  • 71. Data: 2016-01-22 13:34:05
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n7t6rq$196$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-01-22 o 13:16, J.F. pisze:

    >Z obserwacji zasad organizowania się państw. Nie mogą na jednym
    >obszarze
    >państwowym istnieć dwie niezależne organizacje przypisujące sobie
    >prawo
    >do stosowania przemocy.

    >I prawo do stosowania przemocy przez windykatora musi wyjść od
    >państwa.

    Czyli nie tyle monopol do stosowania przemocy, co monopol na
    okreslanie regul do stosowania przemocy.
    Prawo do ustalanie prawa tak naprawde :-)
    O, przepraszam - monopol do ustalania prawa ... no i tu sie chyba
    troche mylisz, bo jak widac mamy panstwa z rozbudowanym systemem praw
    lokalnych.

    Z obserwacji to zas wynika ze panstwo to wlasnie system prawa - czyli
    okreslenie czego obywatelowi nie wolno.
    Bic innego nie wolno, zabijac nie wolno, zabierac cudzej wlasnosci nie
    wolno ...
    Co oczywiscie wymaga stosownego aparatu sprawiedliwosci i przymusu.

    >Strasznie mnie męczy ciągłe podawanie przykładu Somalii jako
    >idealnego
    >państwa. Pomijając już, że przykład jest błędny, to dlaczego nie
    >XIX-wieczne USA? Bo obserwacje nie pasują do tez?

    Ale XIX-wieczne USA bylo zle, bo zmienilo sie w XXI-wieczne USA.

    To dalsza czesc obserwacji - obywatele chca rozszerzenia funkcji
    panstwa, az do momentu gdy to wszystko pierd* :-)

    J.

  • 72. Data: 2016-01-22 13:46:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 13:34, J.F. pisze:

    > Czyli nie tyle monopol do stosowania przemocy, co monopol na okreslanie
    > regul do stosowania przemocy.

    Tym jest właśnie monopol na stosowanie przemocy. W normalnym życiu
    zawsze tak jest, że nieważne kto robi, ważne kto podejmuje decyzje.

    > Ale XIX-wieczne USA bylo zle, bo zmienilo sie w XXI-wieczne USA.
    >
    > To dalsza czesc obserwacji - obywatele chca rozszerzenia funkcji
    > panstwa, az do momentu gdy to wszystko pierd* :-)

    Przemiana wynikła głównie ze stosowania demokracji, czyli tyranii
    większości i wynikającym z konieczności z tego pogwałceniem podstawowych
    praw człowieka (do życia, do wolności i dokonywania samodzielnych
    wyborów, do posiadania majątku itp.)

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2016-01-22 20:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tak jak wspomniałem - rzadko kiedy klient "detaliczny" kupuje samochód
    > u komornika, bo jest to zakup w ciemno. Skusić się może tylko "złota
    > rączka", który potem sobie poradzi z tym, że na przykład w baku jest
    > cukier itp.

    Nie czytasz co pisze.
    Chetnie przeanalizowałbym zakup takiego samochodu.
    Ale brak w miare przejrzystej oferty zniecheca.
    Myslisz ze jestem jedynym potencjalnym wariatem?

    > Bo nieskuteczność egzekucji bierze się przede wszystkim z braku
    > majątku dłużnika, a nie z takiego lub innego opisu zajętych
    > ruchomości.

    Ja o ulepszeniu, ty o bylejakosci...
    To, ze lepsze opisywanie ofert i zwiekszenie liczby chetnych nie podniesie
    sciagalnosci z 27 na 80% to jest jasne.

    Ale jak juz komornik cos sprzedaje, np. samochód, to kazdy tysiac jest
    wazny. Złwaszcza, ze w dobie internetu nie korzystanie z takich mozliwosci
    wydaje sie dziwne. Lenistwo?

  • 74. Data: 2016-01-22 21:31:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    >Tym jest właśnie monopol na stosowanie przemocy. W normalnym życiu
    >zawsze tak jest, że nieważne kto robi, ważne kto podejmuje decyzje.

    No nie, przemoc stosuje wielu. Tylko im nie wolno, albo wolno, albo
    nie wiadomo czy wolno ...

