  • 11. Data: 2008-10-02 16:04:24
    Temat: Re: upadlosci polskich bankow - czy beda
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote in message
    news:gc2mim$bb2$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Bardziej tez przyglądają sie wnioskom i jeszcze bardziej zwlekaja
    > z przelewami.

    I co z tego? Rynek nieruchomosci stal sie bardziej ryzykowny, wiec cena za
    ryzyko wzrasta. Dla mnie jest to jak najbardziej zrozumiale.

    MK

  • 12. Data: 2008-10-02 17:31:25
    Temat: Re: Fala tsunami
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pester" <p...@o...pl> writes:

    > Jesli padnie system bankowy na lopatki, to z popiolow wyloni sie Feniks.
    > Narodzi sie nowy lepszy system bankowy, a bankierzy przynajmniej na 20 lat
    > zapamietaja nauczke, ze nie warto byc zbyt pazernym, bo mozna wszystko
    > stracic.

    Przeciwnie, "nauczka" z tego powodu bylaby dokladnie taka sama jak
    z braku padu i przyjecia planu - ze trzeba sciagnac jak najwiecej
    pieniedzy, przejesc je, a nastepnie oglosic upadlosc (albo
    "wykombinowac" nastepne pieniadze, grożąc upadloscia).

    Innymi slowy, to raczej kiepska nauczka :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2008-10-02 17:53:45
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Krzysztof Halasa"

> [...]
    > "wykombinowac" nastepne pieniadze, grożąc upadloscia).
    >
    > Innymi slowy, to raczej kiepska nauczka :-(

    Mysle ze to nie tak. Jakas tam odpowiedzialnosc karna jest i finansowa tez
    jest, bo w czasach kryzysu bankierzy strzelaja sobie w leb. Oczywiscie nie
    sa w stanie splacic dlugow.
    I jakies tam banki przetrwaja jednak. Powstana tez nowe.
    Ale wracajac do glownego tematu, zastawiam sie NA JAK DLUGO wystarczy te 700
    mld (plus te 250 mld).
    Mysle ze nie dluzej niz na miesiac. No najwyzej na dwa.
    Dlatego uwazam te miliardy za wyrzucone w bloto.
    Ale mniejsza z tym. To ich zmartwienie. Z europejskiego i polskiego punktu
    widzenia dobrze bedzie jak wyskrobia teraz ten bilion dolarow.

    Pester

  • 14. Data: 2008-10-02 19:54:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Pester" <p...@o...pl> writes:

    > Mysle ze to nie tak. Jakas tam odpowiedzialnosc karna jest i finansowa tez
    > jest, bo w czasach kryzysu bankierzy strzelaja sobie w leb.

    Wszyscy albo przynajmniej zauwazalna ilosc? No nie wiem.
    W ogole to ludzie sobie strzelaja w leb z roznych powodow - strata
    _wlasnych_ (nie banku) oszczednosci bylaby raczej bardziej
    prawdopodobnym powodem.

    > Oczywiscie nie
    > sa w stanie splacic dlugow.

    Problem w tym, ze normalnie pracownik banku (jaki by nie byl) nie
    odpowiada za dlugi banku.

    > I jakies tam banki przetrwaja jednak. Powstana tez nowe.

    Naturalnie, przeciez to jest dobry biznes w dalszym ciagu. Trzeba sie
    tylko pozbyt "balastu".

    > Ale mniejsza z tym. To ich zmartwienie. Z europejskiego i polskiego punktu
    > widzenia dobrze bedzie jak wyskrobia teraz ten bilion dolarow.

    Na dwoje babka wrozyla ale chyba rzeczywiscie bedzie nieco lepiej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2008-10-03 08:11:19
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał

    > I co z tego?

    Nic z tego.
    Ale spokojnie. Ja tylko komentuje rzeczywistosc.
    Po co sie denerwujesz?

    Neko

  • 16. Data: 2008-10-03 08:35:14
    Od: "d...@g...com" <d...@g...com>

    On 2 Paź, 09:54, "tomek" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > cos ostatnio przebakuje sie w prasie
    > o mozliwosciach upadkow polskich bankow
    > co  o tym myslicie ?

