  • 1. Data: 2008-07-04 13:11:13
    Temat: umowa kredytowa i dowód osobisty
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Najpierw opis sprawy:
    Złożyliśmy z żoną wniosek o kredyt hipoteczny (refinansowanie).
    Wszystkie dokumenty zostały dostarczone, jest decyzja kredytowa, ale
    do przygotowania umowy bank wymaga nowego dowodu osobistego mojej
    żony. Ma "nowy" dowód (nie książeczkę), ale z nazwiskiem panieńskim i
    starym adresem zameldowania. Ma poza tym akt małżeństwa potwierdzający
    zmianę nazwiska i dokument z UM o przemeldowaniu (do mieszkania, które
    stanowi zabezpieczenie kredytu). Bez dowodu z nowymi danymi nici z
    umowy. Wydanie nowego dowodu to miesiąc. Decyzja kredytowa jest ważna
    miesiąc, po czym trzeba będzie od nowa przeprowadzać badanie zdolności
    (nowe odpis z KW, nowe wyciągi z konta, nowe zaświadczenia o
    dochodach) i kolejnych kilka tygodni na sfinalizowanie transakcji.
    I teraz pytanie - czy jest jakiś sposób, żeby przekonać bank do tego,
    że dowód, którym posługuje się moja żona nie jest nieważny i może
    służyć do potwierdzenia tożsamości (po wydaniu nowego dowodu bank
    zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany).
    Dodam, że transakcja dla banku jest bezpieczna - zdolności wystarczy z
    powodzeniem (wysokości przyszłej raty stanowi jakieś 15% dochodów
    netto), a LTV jest na poziomie 30%.

    pozdr.

    pb

  • 2. Data: 2008-07-04 13:39:43
    Temat: Re: umowa kredytowa i dowód osobisty
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    p...@g...com pisze:
    > Witam,
    [..]

> [...]
    > służyć do potwierdzenia tożsamości (po wydaniu nowego dowodu bank
    > zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany).
    A kiedy był ślub? Bo zdaje się, ze po zawarciu małżeństwa jest jakiś
    czas na zmiane dowodu, i być może Twoja żona posługuje się nieważnym
    dowodem nawet o tym nie wiedząc.

    KJ

  • 3. Data: 2008-07-04 13:51:58
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Albo wystarczy potwierdzone przyjęcie wniosku o zmianę (zazwyczaj
    wystarcza), albo nicni z umowy bo z bankiem
    i jego procedurami nie wygrasz...
    --
    -------------
    MisiekK

  • 4. Data: 2008-07-04 14:05:41
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Albo wystarczy potwierdzone przyjęcie wniosku o zmianę (zazwyczaj
    > wystarcza), albo nicni z umowy bo z bankiem
    > i jego procedurami nie wygrasz...
    > --

    zapytalbym co ma piernik do wiatraka? przeciez nie musisz byc zameldowany w
    nieruchomosci, ktora kredytujesz (mozesz miec ich kilka a meldunek tylko
    jeden)...
    niestety banki miewają odpaly (idiotyczne procedury i "dziwnych
    pracownikow")...mozesz zapytac na podstawie jakiego przepisu bank nie
    akceptuje nowego dowodu osobistego? nie pracownik pokaze regulamin czy
    cokolwiek mowiace o tym, ze ten dokument jest niewazny!
    niestety, ale banki miewaja glupawe procedury i byc moze okaze sie, ze
    bedziesz musial zlozyc wniosek w innym (zanim papiery i wypisy z KW straca
    waznosc)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-07-04 14:18:13
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niestety, ale banki miewaja glupawe procedury i byc moze okaze sie, ze
    > bedziesz musial zlozyc wniosek w innym (zanim papiery i wypisy z KW straca

    Pytać można, papiery jadą gdzieś do analityka a ten jak ma napisane pkt.
    A... to tam musi być dany papier
    i kolega nic nie wskóra.
    Na szczęście no przy zmianie KW czy spłacie debetów/KK można posilać sie
    potwierdzonymi złożonymi wnioskami.
    --
    -------------
    MisiekK

  • 6. Data: 2008-07-04 17:38:05
    Od: "." <b...@b...pl>

> [...]
    > niestety, ale banki miewaja glupawe procedury i byc moze okaze sie, ze
    > bedziesz musial zlozyc wniosek w innym (zanim papiery i wypisy z KW

    Bank ma w d... zameldowanie, raczej chodzi o zmianę nazwiska a dokument
    trzeba wymienić jeśli nastąpiły zmiany danych w nim zawartych

    W umowie zapewne musi wpisać że ktoś tam posługujący się DO nr - a jak ma
    wpisać kogoś kto się inaczej nazywa niż w dowodzie?

  • 7. Data: 2008-07-04 17:51:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
> [...]
    > Dodam, że transakcja dla banku jest bezpieczna - zdolności wystarczy z
    > powodzeniem (wysokości przyszłej raty stanowi jakieś 15% dochodów

    Ma żona paszport?

  • 8. Data: 2008-07-04 21:59:49
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

> [...]
    > służyć do potwierdzenia tożsamości (po wydaniu nowego dowodu bank
    > zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany).

    Bądźże realistą ... po zmianie jest 30 dni na wpisanie tego do dowodu
    lub zmiane dowodu. I nikogo nie zmusisz do tego, zeby uznał niewazny
    dowód.

    --
    Krzysiek, Kraków