> [...]
    >podstawowych
    >praw człowieka (do życia, do wolności i dokonywania samodzielnych

    Zapomniales takie slowo jak "rewolucja" ?
    Jedna z funkcji panstwa jest zadowalanie obywateli, a jak jej nie
    spelnia, to panstwo znika :-)

    J.

  • 75. Data: 2016-01-22 22:07:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-22 o 21:31, J.F. pisze:

    > No nie, przemoc stosuje wielu. Tylko im nie wolno, albo wolno, albo nie
    > wiadomo czy wolno ...

    Dobrze wiesz, że nie chodzi o to, kto może, tylko kto sobie uzurpuje
    prawo do monopolu na nią. Tylko państwo może stosować przemoc wyłącznie
    wedle swego uznania i wedle swoich reguł.

    > Zapomniales takie slowo jak "rewolucja" ?
    > Jedna z funkcji panstwa jest zadowalanie obywateli, a jak jej nie
    > spelnia, to panstwo znika :-)

    W sensie, że państwo ma karmić? Według mnie państwo jest po prostu od
    zapewniania obywatelom praw podstawowych, takich jak wyżej.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2016-01-30 08:45:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Hm, wszystko jak wszystko - w koncu dluznik mogl zaplacic w ogole bez sadu.

    Dłużnik nie wiedział, że ma dług.

    > W zaleznosci od wierzyciela - mogl i w sadzie proponowac odpowiedni uklad.
    >
    > Ale pewnie sie wcale nie stawil ... czasem nie z wlasnej winy, albo
    > czesciowo nie z wlasnej ...

    Dłużnik nie wiedział, że sąd go sądzi. Sąd wydał decyzję zaocznie i nie
    powiadamiając dłużnika, że ma dług i błyskawicznie przesłał sprawę do
    zaprzyjaźnionego komornika. A komornik działa już sprawnie - ma przecież
    do przyjęcia czyste pieniądze. W ten sposób dłużnik zapłacił kilka razy
    więcej, niż zdaniem sądu wynosił dług.

  • 77. Data: 2016-01-30 08:50:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-30 o 08:45, Poldek pisze:
    > Dłużnik nie wiedział, że sąd go sądzi. Sąd wydał decyzję zaocznie i nie
    > powiadamiając dłużnika

    Bzdura. Podobnie jak cała reszta, łącznie z tym "zaprzyjaźnionym
    komornikiem", tak jakby tylko "zaprzyjaźnienie się z komornikiem"
    umożliwiało prowadzenie sprawnej egzekucji...

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2016-01-30 10:10:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żadna bzdura.
    Właśnie wygrałem taką sprawę (na razie w I instancji), na szczęście o kilka stówek, a
    nie o kilka baniek, bo nawet bym nie miał na internet, żeby to napisać.
    W Polsce jest bardzo łatwo zniszczyć człowieka bez winy.
    A "zaprzyjaxnionym" zwykle oznacza sąd w Przemyslu i komornika w Ustrztykach dla
    rzekomego dłużnika z Polic, lub na odwrót - zależnie od miejsca zamieszkania ofiary
    firma windykacyjna dobiera sobie właściwość miejscową.

    -----

  • 79. Data: 2016-02-01 12:29:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

    >Dłużnik nie wiedział, że ma dług.

    >Dłużnik nie wiedział, że sąd go sądzi. Sąd wydał decyzję zaocznie i
    >nie powiadamiając dłużnika, że ma dług

    No coz, zdarza sie, ale zasadniczo jednak powiadamia.
    Owszem, bywa ze pozwany/oskarzony adres zmienil, nie zameldowal sie
    itp ..

> [...]
    >komornik działa już sprawnie - ma przecież do przyjęcia czyste
    >pieniądze. W ten sposób dłużnik zapłacił kilka razy więcej, niż

    A co to bylo - sprawa o 5 zl ?

    Karna, cywilna ? Bo sad cywilnych do komornika nie kieruje - to ma
    robic pozywajacy.

    J.

  • 80. Data: 2016-02-04 00:13:41
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    są (mówiąc oględnie) "koleżeńscy" i chcą żeby ich kolega
    zrobił dobry interes kupując na aukcji jak najtaniej
    --
    bzdura.