  • 11. Data: 2010-04-20 16:55:06
    Temat: Re: szklana pulapka
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > PS. Przecież pisza ze "zabił" a nie został zabity... radio Erewań.

    Sorry - ewidentny błąd w zrozumieniu tekstu.

    Czyli co był ten wypadek z tym Shoigu czy nie było, i czy w nim ktoś
    zginął czy nie zginął?.

    Endriu

  • 12. Data: 2010-04-20 17:05:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > PS. Przecież pisza ze "zabił" a nie został zabity... radio Erewań.

    Sorry - ewidentny błąd w zrozumieniu tekstu.

    >Czyli co był ten wypadek z tym Shoigu czy nie było, i czy w nim ktoś
    >zginął czy nie zginął?.

    Już pisałem: http://www.smolnews.ru/news/55536 - ostatnie zdanie w luźnym
    tłumaczeniu: to okrutny żart albo efekt przygniatającej atmosfery tego dnia.

    --
    marfi

  • 13. Data: 2010-04-20 17:26:55
    Temat: Re: NTG: szklana pulapka (Smoleńsk-Północ)
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "jan kowalski" <m...@g...pl> pisze:
    > zmuszam takich jak ty do czytania innych postow

    Jesteś takim samym chamem jak tacy co naruszają ciszę nocną bo ono się
    bawią wiec to że inni chcą spać mają w dupie.

    To jest grupa o giełdzie gospodarce. *Tutaj* wypadałoby przynajmniej
    dodać coś ala "jak podejrzenia wobec Rosji wpłyną/mogą wpłynąć
    gospodarkę/giełdę". Jak chcesz dyskutować o polityce bez związku z
    gospodarką to wal się na pl.soc.polityka. Na *tamtej* grupie to będzie
    na temat.

    Dyskusje nie na temat danej grupy to najlepsza metoda za zabicie usenetu
    przez zrobienie z niego "tylko śmietnika".

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Zabiegać o awans nie dając zwierzchnikowi prezentów to tak jak dawać

  • 14. Data: 2010-04-20 19:10:56
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    jan kowalski pisze:
    > rezydencki samolot Tu-154M wyposażony w system TAWS mógł bezpiecznie wylądować
    > na lotnisku pod Katyniem - uważa Marek Strassenburg-Kleciak odpowiedzialny za
    > analizy strategiczne i rozwój sytemów trójwymiarowej nawigacji w koncernie

    cut

    > na dokumentacji Amelina - powiedział Strassenburg-Kleciak. Jak zaznaczył, jego
    > spostrzeżenia w rozmowie telefonicznej potwierdził Hans Dodel.

    trza poczekac na publikacje zapisu z czarnych skrzynek, ale...

    ...jak pilot podszedl zbyt ostro (jedna z teorii) do pasa to go tupolew
    zabil swoja bezwladnoscia (a sa to samoloty z tego znane) i zaden SRAWAS
    czy inny chu,,, znaczy sie system by mu nie pomogl - chocby sie zesral
    na purpurowo. przeslanka do potwierdzenia w/w teorii bedzie otwarcie
    przepustnicy na max na kilka, kilkanascie sec. przed skoszeniem
    pierwszego drzewa.

    a tak wogole to NTG - tu sie o gieldzie dyskutuje (dyskutowalo -
    niepotrzebne skreslic). Katastrofa w przestworzach na NationalGeografic.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 15. Data: 2010-04-20 19:33:31
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    jan kowalski pisze:
> [...]
    > pomocą satelity, jak i urządzeń znajdujących się na lotnisku. Jeśli zjawisku
    > towarzyszą złe warunki pogodowe, piloci pozostają bezbronni. - Różnica
    > położenia, jaką pokazuje trajektoria samolotu, jest typowa dla "meaconingu":
    > aby sygnał nie mógł być wykryty, przesunięcie fazowe sygnału równe jest
    > nanosekundom. Daje to przesunięcie położenia rzędu tych wielkości, które widać
    > na dokumentacji Amelina - powiedział Strassenburg-Kleciak. Jak zaznaczył, jego
    > spostrzeżenia w rozmowie telefonicznej potwierdził Hans Dodel.

    http://heading.pata.pl/taws.htm

    smacznego

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 16. Data: 2010-04-20 19:37:28
    Od: Miki <l...@i...pl>

    Witam
    Jeżeli nie znacie się na lotnictwie, nie macie uprawnień IFR lub nie
    jesteście kontrolerami ruchu lotniczego to nie cytujcie tekstów
    których nie rozumiecie. Teksty pisane są przez dziennikarzy, który też
    nie rozumieją tematu.
    TAWS jest systemem pomocniczym, zależnym od map terenu i NIE służy do
    lądowania. Do lądowania na tym lotnisku były na 90% jedynie dwie NDB.
    Do lądowania służą systemy takie jak np. ILS, NDB, DME itd (trochę
    tego jest). Zakłócanie sygnału GPS nie jest jakimś wielkim wynalazkiem
    i nie powinno mieć wpływu na prawidłowo wykonywane podejście do
    lądowania.
    Piszcie lepiej o giełdzie i poczekajcie na publikacje prac komisji
    badania wypadków lotniczych, bo bez zapisu rozmów pilotów nic nie
    można zakładać.