  • 21. Data: 2010-02-26 18:58:35
    Temat: Re: (test) Walutomat - to dzia�a szybko i sprawnie
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 19:47:24 +0100, Paweł napisał(a):

    > bylem dzis przed 18-ta w oddziale, zeby wlaczyc ten autodealing. teraz
    > sobie sprawdzilem i nie widze tego w systemie, albo zle patrze?
    > platnosci -> przelew wlasny -> ror/pln -> ror/chf i kurs jest
    > standardowy. czy ta usluga dziala tylko od 9 do 17 tak jak kurs
    > preferencyjny dla chf/kantor, czy 24h tak jak forex?

    O ile dobrze pamiętam w zakładce płatności na końcu pojawi się dodatkowa
    zakładka "autodealing". Działa tak jak napisałeś od 9 do 17, więc na
    weekend nie podziałasz.

    Xenocide

  • 22. Data: 2010-02-26 19:02:25
    Temat: Re: (test) Walutomat - to dziaĹ&#65533;a szybko i sprawnie
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > [...]
    >
    > Matko boska, na jeszcze silniejszego? :-)
    >
    > Już dość popłynąłem na EURPLN. :-)

    Oczekuje 3.7-3.6 za EUR dalej juz chyba nie, nie mozna byc zbyc pazernym i w
    tym przedziale trzeba bedzie cos kupic (i tak sie dolka nigdy nie trafi).
    Polska to taki kraj, gdzie kapital spekulacyjny robi co chce, bo nikt nie
    umie im sie przeciwstawic albo i nie chce. Polska to nie USA, tu decyzje nie
    zapadaja zbyt szybko i sa przychylne dla takiego kapitalu. Przy tak szybkim
    umocnieniu PLN powinni w niezapowiedzianym terminie obnizyc stopy
    procentowe, kiedy spekula sie tego nie spodziewa, mamy 3,5% to maja z czego
    ciac, ale niestety wola dopuscic do zalamania eksportu a potem bedzie placz
    i czarna rozpacz, ze wszystko sie wali. Polak przed szkoda i po szkodzie
    glupi. Szwajcarzy interweniuja jak ich waluta sie zbytnio wzmacnia do EUR,
    bo dbaja o gospodarke a handluja ze strefa EUR i na te walute musza uwazac.
    W Polsce glupcy sie ciesza, bo rzad bedzie mial na papierze mniejszy dlug,
    ale to takie debilne rozumowanie, bo gdyby faktycznie Polska skorzystala na
    silnym PLN i np. splacila wiekszosc dlugu, to moglbym zrozumiec takie parcie
    elit rzadzacych do silnego PLN. Polska dlug tylko powiekszy, nic na tym nie
    zarobi a spakula znow wytransfaruje milardy na zachod.
    Nie ma co sie przejmowac, bo po tym silnym umocnieniu i tak przyjdzie za
    pewien okres 5-6 zl za EUR, wydaje mi sie, ze USD bedzie coraz silniejszy,
    bo EURokolchoz sie powoli zacznie sypac, takiego eksperymentu z waluta nikt
    nie cwiczyl przy tylu krajach, roznych systemach fiskalnych i roznych
    gospodarkach, Grecja jest tylko poczatkiem, ale w ekonomii to wszystko idzie
    bardzo powoli.
    To sa tylko moje opinie na ten temat i zeby ktos zaraz nie burzyl sie, ze
    mam szklana kule.

  • 23. Data: 2010-02-26 19:37:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-26, Krzysztof <o...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > procentowe, kiedy spekula sie tego nie spodziewa, mamy 3,5% to maja z czego
    > ciac, ale niestety wola dopuscic do zalamania eksportu a potem bedzie placz
    > i czarna rozpacz, ze wszystko sie wali.

    Jako jeden mały, skromny eksporter mam nadzieję, że jednak do tego nie
    dopuszczą. (ja wprawdzie bardziej na kurs GBP patrzę, ale one są dość
    silnie skorelowane).

