  • 1. Data: 2015-02-03 19:15:15
    Temat: ujemny LIBOR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Czy skoro LIBOR jest ujemny ... to banki na miedzybankowym rynku
    naprawde pozyczaja sobie na ujemny procent ?
    Pozyczcie mi milion, oddam 995 tys :-)

    Bo to stawia obsluge "frankowiczow" w nieco innym swietle ... LIBOR
    niby ujemny, a pozyczyc pieniedzy tak nie mozna :-)

    Inne pomysly bankow
    http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136200,1732843
    2,Banki_pomoga_frankowiczom__Przyjely_propozycje_ZBP
    _.html

    chyba tez im przyniosa strate ... no chyba ze one naprawde zadnych
    zobowiazan we frankach nie maja :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-02-03 19:27:26
    Temat: Re: ujemny LIBOR
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 19:15, J.F. pisze:
    > Czy skoro LIBOR jest ujemny ... to banki na miedzybankowym rynku
    > naprawde pozyczaja sobie na ujemny procent ?

    To tak działa, ale wynika z tego, że jeśli ten bank nie pożyczy na "-2".
    to sam będzie musiał to ulokować na "-3" - ergo: zarabia 1 pp.

    > Pozyczcie mi milion, oddam 995 tys :-)

    Spójrz na to inaczej - masz 1000, za rok będziesz miał 992,5. To już
    lepiej pożyczyć komuś i za rok mieć np. 1000.

    Oczywiście pojedynczy ludek swoje tysiące franków może trzymać w
    materacu i mieć w nosie ujemne oprocentowanie, ale nie zrobi tak
    instytucja mająca setki milionów franków.

    > Bo to stawia obsluge "frankowiczow" w nieco innym swietle ... LIBOR niby
    > ujemny, a pozyczyc pieniedzy tak nie mozna :-)

    Bo libor to nie jedyny koszt kredytu. Nie pożyczysz pieniędzy na koszt
    gołego liboru.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-02-03 19:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Spójrz na to inaczej - masz 1000, za rok będziesz miał 992,5. To już
    >lepiej pożyczyć komuś i za rok mieć np. 1000.

    Oczywiscie, ale w ten sposob znikna oferty ... i czy LIBOR sie
    podniesie, czy nadal sobie bedzie takim nic nie mowiacym wskaznikiem -
    procent po ktorym banki NIE pozyczaja sobie pieniedzy ...

    >Oczywiście pojedynczy ludek swoje tysiące franków może trzymać w
    >materacu i mieć w nosie ujemne oprocentowanie, ale nie zrobi tak
    >instytucja mająca setki milionów franków.

    Ano, sejf kosztuje, ochrona tez ... ale przeciez tego sie juz w sejfie
    nie trzyma, tylko w komputerze :-)

    >Bo libor to nie jedyny koszt kredytu. Nie pożyczysz pieniędzy na
    >koszt
    >gołego liboru.

    A jak LIBOR spadnie ponizej prowizji ? :-)
    I jeszcze wakacje kredytowe wierzycielowi zrobic :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-02-03 20:25:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54d119dd$0$2189$6...@n...neostrada.pl

    > procent po ktorym banki NIE pozyczaja sobie pieniedzy ...

    A nie lepiej tak:

    + procent po ktorym banki NIE pozyczaja sobie franków i euro

    jakoś?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2015-02-03 20:58:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 19:56, J.F. pisze:

    > Oczywiscie, ale w ten sposob znikna oferty ... i czy LIBOR sie
    > podniesie, czy nadal sobie bedzie takim nic nie mowiacym wskaznikiem -
    > procent po ktorym banki NIE pozyczaja sobie pieniedzy ...

    Tak ma właśnie działać ujemny libor - frank ma parzyć w ręce, tak aby
    była motywacja do jego sprzedaży, co ma spowodować spadek wartości.
    A oferty nie znikną - bo bank będzie miał do wyboru - pożyczyć franki
    SNB na -0,75%, albo pożyczyć innemu komercyjnemu bankowi na -0,2%. Albo
    sprzedać i kupić dolary.

    > Ano, sejf kosztuje, ochrona tez ... ale przeciez tego sie juz w sejfie
    > nie trzyma, tylko w komputerze :-)

    No i?

    > A jak LIBOR spadnie ponizej prowizji ? :-)

    Coś tam prezesik ZBP argumentował, że istotą kredytu jest jego
    odpłatność, więc suma liboru i marży nie może być poniżej 0, ale został
    za to zjechany przez osoby bardziej obeznane w temacie - oprocentowanie
    kredytu może być ujemne. Plecam to video:
    http://tvn24bis.pl/pieniadze,79/propozycje-bankow-dl
    a-frankowiczow-zeby-mnie-rozbolaly-to-jest-herezja,5
    08687.html

    > I jeszcze wakacje kredytowe wierzycielowi zrobic :-)

    Tak jakby bez związku - kłopoty frankowiczów wynikają ze wzrostu kursu,
    a nie z powodu odsetek.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-02-03 21:46:23
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 19:56, J.F. pisze:

    > A jak LIBOR spadnie ponizej prowizji ? :-)
    mylisz prowizję z marżą, poniżej prowizji spaść nie może ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS