  • 1. Data: 2006-05-01 12:23:00
    Temat: szanse młodego małżeństwa na dom?
    Od: "Adam" <a...@b...pl>

    Witam.
    Wszystkich wypowiadających się tutaj znawców tematu chciałbym zapytać jakie są
    możliwości otrzymania kredytu na zakup mieszkania?
    Ja mam umowę na czas nieokreślony z zarobkami ok.1700 zł netto, oprócz tego
    jestem na umowie-zleceniu w innym miejscu z dodatkowymi ok.500-600/m-c. Nie wiem
    czy ma to jakiś wpływ na decyzję banku, bo nie daje to oficjalnej pewności
    stałego dochodu (choć ja mam pewność,że ta sytuacja utrzyma się dość długo..).
    Moja żona również pracuje, i od lipca ma przejść na umowę stałą-jej dochód
    wynosi 1000 zł netto, a poza tym również ma dodatkową umowę na zlecenie w
    wysokości 500/m-c (choć uważamy,że wytrzyma tam może jeszcze najwyżej rok..).

    Czy ktoś pomógłby nam ocenić nasza zdolnośc kredytową?
    Marzymy o kredycie w wysokości ok 170.000, sami posiadamy ponad 10.000 własnych
    oszczędności, jednak wolelibyśmy je zainwestować w wyposażenie mieszkania już po
    jego zakupie niż włożyć je w sam zakup.

    Jeśli ktoś to przeczyta i mógłby na pomóc to prosimy o propozycje kredytów i
    banków które je prowadzą-czy opłaca się jeszcze myśleć o CHF czy PLZ, bo podobno
    od lipca CHF będą utrudnione a dopiero wtedy żona przechodzi na "pewną" umowę..

  • 2. Data: 2006-05-01 12:55:20
    Temat: Re: szanse młodego małżeństwa na dom?
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Czy ktoś pomógłby nam ocenić nasza zdolnośc kredytową?
    > Marzymy o kredycie w wysokości ok 170.000, sami

    Przy tych dochodach w większosci banków nie będziesz miał problemów z
    uzyskaniem takowego kredytu. Zakładam ze nie macie jeszcze dziesci i nie
    macie zadnych kredytów.
    Nawet nie liczyłem dochodów z tytułu umowy zlecenia. Problem umowy żony (do
    lipca) też można obejść.

    Darek

  • 3. Data: 2006-05-01 13:11:08
    Temat: Re: szanse m3odegoma3?enstwa na dom?
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > podobno
    > od lipca CHF będą utrudnione a dopiero wtedy żona przechodzi na "pewną"

    Nie jest najgorzej tak na pierwszy rzut oka. Mysle, ze na 170k PLN da sie
    zalatwic i to bez wiekszych problemów.
    Zalezy jeszcze jaki macie staz pracy i jak daleko wstecz mozecie wykazac
    dochody z umów zlecen.

    Jezeli chodzi o chf czy pln to przetoczyla si etutaj ostatnio dyskusja na
    ten temat.

    Te 10k to pochloną Wam oplaty zw. z nabyciem nieruchomosci, no chyba ze
    kredyt sfinansuje je równiez.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 4. Data: 2006-05-02 17:12:22
    Od: "Adam" <a...@b...pl>

    > Przy tych dochodach w większosci banków nie będziesz miał problemów z
    > uzyskaniem takowego kredytu.

    A o jakich ratach ewentualnie musielibyśmy myśleć planując taki kredyt?
    Chodzi nam na razie o orientacje, ale jeśli ktoś chciałby powiedzieć coś
    dokładniejszego (np propozycje kredytów z oprocentowaniem), to byłbym baaardzo
    wdzięczny

  • 5. Data: 2006-05-02 19:00:20
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > A o jakich ratach ewentualnie musielibyśmy myśleć planując taki kredyt?

