  • 1. Data: 2004-03-05 17:45:25
    Temat: tranzakcja- szczegoly jak zaplacic za dom
    Od: "Jari" <r...@s...net>

    Kupuje dom i musze zaplacic za to w momencie jak podpisuje akt? Probowalem
    przekonac sprzedajacego ze mu wysle pieniadze w 2-3 dni (tyle zajmuje
    przekaz przez moj bank do jego) od czasu podpisu ale on twierdzi ze musze
    zaplacic przed albo w momencie podpisu.
    Nie mam pojecia jakie sa zwyczaje ale jesli ja zaplace to on moze zabrac
    pieniadze , a z drugiej strony ja nie moge zabrac ziemi do kieszeni.Myslalem
    ze klauzula w notariaci by wystarczyla ze dom jest moj po wplaceniu
    ustalonej sumy.
    Jakie jest wasze doswiadczenie? Czy musze wywalic gotowke na stol u
    notariusza?

  • 2. Data: 2004-03-05 17:54:39
    Temat: Re: tranzakcja- szczegoly jak zaplacic za dom
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Jari wrote:
    > Jakie jest wasze doswiadczenie? Czy musze wywalic gotowke na stol u
    > notariusza?

    Płaciłem za mieszkanie - więc przypuszczalnie mniej.
    W praktyce obie strony czują się pewnie tylko w przypadku zapłaty gotówką.
    Przed notariuszem musicie obaj oświadczyć, że rozliczyliście się z
    transakcji (BTW: to sie pisze przez "s") - więc sprzedający nie będzie
    chciał żebyś mu zapłacił po fakcie. Ja bym nie chciał.
    Ewentualnie czek potwierdzony - ale teraz banki często nie chcą wydawać
    czeków.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-03-05 18:15:53
    Temat: Re: transakcja- szczegoly jak zaplacic za dom
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Bogdan B. wrote:

    > Płaciłem za mieszkanie - więc przypuszczalnie mniej.
    > W praktyce obie strony czują się pewnie tylko w przypadku zapłaty
    > gotówką.

    ja założyłem rachunek w banku kontrahenta i po spisaniu aktu żony zostały sobie
    u notariusza a my pojechaliśmy do banku.
    Ja zadysponowalem wyplatę a klient wpłatę - kasjerka podstemplowała papierki a
    forsy nawet nie musiała liczyć :-)
    U notariusz zeznaliśmy ze juz jestesmy rozliczeni
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-03-05 19:25:09
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    papierki a
    > forsy nawet nie musiała liczyć :-)
    > U notariusz zeznaliśmy ze juz jestesmy rozliczeni

    zrobilem tak samo - rachunek w tym samym banku co sprzedajacy.
    Przelew, a nastepnie wyciag z jego konta, potem powrot do notariusza.

    MarcinP

  • 5. Data: 2004-03-05 19:32:08
    Od: "WaSyL" <wasylek@remove_me.clubbing.pl>

    "Jari" <r...@s...net> wrote in message
    ..
> [...]
    > przekonac sprzedajacego ze mu wysle pieniadze w 2-3 dni (tyle zajmuje
    > przekaz przez moj bank do jego) od czasu podpisu ale on twierdzi ze musze

    Ja tam w akcie zawarlem nastepujace elementy:

    0. Kwote przelewu (zaliczka 20% wartosci byla gotowka)
    1. date otrzymania przelewu (nie pozniej niz)
    2. numer konta na jaki maja byc przelane pieniadze
    3. oswiadczenie o dobrowolnej egzekucji komorniczej jak termin 1. nie
    zostanie dotrzymany.

    W moim przypadku druga strona byla bardzo rozsadna i nie wydziwiala.

  • 6. Data: 2004-03-05 23:53:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> writes:

    > Płaciłem za mieszkanie - więc przypuszczalnie mniej.
    > W praktyce obie strony czują się pewnie tylko w przypadku zapłaty gotówką.

    O naiwni. A jak tych banknotow jest tam kilka tysiecy (albo wiecej
    - a pewnie jest), to skad wiadomo czy polowa z nich nie jest falszywa?
    I co gorsza takiego czegos nie da sie juz pozniej udowodnic.

    > Przed notariuszem musicie obaj oświadczyć, że rozliczyliście się z
    > transakcji

    Nie ma takiej potrzeby, choc mozna to zrobic. Generalnie radzilbym
    oswiadczyc prawde.

    > Ewentualnie czek potwierdzony - ale teraz banki często nie chcą wydawać
    > czeków.

    Sa takie ktore chca.
    Mozna to tez rozwiazac na rozne inne sposoby, ale ten z gotowka
    wydaje sie dla sprzedajacego najbardziej ryzykowny.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2004-03-06 01:36:33
    Od: "Jari" <r...@s...net>

    Dokladnie tak sugerowalem ale sprzedajacy byl tak przestraszony ze nie
    chcial sluchac mojego argumentu

  • 8. Data: 2004-03-06 07:10:36
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Jari" <r...@s...net> wrote in message
    m...
    > Dokladnie tak sugerowalem ale sprzedajacy byl tak przestraszony ze nie
    > chcial sluchac mojego argumentu

    Szkoda :-( Dodam tylko, ze oczywiscie oswiadczenie o dobrowolnej egzekucji
    komorniczej dotyczylo obu stron, takze sprzedajacego gdy do jakiejs daty nie
    udostepni lokalu w stanie odpowiadajacym mi. Stan ktory mi odpowiadal tez
    byl opisany w akcie (ale bez zbytnich szczegolow): czyli zostaje takie a
    takie wyposazenie a inne ma byc uprzatniete wraz z piwnica. Proste. Szkoda,
    ze czasami ludzie maja dziwne obiekcje. U mnie wszystko przebieglo
    spokojnie: wyslalem SMSa ze przelew poszedl, nastepnego dnia rano dostalem
    (SMSem) odpowiedz ze kasa jest.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-03-06 13:41:11
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Jari wrote:

    > Jakie jest wasze doswiadczenie? Czy musze wywalic gotowke na stol u
    > notariusza?

    Teoretycznie tak najprosciej - choc srednio bezpiecznie chodzic z taka
    fura pieniedzy. Jednak przelew wydaje sie byc bardziej rozsądny. Być
    może warto np. zdeponowac na rachunku całą kwote wymagana do operacji.
    Następnie dokonac w banku blokady srodkow dla pana xxx za sprzedaz domu.
    Nastepnie notariusz i umowa sprzedazy z par 777 i wzmianką o przelewie
    kwoty z zablokowanego konta. Natępnie wizyta obu osob z podpisana umowa
    w banku i przelew. Daje to praktycze gwarancje dla obu stron w zasadzie
    bez sadu:

    1. Sprzedajacy ma _pewnosc_ ze okreslone srodki _sa_ zdeponowane w banku
    i sa nie do ruszenia bez jego zgody. W razie problemow na podstawie par
    777 bez procesu otrzymuje z sadu klauzule wykonalnosci w ciagu kilku dni
    ( a nie miesiecy). I z tym idzie do komornika i podaje numer konta na
    ktorym juz czekaja pieniadze.
    2. Kupujacy ma _pewnosc_ ze bez podpisania notarialej umowy kupna domu
    _nikt_ mu tych srodkow nie ruszy.

    --
    l...@s...pl