  • 1. Data: 2003-03-21 13:03:19
    Temat: upadłość dłużnika dla banków korzystniejsza?
    Od: "Madab" <m...@p...wprost.pl>

    Ciekawe dlaczego: "przy obecnym systemie podatkowym upadłość dłużnika jest
    dla banków korzystniejsza niż zwrot długu"?
    wybrany cytat z poniższego artykułu: Sygnały Dnia : Profesor Ławniczak o
    zagospodarowaniu środków z otwartych funduszy emerytalnych
    temat : "zagospodarowanie środków OFE" w http://www.money.pl/
    Madab

  • 2. Data: 2003-03-23 07:59:15
    Temat: Re: upadłość dłużnika dla banków korzystniejsza?
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Madab <m...@p...wprost.pl> napisał w

> [...]
    > wybrany cytat z poniższego artykułu: Sygnały Dnia : Profesor
    > Ławniczak o zagospodarowaniu środków z otwartych funduszy emerytalnych

    Nie udało mi się tego artykuły znaleźć, wiec nie mam pewności czy o to
    chodzi co mam na myśli. Przypuszczam, że być może chodzi nie o zwrot
    długu, ale wygranie w sądzie sprawy o zwrot długu. Znajomy miał taki
    przypadek: wygrał sprawę w sądzie, sąd zasądził od dłużnika wysokie
    odsetki i okazało się to dla znajomego klęską. Dłużnik oczywiście w
    dalszym ciągu nic nie zapłacił, komornik z góry pobrał od wierzyciela
    należność za swoje czynności i oczywiście ani złotówki długu nie
    odzyskał, natomiast znajomy musiał od zasądzonych odsetek odprowadzić
    VAT i podatek dochodowy.
    Przypuszczam, że autor cytowanej wypowiedzi miał na myśli taką właśnie
    sytuację.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 3. Data: 2003-03-23 08:42:48
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:b5jph5$eau$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > VAT i podatek dochodowy.
    > Przypuszczam, że autor cytowanej wypowiedzi miał na myśli taką właśnie

    A ja przypuszczam, ze Twoj znajomy i Ty nie macie zadnego pojecia o
    podatkach.

    Karol

  • 4. Data: 2003-03-23 08:47:42
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Madab" <m...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe dlaczego: "przy obecnym systemie podatkowym upadłość dłużnika jest
    > dla banków korzystniejsza niż zwrot długu"?

    Zajrzyj do ustawy o PDOP. Jak wczytasz sie w dokladnie w przepisy o kosztach
    i rezerwach to znajdziesz odpowiedz.
    Generalnie przy upadlosci niesciagalna naleznosc bedzie w calosci dla banku
    KUP.
    Natomiast jak sprzedadza dług za X% jego wartosci to pozostała kwota
    stracona juz nie bedzie KUP.
    Poszukaj w archiwum Rzepy artykuły o FSO z ostatnich 2-3 miesiecy.

    Jednakze pomimo takich przepisow widac po ogloszeniach w prasie, ze banki
    jednak handluja niesciagalnymi długami.

    Karol