  • 1. Data: 2012-11-27 00:08:37
    Temat: udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co Inteligo umożliwia drukowanie
    "zlecenia złożenia płatności", które może być wykorzystane do
    wprowadzania w błąd kontrahentów? Zanim przelew zostanie
    zaksięgowany, można wydrukować takie "zlecenie złożenia płatności",
    po wydrukowaniu (wygenerowaniu pdf'a) zleceniodawca może je usunąć,
    ale mając juz pdf;a może nim posługiwać się jako swoistym dowodem
    potwierdzającym dokonanie przelewu. Może wprowadzić w błąd osoby,
    które wcześniej nie miały do czynienia z wydrukami z Inteligo i mogą
    nie odróżnić potwierdzenia o nazwie "przelew z rachunku", z wydrukiem
    zlecenia (który potwierdzeniem nie jest) i pomyłkowo uznać że ten
    drugi jest potwierdzeniem. Czy to jest legalne, że zleceniodawca,
    próbuje użyć "potwierdzenie zlecenia" (które usunął zapewne, bo
    przelew nie dotarł do odbiorcy) jako potwierdzenia zlecenia w celu
    uniknięcia płatności za towar?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-11-27 00:20:00
    Temat: Re: udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo
    Od: s...@t...pl

    W dniu wtorek, 27 listopada 2012 00:09:06 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co Inteligo umożliwia drukowanie
    >
    > "zlecenia złożenia płatności", które może być wykorzystane do
    >
    > wprowadzania w błąd kontrahentów?

    Dowodem dla sprzedawcy jest wyłącznie zaksięgowany na jego koncie przelew (w
    przypadku płatności przelewem) a nie żaden pdf od kupującego.

  • 3. Data: 2012-11-27 00:30:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co Inteligo umożliwia drukowanie
    > "zlecenia złożenia płatności",

    Nie wiem, moze bylo zapotrzebowanie na tego typu potwierdzenia.

    ale mając juz pdf;a
    > może nim posługiwać się jako swoistym dowodem potwierdzającym dokonanie
    > przelewu.

    Nie.
    Jako swoistym dowodem na to ze w dacie wydrukowania dokumentu takie
    zlecenie istnialo jako złożne do realizacji w dacie wyraznie zapisanej w
    tym dokumencie.

    Wszelkie nadinterpretacje dokumentu, ktory sie trzyma przed oczami robi
    sie na własne ryzyko.

> [...]
    > nazwie "przelew z rachunku", z wydrukiem zlecenia (który potwierdzeniem
    > nie jest) i pomyłkowo uznać że ten drugi jest potwierdzeniem.

    na jednym jest napisane szczegóły zrealizowanej płatnosci, na drugim
    szczególy przyjetej do realizacji.

    Co najwyzej dopisałbym, duzymi literami, ze niniejszy dokument nie
    stanowi potwierdzenia wykonania transakcji.

> [...]
    > (które usunął zapewne, bo przelew nie dotarł do odbiorcy) jako
    > potwierdzenia zlecenia w celu uniknięcia płatności za towar?

    A probuje?

    Potrafisz udowodnic, ze przedstawił dokument twierdzac, ze dokument ten
    stanowi potwierdzenie zrealizowanej transakcji?

    I na dodatek celowo. Moze sam nie rozumiał co taki dokument oznacza.

    Dopiero jak wykazesz, ze robil to celowo z zamiarem oszukania cie, to
    wowczas bedzie mozna mowic nie o nielegalnosci co konsekwencjach w
    postai kary czy to z kodeksu wykroczen czy karnego.

  • 4. Data: 2012-11-27 00:33:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@t...pl wrote:
    > Dowodem dla sprzedawcy jest wyłącznie zaksięgowany na jego koncie przelew (w
    przypadku płatności przelewem) a nie żaden pdf od kupującego.

    he he

    dobry argument dla pan urzedniczek
    jak przyjdziesz odebrac prawko, albo zarejestrowac samochod, albo zlozyc
    wniosek o paszport to cie szlag strzeli jak ci pani takim tekstem rzuci.

