  • 1. Data: 2007-04-25 17:43:04
    Temat: ubezpieczenie 20% kosztów inwestycji
    Od: zbyszek szalbot <z...@s...homedns.org>

    Drodzy,

    Bardzo proszę o pomoc/wyjaśnienie.

    Ponieważ musiałem zaciągnąć kredyt na 100% kosztów nieruchomości,
    zmuszony byłem do ubezpieczenia tych 20%, które powinny być moim wkładem
    własnym. Wkład ubezpieczony jest na 5 lat, w czasie których mam czas na
    spłacenie brakującego wkładu własnego.

    I tutaj zaczyna się mój dylemat. Te 20% liczę od kwoty kredytu (200K)
    czy też od rzeczywistych jego kosztów (czyli ok. 400K)? Bo teraz
    zaczynam się zastanawiać, czy płacąc normalnie raty dam radę spłacić te
    20% w ciągu pięciu lat?

    Z góry bardzo serdecznie dziękuję za pomoc. Jeśli to ułatwi sprawę,
    brałem kredyt hipoteczny w PKO BP.

    Zbyszek

  • 2. Data: 2007-04-25 17:44:56
    Temat: Re: ubezpieczenie 20% kosztów inwestycji
    Od: zbyszek szalbot <z...@s...homedns.org>

    Witajcie,

    zbyszek szalbot pisze:
> [...]
    > czy też od rzeczywistych jego kosztów (czyli ok. 400K)? Bo teraz
    > zaczynam się zastanawiać, czy płacąc normalnie raty dam radę spłacić te

    Ha - właściwie powinienem dać radę, przecież całość mam spłacić w ciągu
    30 lat!

    Zbyszek

  • 3. Data: 2007-04-25 17:46:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > czy też od rzeczywistych jego kosztów (czyli ok. 400K)? Bo teraz
    > zaczynam się zastanawiać, czy płacąc normalnie raty dam radę spłacić te

    20% liczone jest od kwoty kredytu = kapitalu (bez naliczonych odsetek),
    a to czy uda Ci sie splacic te 20% kapitalu w ciagu 5 lat uzaleznione
    jest od:
    - okresu kredytowania
    - rata stale czy malejace

    jak sobie zrobisz symulacje splaty kredytu (dowolny kalkulator
    kredytowy) to uzyskasz odp. na swoje pytanie

    pamietaj, patrzysz na to kiedy splacisz 20% KAPITALU kredytu

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-04-25 18:00:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ha - właściwie powinienem dać radę, przecież całość mam spłacić w ciągu
    > 30 lat!
    >
    > Zbyszek

    przyjalem takie zalozenia:
    200 000 zł, oprocentowanie 3,5%, raty rowne, 30 lat i wyszlo mi, ze 20%
    kapitalu zostanie splacone w 59 miesiacu ;-)

    gdyby taki sam kredyt byl splacany w ratach malejacych to 20% kapitalu
    zostaloby splacone juz w 36 miesiacu ;-))

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-04-25 18:06:46
    Od: zbyszek szalbot <z...@s...homedns.org>

    RobertS pisze:

> [...]
    > kredytowy) to uzyskasz odp. na swoje pytanie
    >
    > pamietaj, patrzysz na to kiedy splacisz 20% KAPITALU kredytu

    Panie Robercie bardzo dziekuje. Wychodzi mi, ze w trakcie tych 5 lat
    splace okolo 15K PLN (kapitalu), wiec nie powinno byc problemu.
    Poza tym, mam nadzieje, ze czesc kredytu uda mi sie splacic szybciej.

    Bardzo dziekuje za pomoc!

    Serdecznie pozdrawiam,

    Zbyszek