  • 11. Data: 2012-03-03 02:51:31
    Temat: Re: upiorna moda na PayPass
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/2/2012 5:30 PM, Krzysiek wrote:
    > ja jestem chyba staroświecki, jak kiedyś będą reklamować mikro-karty wszczepiane
    pod skórę to pewnie też będziemy wyjątkami którym się to nie spodoba

    ja akurat bede pierwszy chetny.
    Jesli jeszcze to bedzie robiło za dowod osobisty, prawo jazdy klucze i
    telefon to bede zadowolony. Można się nabawić skrzywienia kręgosłupa od
    targania wszystkich pierdół ze sobą.

  • 12. Data: 2012-03-03 05:35:06
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-03 00:30, Krzysiek pisze:

    > Nie biorą pod uwagę, że komus to moze sie niepodobac w końcu to same 'zalety'.
    > a, że wiekszośc z nich można by osiagnąć innymi metodami....a prowizji akurat nie
    obniżono.

    > ja jestem chyba staroświecki, jak kiedyś będą reklamować mikro-karty wszczepiane
    pod skórę to pewnie też będziemy wyjątkami którym się to nie spodoba - w końcu to
    takie wygodne, bezpieczne, nowoczesne - można zapłacić w trakcie pobytu na basanie,
    nie trzeba nosić portfela a karta zawsze jest z Tobą. (najwyżej niektórym rąk
    zabraknie na kolekcje wszystkich ;)

    ... po czym pojawią się takież cipy z dodatkową funkcją lokalizatora GPS
    oraz czujnika przyspieszeń, tudzież analizatora "zawartości we krwi" itd.
    Ja już tego pewno nie dożyję, ale młodsi grupowicze - z pewnością.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 13. Data: 2012-03-03 06:12:43
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:4f51168b$1@news.home.net.pl>, Andrzej Lawa wrote:

    > Swoją szosą wie ktoś, jak sprawdzić czy karta jest "widzialna" bez
    > ryzykowania zapłaty? Znalazłem przebieg anteny i zwyczajnie przerwę ją
    > dziurkaczem - teoretycznie powinno wyłączyć radiówkę...

    Jest jeszcze inne wyjście. Skoro tyle podmiotów wciska zbliżeniówki to
    dobrze. Wystarczy je trzymać razem i terminal przypadkiem nie dokona
    transakcji, bo zagubi się w tłumie ;).

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 14. Data: 2012-03-03 07:19:26
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > Jest jeszcze inne wyjście. Skoro tyle podmiotów wciska zbliżeniówki to
    > dobrze. Wystarczy je trzymać razem i terminal przypadkiem nie dokona
    > transakcji, bo zagubi się w tłumie ;).

    Gorzej jak udoskonalą i zaliczy transakcję na wszystkich :)

  • 15. Data: 2012-03-03 07:39:58
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2012-03-03 06:35, maruda pisze:

    > (...) pojawią się takież cipy (...)

    Czy my dalej mówimy o Paypass czy zmieniliśmy temat?

  • 16. Data: 2012-03-03 09:17:48
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "perian" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jeszcze inne wyjście. Skoro tyle podmiotów wciska zbliżeniówki to
    > dobrze. Wystarczy je trzymać razem i terminal przypadkiem nie dokona
    > transakcji, bo zagubi się w tłumie ;).

    Ktoś wie w jakim standardzie pracują te wszystkie PayPass i podobne ?
    Jeśli to mifare to nie wiem jak inne scalaki, ale czytnik oparty na CLRC632
    nie ma żadnego problemu z komunikacją z dowolną z 4 kart mifare zetkniętych
    na styk. Przy 5 kartach czasem jednej z nich nie widzi.
    P.G.

  • 17. Data: 2012-03-03 09:30:14
    Od: spider <s...@w...pl>

    W dniu 2012-03-03 10:17, Piotr Gałka pisze:

> [...]

    > CLRC632 nie ma żadnego problemu z komunikacją z dowolną z 4 kart mifare
    > zetkniętych na styk. Przy 5 kartach czasem jednej z nich nie widzi.

    Jeśli chodzi o klony Czarneckiego to są to karty Mifare, więc pewnie
    inne też.

  • 18. Data: 2012-03-03 10:06:23
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > OK, niby rozumiem o co im chodzi - chcą zmusić (bo to już nie jest
    > zachęta) ludzi do wydawania kasy.

    Nawet wiecej: chca "ulatwic" ludziom "szybsze" wydawanie kasy :).

    > Ale z drugiej strony wielu mają opcję karta z PayPass lub żadna karta -
    > wybierze żadną kartę.

    I tu (IMHO) sie grubo mylisz -
    - wiele osob nawet nie wie co to jest PayPass/PayWave
    i ze go w ogole ma :).

    > Swoją szosą wie ktoś, jak sprawdzić czy karta jest "widzialna" bez
    > ryzykowania zapłaty? Znalazłem przebieg anteny i zwyczajnie przerwę ją
    > dziurkaczem - teoretycznie powinno wyłączyć radiówkę...

    Nie wpadaj juz w taka histerie.
    Ten szum o kradziezach z kart zblizeniowych wyglada mi
    na rownie paranoidalno-dezinformacyjne zachowania,
    co szum jakie to te karty sa bezpieczne :).

  • 19. Data: 2012-03-03 13:29:16
    Od: " Rafał" <r...@g...pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> napisał(a):
    > Ktoś wie w jakim standardzie pracują te wszystkie PayPass i podobne ?

    Dostęp do interfejsu "bankowego" po 14443-4. Potrafią też emulować archaiczny
    14443-A (mifare 1k).

  • 20. Data: 2012-03-03 18:27:44
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-03 08:39, Bogdan B. pisze:

    > Czy my dalej mówimy o Paypass czy zmieniliśmy temat?

    Ojtam ojtam... czepiasz się :) Literówka. "h" mi zeżarło. ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda