Dlazcego akurat do RCB? Jakiś szczególny powód, który go odróżnia od innych
    > banków?

    Moze tam pracuje? ;-)

    BP,MSP ;-)

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-06-20 07:04:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > do robienia transferów najepsze są banki zachodnie ponieważ
    posiadają bardzo
    > dużą liczbe banków korespondentów
    > theo

    Jasne. Szczególnie polecam:
    Bank Zachodni WBK :-))))

    Pzdr
    CEZ

  • 10. Data: 2002-06-20 07:08:19
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > posiadają bardzo
    >
    > Jasne. Szczególnie polecam:
    > Bank Zachodni WBK :-))))

    Pod tym wzgledem dobry jest Citek - szybko i niewielkie oplaty.

    --
    JaKi