    Upadłości raczej nie. Ale przejęcia jak najbardziej, raczej na
    poziomie zachodnich właścicieli polskich banków - już teraz mówi się o
    przejęciu Pekao przez problemy Unicredit:

    http://news.google.com/news?hl=pl&ned=pl_pl&nolr=1&q
    =pekao+unicredit&btnG=Szukaj

    To pewnie początek. Ale upadłości raczej bym się nie bał - no chyba,
    że któryś ma trupa w szafie do którego się nie przyznał. Ale o ile
    pamietam to KNF ostatnio sprawdzał i nic ciekawego nie znalazł.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,57555
    52,KNF_uspokaja__polskie_banki_nie_sa_zagrozone.html

  • 17. Data: 2008-10-04 02:00:12
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    d...@g...com pisze:
    > Upadłości raczej nie. Ale przejęcia jak najbardziej, raczej na
    > poziomie zachodnich właścicieli polskich banków - już teraz mówi się o
    > przejęciu Pekao przez problemy Unicredit:
    Oprocz Unicredito (wlasciciel Pekao SA) w bankruta Lethman Brothers
    inwestowal rowniez Commerzbank (Grupa BRE Banku - Multibank i mBank)...
    > To pewnie początek. Ale upadłości raczej bym się nie bał
    Gdyby wlasciele depozytow nagle zaczeli wycofywac swoje srodki ZADEN
    bank na swiecie nie uchronilby sie od plajty...

  • 18. Data: 2008-10-04 02:04:56
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Neko pisze:
    > O upadlosciach nic nie wiem.
    > Ale od paru dni Polbank ciut kombinuje
    > przy hipotekach i bardziej im reka drzy. :)
    to co robi POlbank to nic w porownaniu do Dombanku - zjazd w ciagu 1,5
    miesiaca ze 130% LTV do 80% LTV, wzrost oprocentowania, rezygnacja z
    refinansowania (czyli strzal w stope), rezygnacja z klientow nawet z
    minimalnymi zaleglosciami w BIK i takie zaostrzenie wyliczania zdolnosci
    kredytowej, ze nawet chyba w Deutsche Banku wyjdzie teraz lepsza
    zdolnosc, a w najblizszych planach calkowita rezygnacja z kredytow w
    CHF, a oferte PLN maja tak denna, ze w ogole szkoda slow (min. 4,5%
    prowizji lub ubezpieczenia). Po prostu dno...

  • 19. Data: 2008-10-04 07:21:14
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Krzysztof Halasa"

    > Na dwoje babka wrozyla ale chyba rzeczywiscie bedzie nieco lepiej.
    > --

    No i konkresmeni z Izby Reprezenatntow zatwierdzili to, co mieli
    zatwierdzic.
    Moim zdaniem zostali kupieni, a to nie bylo bardzo trudne.
    Jestem ciekaw, ktorzy z nich na tym wygrali: czy ci, ktorzy byli ZA, czy ci,
    ktorzy byli przeciwko (178).
    Testem sprawdzajacym beda wybory 4 XI.
    Poniewaz tylko 1/3 kongresmenow startuje ponownie w nowych wyborach, wiec
    pozostale 2/3 nie mialo nic do stracenia - oprocz dopchania portfela.
    Mysle ze ta 1/3, ktora startuje ponownie, byla w wiekszosci PRZECIWKO
    planowi, ale nie dysponuje odpowiednia informacja i chetnie bym to
    zweryfikowal.

    Poza tym teraz pojawia sie kwestia: NA JAK DLUGO STARCZY te 700 mld (+250
    mld).
    Ja mysle ze na miesiac, nie dluzej. Jak rzucisz lwu scierwo to nasyci glod
    tylko na pewien czas.
    A nastepnych scierw moze juz nie byc.

    Pozdro
    Pester

  • 20. Data: 2008-10-04 09:24:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > a w najblizszych planach calkowita rezygnacja z kredytow w CHF, a oferte
    > PLN maja tak denna, ze w ogole szkoda slow (min. 4,5% prowizji lub

    Ale co w tym dziwnego, ze banki nie chca juz dawac kredytow dla ktorych LTV
    przekracza 100%? Wg. mnie jest jest to jak najbardziej rozsadne, bo analizy
    pokazuja, ze ceny nieruchomosci beda spadaly, wiec dzisiejszy wskaznik LTV
    100%, za kilka miesiecy moze juz wynosic tylko 80%. Jeszcze jakis czas temu
    ceny nieruchomosci rosly w sposob szalony rosly i udzielane kredyty
    zabezpieczone z 130% w ciagu roku czy dwoch stawaly sie zabezpieczone w
    100%.
    Ja raczej trzymalbym sie z daleka od banku, ktory obecnie daje kredyty na
    130% LTV, bo oznaczaloby to, ze ryzykiem w tym banku zajmuja sie ignoranci.

    MK