  • 11. Data: 2010-02-26 12:06:01
    Temat: Re: (test) Walutomat - to dzia�a szybko i sprawnie
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message
    news:4dd6.00000007.4b87b51b@newsgate.onet.pl...
    >a ja mam własny okazjonalny wpłatomat PKOBP, konta
    > "oszczędnościowe" GBP, EUR, USD, PLN, gratisowe,
    > wkłady poczatkowe dawno wyplacone, na codzień 0,00
    >
    > Wpłacam sobie gotówkę, przewalutowuję i mam. I nie muszę
    > powierzać własnych pieniędzy jakiejś podejrzanej sp. z o.o.

    Nie chodzi o wplacanie, ale kurs wymiany. Jezeli przewalutowujesz kwoty
    kilkudziesieciu tys. waluty to i PKO BP pewnie daje preferencyjne kursy,
    ponizej tych kwot to nie ma czym sie chwalic.
    Dla drobnych kwot to ten walutomat moze byc rozwiazaniem, dla kwot od 5tys
    waluty to systemy autodealingu np. z Aliora (bo transakcja jest
    natychmiastowa)

  • 12. Data: 2010-02-26 12:21:11
    Temat: Re: (test) Walutomat - to działa szybko i sprawnie
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 12:44:30 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Ale z tego co widze na ich stronie, to system tylko podpowiada jaki jest
    > kurs, ale pokazana jest zakladka, na ktorej akceptujesz zlecenie, ale
    > nie kurs. Zalozmy, ze nie ma zlecenia przeciwstawnego dzisiaj, to wtedy
    > zlecenie wykona sie np jutro po kursie rynkowym, kiedy ktos zlozy
    > zlecenie przeciwne. Nie dziala to chyba tak jak autodealing, ze masz
    > wyswietlony kurs i jezeli go akceptujesz to wymiana dochodzi do skutku
    > dokladnie po tym kursie.

    No fakt trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale to z uwagi na to że
    transakcja nie czekała na realizację nawet godzinę, więc te drobne
    różnice kursowe może chyba pominąć w takim przypadku i dla kwot jakimi
    obracałem. Oczywiście transakcja zapada po kursie jeżeli dwa zlecenia
    przeciwstawne się spotkają i zostaną zaakceptowane. Jeżeli ktoś ma obawy,
    że jego zlecenie, które np w piątek się nie zrealizowało, może w
    poniedziałek być dla niego niekorzystne, to zawsze jest możliwość jego
    zakończenia. Tak jak już kiedyś pisałem walutomat jest chyba dobry
    rozwiązaniem dla takich zakupów jak mój, na niezbyt wygórowane kwoty. Nie
    trzeba biegać po kontorach.

    W mailu, który dostałem można sobie zobaczyć na różnice w wahaniach kursu:

    Wymieniłeś 303,00 PLN na 76,24 EUR po kursie 3.974292. Gratulujemy!

    A w tabelce poniżej mam:
    Średni kurs = 3.9740

    Xenocide

  • 13. Data: 2010-02-26 14:52:03
    Temat: Re: (test) Walutomat - to dziaĹ&#65533;a szybko i sprawnie
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 09:17:36 +0100, sorden napisał(a):

    > Czy ten caly autodealing jest platny abonamentowo ? czy da sie to
    > uruchomic dla jednej operacji ? jak dlugo trwa uruchamianie ?

    Płatny 7 pln za miesiąc. Uruchamia się w oddziale, no i możesz tak
    zrobić, że uruchomisz, podejdziesz do komputera i wykonasz operację i
    zrezygnujesz z usługi. Uruchomienie jest od razu. Należy tylko pamiętać,
    że dla osób prywatnych min. 5000 danej waluty czyli musisz kupić/sprzedać
    5k EUR/USD/GBP etc

    Xenocide

  • 14. Data: 2010-02-26 14:58:50
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-02-26 15:52, xbartx wrote:

> [...]
    > że dla osób prywatnych min. 5000 danej waluty czyli musisz kupić/sprzedać

    Masz do tego dostęp? Jaki waluty oprócz wymienionych można sprzedawać?
    Mógłbyś podać jakiś przykładowy kurs K i S dla EUR lub USD? Już
    kilkukrotnie o tym było na grupie, nikt jednak nie podał kursów, żeby
    można było je porównać.