    Oprocentowanie przyjąłęm ze strony BPH
    http://www.bph.pl/pl/narzedzia/oprocentowania/kredyt
    y_mieszkaniowe

    Spłata kredytu na 360 miesięce, rata równa, wkład własny do 50%
    PLN rata 956 (oprocentowanie 5,42%)
    CHF rata 694 (oprocentowanie 2,76% - choć to wydaje mi się stanem sprzed
    miesiąca)

    To dla zobrazowania rat. Oczywiście w jakim banku zaciągniesz kredyt oraz
    jakie oprocentowanie wynegocjujesz to zależy od ciebie. Jak idziesz do
    jakiegos banku to wczesniej zajrzyj na ich stronę www i sprwdź jakie
    oprocentowanie oferują.
    Dobre warunki mają Millenium, BPH, PKO(kolejność przypadkowa)

    Darek

  • 6. Data: 2006-05-02 20:32:31
    Od: "Adam" <a...@b...pl>

> [...]
    > zalatwic i to bez wiekszych problemów.
    > Zalezy jeszcze jaki macie staz pracy i jak daleko wstecz mozecie wykazac

    Żona jest 1,5 roku na 2 umowach na czas określony, od lipca przechodzi na
    stałe, a oprócz tego na umowie zleceniu od 9 m-cy,ale spodziewamy się,że
    wytrzyma jeszcze z rok...
    Ja jestem na etacie od 3 lat, teraz dorabiam sobie na umowie zleceniu już
    trzeci miesiąc i nie spodziewam się,żeby to miało się zmienić w ciągu paru
    najbliższych lat.. ;-)

    > Te 10k to pochloną Wam oplaty zw. z nabyciem nieruchomosci, no chyba ze
    > kredyt sfinansuje je równiez.

    A czy ktoś mógłby lekko przybliżyć jakie to są opłaty, bo dopiero zaczynam się
    rozglądać i jeszcze bardzo słabo się orientuję (a już mnie to wszystko
    przeraża!).. DO BOJU!!! ;D

  • 7. Data: 2006-05-02 20:58:30
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > oprocentowanie oferują.
    > Dobre warunki mają Millenium, BPH, PKO(kolejność przypadkowa)

    Nie tylko oprocentowanie sie liczy. Oprocentowanie widac najlepiej, ale są
    tez inne rzeczy: prowizje za cokolwiek, ubezpieczenia, koszty wycen, weksli
    itp.itd.
    Radze zwrocic uwage na całoksztalt, bo mozna sie zdziwic. :-)

    A co rat, to mozesz sobie wziac tabelę annuitową dla róznych okresów i
    oprocentowania.
    raty są dla kwoty kredytu 100k

    http://bartego.startowy.com/sources/user/pobierz.php
    ?n=1145819273&i=8991

  • 8. Data: 2006-05-02 21:15:13
    Od: "Adam" <a...@b...pl>

> [...]
    > Radze zwrocic uwage na całoksztalt, bo mozna sie zdziwic. :-)
    >
    > A co rat, to mozesz sobie wziac tabelę annuitową dla róznych okresów i

    Dzięki-myślimy raczej o ratach malejących-póki jest się jeszcze w miarę młodym
    i można ciągnąć dodatkowe nocne dyżury (to ta umowa-zlecenie..) i póki jeszcze
    nie myślimy o posiadaniu dziecka-więc w początkowym okresie kredytu zależałoby
    nam by już w niego "wsadzić" jak najwięcej i z większym sp[okojem myśleć o
    przyszłości...

  • 9. Data: 2006-05-03 06:49:17
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

> [...]
    > weksli itp.itd.
    > Radze zwrocic uwage na całoksztalt, bo mozna sie zdziwic. :-)

    Chciał raty to dostał raty. Czym dłuzszy okres kredtowania tym mniej liczą
    sie te pozostałe opłaty o których mówisz.

    Darek

  • 10. Data: 2006-05-03 06:55:04
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > A czy ktoś mógłby lekko przybliżyć jakie to są opłaty, bo dopiero zaczynam
    > się
    > rozglądać i jeszcze bardzo słabo się orientuję (a już mnie to wszystko
    > przeraża!).. DO BOJU!!! ;D

    10K to trochę przesada. Notariusz skasuje około 5700zł. Ale są jeszcze
    koszty udzielenia kredytu
    Za wpis hipoteki zaplacisz 400zł + 200PCC.
    Prowizja bankowa około 1-1,5%
    Reszta to już "drobne" - wycena, znaczki skarbowe.

    Darek