    :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2010-02-26 20:16:39
    Temat: Re: (test) Walutomat - to działa szybko i sprawnie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    xbartx pisze:
    > No jako, że potrzebuje w najbliższym czasie EUR to postanowiłem sprawdzić
    > w praniu jak działa walutomat. Całość odbyła się szybko i sprawnie.
    > Wpłata do walutomatu 3 sesją z Aliora pojawiła się rano o 7.33 w
    > walutomacie. Zlecenie zamiany 303 pln na eur trwało niecałą godzinę.
    > Wypłata środków na moje konto w EUR trwała około 30 min.

    pytanko techniczne:
    1. wpłaciłeś kasę (PLN) z konta w Alior
    2. EUR otrzymałeś na konto w BZWBK czy zatem musiałeś określić gdzie EUR
    ma trafić?
    3. czy w momencie składania zlecenia wiedziałeś jaki będzie kurs? czyli
    czy np. chciałeś kupić po 4 zł a ktoś chciał sprzedać po 4,10 i
    transakcja została zawarta? po jakim kursie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2010-02-26 20:43:02
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

> [...]
    > czy np. chciałeś kupić po 4 zł a ktoś chciał sprzedać po 4,10 i transakcja

    Ja to rozumiem tak, ze ktos daje zlecenie kupna, ktos sprzedazy, a
    transakcja dochodzi do skutku po kursie rynkowym z danej chwili.
    Czyli np jedna osoba dala zlecenie kupna 100 EUR za PLN, ale zlecenia
    przeciwstawnego dajmy na to nie ma w dniu dzisiejszym i to czeka dalej np do
    jutra, jak ktos wystawi sprzedaz np. 300 EUR, to wtedy system przewalutuje
    te 100 EUR po kursie jaki bedzie w danej chwili na rynku.
    Zakladajac, ze jest wieksza plynnosc w tym walutomacie i zlecenie jest na
    nieduza kwote, to transakcja pojdzie pewnie szybko i po kursie, ktory moze
    byc bliski momentowi wystawienia zlecenia. Dla wiekszych kwot to bedzie
    ruletka, jak zlecenie bedzie wisialo np kilka dni, a kurs PLN jest mocno
    zmienny.

  • 26. Data: 2010-02-26 20:53:12
    Od: sorden <s...@u...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > czego ciac, ale niestety wola dopuscic do zalamania eksportu a potem
    > bedzie placz i czarna rozpacz, ze wszystko sie wali.

    O eksporterow sie nie martw. Oni maja narzedzia, zeby sie przed zmianami
    kursu zabezpieczac.

    --
    in

  • 27. Data: 2010-02-26 21:58:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > moze byc bliski momentowi wystawienia zlecenia. Dla wiekszych kwot to
    > bedzie ruletka, jak zlecenie bedzie wisialo np kilka dni, a kurs PLN

    wydawalo mi sie, że jest tak jak na GPW ktos chce sprzedac KGHM za 95 i
    zanim sie kupujacy za ww. cene nie znajdzie to oferty "wiszą" na karnecie

    a tutaj wystarczy, ze kwota sie rownowazy i dochodzi do transakcji ;-)
    z drugiej strony jak podaz/popyt znacznie przewyzsza popyt/podaz to moze
    dojsc do jakiegos zatoru? dobrze mysle?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 28. Data: 2010-02-26 21:59:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > O eksporterow sie nie martw. Oni maja narzedzia, zeby sie przed zmianami
    > kursu zabezpieczac.

    importerzy mają takie same

    BTW CHF moglby spasc do 2 zł...splacilbym kredyt hipo ;-) lub chociaz
    jego czesc

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2010-02-26 22:17:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-26, sorden <s...@u...pl> wrote:

    [...]

    > O eksporterow sie nie martw. Oni maja narzedzia, zeby sie przed zmianami
    > kursu zabezpieczac.

    Nooo. A potem jest głośno w mediach [1] ;)

    [1] Tak, wiem że to były narzędzia używane niewłaściwie. Ale jednak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2010-02-26 22:54:47