  • 15. Data: 2010-02-26 15:55:25
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "XYZ" <j...@m...bin> wrote in message news:hm8njf$us5$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Mógłbyś podać jakiś przykładowy kurs K i S dla EUR lub USD? Już
    > kilkukrotnie o tym było na grupie, nikt jednak nie podał kursów, żeby

    Wlasnie, trudno dociec, jaki jest ten spread, czy zalezy on od kwoty
    transakcji czy jeszcze od czegos tam. Alior chwali sie, ze w ramach konta
    kantor CHF daje kurs w porze dziennej z 1% spreadem. Pytanie czy ten
    Autodealing jest lepszy czy w podobnych granicach, trudno przeczytac o tym
    na stronie banku.
    Na razie czekam na silniejszego PLN, zeby potem, moze okolice lata kupic
    troche waluty, ale nie ma sie co spieszyc z ta usluga, bo platna 7zl.
    Chyba tak szybko z tym uruchomieniem nie jest, bo kiedys w oddziale dostalem
    info, ze jak przyjdzie sie rano, to moze dzialac tego samego dnia, ale
    pozniej to juz od nastepnego dnia, takze chyba nalezy to zrobic dzien przed
    transakcja. Prowizje pewnie jak za karte pobieraja, jak sie ma czynna usluge
    na koniec miesiaca. Moze i faktycznie jak ktos tak sprytnie na poczatku
    miesiaca pokupuje/sprzedaje a potem wylaczy to bedzie mial gratis.

  • 16. Data: 2010-02-26 17:45:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-26, XYZ <j...@m...bin> wrote:

    [...]

> [...]
    > Mógłbyś podać jakiś przykładowy kurs K i S dla EUR lub USD? Już
    > kilkukrotnie o tym było na grupie, nikt jednak nie podał kursów, żeby

    Ja podawałem na początku, jak testowałem, dla GBP.
    Nie podam dla innych, bo innych walut nie wymieniam.

    Autodealing (22-02-2010, ok. 16:10):
    - rozliczenie transakcji po kursie: 4,5024

    Forex, z dn. 22-02-2010
    - g. 16:03 - GBP/PLN kurs 4,517
    - g. 16:23 - GBP/PLN kurs 4,526

    Dla porównania kursy normalne BRE (
    http://www.multibank.pl/oplaty_i_kursy/kursy_walut/ )
    - od 08:06 - kurs 4,3935
    - od 16:31 - kurs 4,4199

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2010-02-26 17:55:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 15:58:50 +0100, XYZ napisał(a):

> [...]
    > Mógłbyś podać jakiś przykładowy kurs K i S dla EUR lub USD? Już
    > kilkukrotnie o tym było na grupie, nikt jednak nie podał kursów, żeby

    Podawałem już coś takiego na grupie

    Dane ze stooq.pl 17 Gru 2009 dla USDPLN:
    Otwarcie = 2.9104
    Najwyższy = 2.9372
    Najniższy = 2.9000
    Zamknięcie = 2.9310

    Zakup przez autodealing Aliora gdzieś około 15:00
    1 USD = 2,9560

    Kursy z NBP, forex i innych banków można sobie sprawdzić dla tego dnia i
    zrobić odniesienie jaka jest różnica.

    Popatrzyłem sobie teraz w historię konta i autodealing miałem uruchomiony
    około tydzień, może trochę więcej, ale nie dłużej niż dwa i do tej pory
    bank nie pobrał ode mnie żadnej opłaty. Usługę uruchomiłem w oddziale i
    za jakieś 15 minut jak byłem przy komputerze już działała.

    Xenocide

  • 18. Data: 2010-02-26 18:08:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Na razie czekam na silniejszego PLN, zeby potem, moze okolice lata kupic
    [...]

    Matko boska, na jeszcze silniejszego? :-)

    Już dość popłynąłem na EURPLN. :-)

  • 19. Data: 2010-02-26 18:43:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 19:08:01 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Matko boska, na jeszcze silniejszego? :-)
    >
    > Już dość popłynąłem na EURPLN. :-)

    Też mi się wydaje, że PLN zrobił już co miał zrobić. Miesiąc się
    skończył, więc fundusze się rozliczyły, kghm się chyba też już
    porozliczał, więc ja raczej nie za bardzo widzę, aby do lata PLN tak
    dociągnął.

    Xenocide

  • 20. Data: 2010-02-26 18:47:24
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

> [...]
    > że dla osób prywatnych min. 5000 danej waluty czyli musisz kupić/sprzedać

    bylem dzis przed 18-ta w oddziale, zeby wlaczyc ten autodealing.
    teraz sobie sprawdzilem i nie widze tego w systemie, albo zle
    patrze? platnosci -> przelew wlasny -> ror/pln -> ror/chf
    i kurs jest standardowy. czy ta usluga dziala tylko od 9 do 17
    tak jak kurs preferencyjny dla chf/kantor, czy 24h tak jak forex?