  • 5. Data: 2012-11-27 00:38:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Nov 2012 15:20:00 -0800 (PST), s...@t...pl wrote:
    > Dowodem dla sprzedawcy jest wyłącznie zaksięgowany na jego koncie
    prz=
    > elew (w przypadku płatności przelewem) a nie żaden pdf od kupująceg=

    No błagam, nigdy jako kupujący nie wysyłales sprzedajacemu
    potwierdzenie zapłaty (przelewu), żeby przyspieszyc np. wysyłkę
    (zanim sprzedajacy sam będzie mógł sobie "potwierdzic")? Tak się
    zwyczajowo przyjęło i nie widzę w tym nic złego. Wręcz przedstawiciel
    sprzedawcy sam proponuje takie rozwiązanie (bo nie zawsze ten co
    wysyła u sprzedawcy ma dostep do przelewów).
    Inne banki mają potwierdzenia nie wzbudzające wątpliwości (z
    numerem referencyjnym operacji itp. ) a w Inteligo to nawet
    potwierdzenie wygląda dziwnie (bez nr ref.).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2012-11-27 00:56:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > No błagam, nigdy jako kupujący nie wysyłales sprzedajacemu potwierdzenie
    > zapłaty (przelewu), żeby przyspieszyc np. wysyłkę (zanim sprzedajacy sam
    > będzie mógł sobie "potwierdzic")?

    Nie.
    Albo płatność kartą kredytową, albo wysyłka po zaksięgowaniu przelewu.

    >a w Inteligo to nawet
    > potwierdzenie wygląda dziwnie (bez nr ref.).

    jest przciez.
    Druga linjka, identyfikator transakcji z numerem.

  • 7. Data: 2012-11-27 01:02:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Nov 2012 17:30:48 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    zapisanej w
    > tym dokumencie.
    > Wszelkie nadinterpretacje dokumentu, ktory sie trzyma przed oczami

    No tak, ale jesli sprzedawca nigdy wcześniej nas oczy druku z
    inteligo nie widział i srednio sie lapie w niuansach słownych użytych
    w tym druku to może być wprowadzony w błąd. Niestety kolega wyprzedza
    dał się nabrać.

    > Co najwyzej dopisałbym, duzymi literami, ze niniejszy dokument nie
    > stanowi potwierdzenia wykonania transakcji.

    Otóż to taka informacja powinna być.
    Jak na razie to kwestia czy kupujący swiadomie to zrobił czy też nie
    odróżnia...
    Data wydruku pdf jest z 11.11 data operacji jest w przyszłości 13.11,
    maila wysłał z tym pdf 12.11.Do dziś przelew nie dotarl. 11.11 była
    niedziela więc spokojnie miał czas na anulowanie po wydruku.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2012-11-27 01:21:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > na jednym jest napisane szczegóły zrealizowanej płatnosci, na
    drugim
    > szczególy przyjetej do realizacji.

    Właśnie sprawdziłem jak wygląda potwierdzenie "dokonanego" przelewu w
    inteligo. Nie ma nigdzie użytego zwrotu "szczegóły zrealizowanej
    transakcji" jest jedynie lakoniczny tytuł "przelew z rachunku
    szczegóły transakcji" ani słowa że to transakcja zrealizowana.
    Jedynie "data operacji" sugeruje że była jakaś "operacja".
    Jak dla mnie ten wydruk wygląda jak kolejne dzieło informatyczne
    podwykonawców banków robione na szybko przez praktykantów na
    umowę-zlecenie. Lub, o zgrozo, sami "bankowcy" nie wiedzieli jak taki
    wydruk powinien wyglądać i zlecili taki słaby opis funkcjonalny do
    realizacji (znam niestety to z autopsji).Czyli bez przemyślenia i z
    czapy. Podobnie jak w formatce przelewu mieli kiedys rozdzielone pole
    do groszy, ktore doprowadzalo do szału, jak się chciało kwoty
    wprowadzać metoda kopiuj-wklej. Ale to litościwie już poprawili.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2012-11-27 01:29:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Nov 2012 17:56:11 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Nie.
    > Albo płatność kartą kredytową, albo wysyłka po zaksięgowaniu
    przelewu.

    Mało kupujesz:)
    Przecież model "placacy dostarcza dowód zapłaty" powszechny też jest
    w urzędach, gdzie "petent" okazuje dowód wypłaty a nie urzędniczka
    szuka w swoich potwierdzeniach.
    To jest tak powszechne, że pamiętam w latach 90 rekordzistka
    wyjechała nowym samochodem z salonu dając sprzedawcy sfalszowany
    dowód wypłaty na poczcie :).
    Więc nie przesadzajmy, dowody dokonania płatności są dla sprzedawcy
    ok pod warunkiem że będą jednoznaczne.

    > jest przciez.
    > Druga linjka, identyfikator transakcji z numerem.

    W moich potwierdzeniach tego nie ma.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2012-11-27 09:10:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2012 00:09:06 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co Inteligo umożliwia drukowanie
    >
    > "zlecenia złożenia płatności",

    Np żeby osoba zlecająca płatność miała potwierdzenie że ją zleciła.
    Jak robisz przelew w marmurku/na poczcie itp dostajesz mniej więcej podobny dokument-
    kopie zlecenia przelewu