  • 1. Data: 2004-06-25 12:50:02
    Temat: szykuje sie rewolucja w bankach (prowizje) ?
    Od: "tomaszek" <t...@N...gazeta.pl>

    http://media.prnews.pl/index.php/display,5639

  • 2. Data: 2004-06-25 13:12:47
    Temat: Re: szykuje sie rewolucja w bankach (prowizje) ?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    tomaszek <t...@n...gazeta.pl> wrote:
    > http://media.prnews.pl/index.php/display,5639

    "nie były one indywidualnie uzgadniane z konsumentami"

    Może przydałoby się poinformować sąd iż to klienci wybierają bank a
    nie bank klienta, gdyż sąd zdaje się o tym nie wiedzieć?

    Bank podpisując umowę o prowadzenie rachunku z klientem uzgodnił TOiP
    z klientem, bo gdyby klient się nie zgadzał to by się do tego banku
    nie zapisał - proste.

    Nie ma obowiązku posiadania konta akurat w Lukasie, jest tyle innych
    banków które mają wliczone w opłatę za prowadzenie rachunku wypłaty.

    Nie piszę "bezpłatne" tylko "wliczone w cenę", chociaż sąd nazywa to
    bezpłatnym, w naiwności swojej chyba, lub całkowitym niezrozumieniu
    istoty jakiegokolwiek biznesu.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2004-06-25 13:28:13
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    On 2004-06-25, Miernik <m...@c...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bank podpisując umowę o prowadzenie rachunku z klientem uzgodnił TOiP
    > z klientem, bo gdyby klient się nie zgadzał to by się do tego banku

    Ja tylko nieśmiało zauważę, że mój bank zmieniał TOiP już z kilkanaście
    razy i nic ze mną nie uzgadniał. Ani też ja żadnej zgody na zmianę TOiP
    nie podpisywałem..:)

    ehh gdzie te czasy, kiedy prowadzenie było za darmo, czeki za darmo,
    zlecenia stałe za darmo..... :))

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 4. Data: 2004-06-25 13:30:08
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >ehh gdzie te czasy, kiedy prowadzenie było za darmo, czeki za darmo,
    >zlecenia stałe za darmo..... :))

    A mięso na kartki...
    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2004-06-25 13:42:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bohdan 'Nexus' Horst wrote:

    > ehh gdzie te czasy, kiedy prowadzenie było za darmo, czeki za darmo,
    > zlecenia stałe za darmo..... :))

    Najlepsze było konto firmowe w PBI/KB na zasadzie "0 prowizji, 0
    odsetek". Umowa była tak skonstruowana, że w zasadzie bank nie mógł jej
    zmienić ani wypowiedzieć bez zgody klienta. Próbowali ją ze mną
    rozwiązać zgodnie z prawem przez pół roku i im się nie udawało.
    Niestety potem zlikwidowałem firmę i koniec, bo mogłoby to trwać
    jeszcze długo.

  • 6. Data: 2004-06-25 15:12:01
    Od: " " <b...@g...pl>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

    ..
> [...]
    >
    > Nie ma obowiązku posiadania konta akurat w Lukasie, jest tyle innych
    > banków które mają wliczone w opłatę za prowadzenie rachunku wypłaty...

    Bzdura. To czy bank uzgodnil TOiP z klientem nie ma nic do rzeczy. Wazne
    jest aby bank stosowal sie do obowiazujacego prawa. Ostatecznie umowe bank i
    ktokolwiek inny moze podpisywac zawsze ale wazne jest aby nie byla ta umowa
    bezprawna. Dla przykladu Lukas moze podpisac umowe z toba np. o zamordowaniu
    szefa konkurencyjnego banku ale najprawdopodobniej umowa ta tez zostanie
    uznana za bezprawna.

  • 7. Data: 2004-06-25 15:13:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Użytkownik "yayco" <i...@s...com> napisał w wiadomości

    > A mięso na kartki...

    :))))

    Ale wiecie kochani - coś w tym jest, wszak wpłaty i wypłaty to najbardziej
    podstawowe operacje na koncie - skoro bank pobiera opłaty za prowadzenie
    konta, to właściwie co za te pieniądze robi? Skoro wszystko jest płatne?
    Może jestem naiwny, ale gdy bank pożycza mi pieniądze, to ja mu za to płacę.
    Gdy ja pożyczam bankowi - powinno być odwrotnie. Nie twierdzę, że muszę
    zarabiać krocie na odsetkach w ror-ze, ale niech się to przynajmniej jakoś
    bilansuje jeśli mam dodatnie saldo...
    Pomijam to, że widziały gały i banków jest dostatek, a klient najmniej 18
    lat ma i państwo zapewniło mu minimum edukacji... Poza tym sąd stwierdził,
    że bank w umowach zawarł niedopuszczalne klauzule, a o tych mówi konkretna
    ustawa i zdaje się, że zasadniczy zarzut dotyczy właśnie tego.

    T.

  • 8. Data: 2004-06-25 15:22:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Miernik wrote:
    > "nie były one indywidualnie uzgadniane z konsumentami"
    >
    > Może przydałoby się poinformować sąd iż to klienci wybierają bank a
    > nie bank klienta, gdyż sąd zdaje się o tym nie wiedzieć?

    Może przydałoby się doinformować co to jest "uzgodnione indywidualnie" i
    co to jest wzorzec umowy, a także jakie mamy w tym zakresie przepisy. A
    jeśli się nie podobają, to reklamacje na pewno nie do sądu.

    KG

  • 9. Data: 2004-06-25 17:47:41
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Jun 2004 13:12:47 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >"nie były one indywidualnie uzgadniane z konsumentami"
    >
    >Może przydałoby się poinformować sąd iż to klienci wybierają bank a
    >nie bank klienta, gdyż sąd zdaje się o tym nie wiedzieć?

    no to co? To jest wzorzec umowy. Próbowałeś zawrzeć umowę rachunku
    uzgadniając indywidualnie warunki umowy? Przerabiali dla Ciebie
    regulamin? Nie? No to nie uzgadniali indywidualnie. Dobrowolność
    zawarcia umowy nie ma nic do rzeczy. Z TP SA też zawierasz dobrowolnie
    umowę a jednak parę klauzul było "nie po bożemu"; pralnia "Frania",
    liczne biura podróży - także "się doigrały".

    >Bank podpisując umowę o prowadzenie rachunku z klientem uzgodnił TOiP
    >z klientem, bo gdyby klient się nie zgadzał to by się do tego banku
    >nie zapisał - proste.

    nie uzgodnił indywidualnie, a zastosował wzorzec.

    --
    Jarek Andrzejewski