  • 1. Data: 2007-10-14 00:28:22
    Temat: usuniecie danych przez mBank
    Od: " " <a...@g...pl>

    Po zalogowaniu sie do serwisu transakcyjnego mBanku widze nastepujacy komunikat:

    Błędne dane w systemie mBanku
    W związku z nieprawidłowym formatem numeru telefonu komórkowego zapisanego w
    mBanku prosimy o jego modyfikację do 15 października 2007 r. Po tym terminie
    błędny numer zostanie usunięty.
    W celu uaktualnienia danych prosimy o kontakt z mLinią pod numerem telefonu
    0801 300 800 lub +48 (prefiks) 42 6 300 800.

    Pytanie: czy bank ma prawo usuwac dane klientow, przypisane do aktywnego
    rachunku? Numer telefonu, ktory podalem szesc lat temu przy otwieraniu konta
    jak najbardziej aktualny i nie mam zamiaru go zmieniac.

    Czy mam sie tez spodziewac komunikatu, ze moj adres do korespondencji ma
    "nieprawidlowy format" i zostanie usuniety?

  • 2. Data: 2007-10-14 09:19:44
    Temat: Re: usuniecie danych przez mBank
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > konta
    > jak najbardziej aktualny i nie mam zamiaru go zmieniac.

    Czytaj dokładnie: jest różnica pomiędzy nieprawidłowym numerem telefonu a
    nieprawidłowym formatem. Banki i inne instytucje dbają o czystość baz
    danych. Prawidłowy format numeru telefonu jest potrzebny do kontaktu z
    klientem czyli z Tobą. Źle wpisany numer telefonu oznacza brak kontaktu z
    Tobą, gdyż nikt w banku nie wybiera ręcznie numeru telefonu ale wybiera go
    system po naciśnięciu guziczka. Dla Ciebie może nie ma różnicy pomiędzy
    poniższymi formatami:
    +48801300800
    0801300800
    801300800
    ale niestety dla systemu to róznica wielka.
    Tak więc jak najbardziej bank ma prawo do usunięcia źle wpisanego numeru bo
    i tak jest on im niepotrzebny.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-10-14 10:01:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Oct 2007 11:19:44 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
    wrote:

    >Prawidłowy format numeru telefonu jest potrzebny do kontaktu z
    >klientem czyli z Tobą.
    To niech wpisza sobie numer w prawidlowym formacie.

> [...]
    >0801300800
    >801300800
    >ale niestety dla systemu to róznica wielka.
    To po co bank wprowadzil do systemu numer w formacie nieprawidlowym?
    Bo chyba nie klient wprowadzal? :) Zakladam ze bylo dobrze wpisane
    skoro z klientem sie kontaktowali przy zakladaniu konta (6 lat temu).

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2007-10-14 10:16:44
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > To po co bank wprowadzil do systemu numer w formacie nieprawidlowym?
    > Bo chyba nie klient wprowadzal? :) Zakladam ze bylo dobrze wpisane
    > skoro z klientem sie kontaktowali przy zakladaniu konta (6 lat temu).

    Poniewaz moze kilka lat temu operator wybieral recznie numer telefonu i bylo
    to bez roznicy - bynajmniej u mnie w firmie tak bylo. Ale w momencie gdy
    przeszli na wieksza komputeryzacje to zaczely sie szopki z czystoscia bazy.
    Bo jakie widzisz inne logiczne uzasadnienie tego? My poprawiamy recznie
    format nr telefonu ale widocznie w mBanku pracuja ludzie ktorzy nie maja
    kompetencji do tego typu czynnosci lub po prostu procedura zabrania
    samodzielnego poprawiania formatu nr telefonu. A moze klient faktycznie w
    systemie transakcyjnym zle wpisal numer i musi go poprawic? Nie wiem jak
    jest w mBanku...
    Ale skoro klient zalogowal sie do systemu transakcyjnego to chyba sam moze
    poprawic ten format? Ile mu to zajmie? 10 sekund?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-10-14 13:58:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Oct 2007 12:16:44 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >przeszli na wieksza komputeryzacje to zaczely sie szopki z czystoscia bazy.
    Teorie rozumiem. Praktyka zrzucania na klienta informacji ze format
    niepoprawny - nie rozumiem. Po co robic modyfikacje systemu trans.
    zeby wyswietlac klientom takie informacje? Prosciej zmienic w systemie
    dane na poprawne. No chyba ze bank w czasie jakiejs modyfikacji
    utracil fragmenty numerow tel. do klienta i nie wie na co poprawic :)
    No ale to ktos powinien kopa za to dostac :)

> [...]
    >Ale skoro klient zalogowal sie do systemu transakcyjnego to chyba sam moze
    >poprawic ten format? Ile mu to zajmie? 10 sekund?
    Az sie zalogowalem specjalnie dla Ciebie. Nie znalazlem zadnego
    miejsca w ktorym moglbym sprawdzic jaki numer tel. do mnie posiada
    bank. Tym bardziej nie widze mozliwosci jego zmiany. Moge tylko maila
    podanego sprawdzic i zmienic.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2007-10-14 14:20:50
    Od: " " <a...@g...pl>

    Aga <a...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > Tobą, gdyż nikt w banku nie wybiera ręcznie numeru telefonu ale wybiera go

    Dzieki za odpowiedz. Co do "dbania o czystosc" - to mile, ale mnie nie
    interesuja wewnetrzne problemy banku. Numer telefonu zostal zaakceptowany w
    formacie, w jakim zostal podany przy otwieraniu rachunku i w takiej postaci
    wpisany przez pracownika banku. Format z dwoma poczatkowymi zerami zamiast "+"
    przed kodem kraju zasugerowal pracownik banku. Jak bank dalej "usprawnia"
    baze danych - tego juz nie musze wiedziec.

    > Tak więc jak najbardziej bank ma prawo do usunięcia źle wpisanego numeru bo
    > i tak jest on im niepotrzebny.

    Bedzie im potrzebny jezeli kiedykolwiek beda chcieli sie ze mna skontaktowac
    telefonicznie.

  • 7. Data: 2007-10-14 16:43:10
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > Prosciej zmienic w systemie
    > dane na poprawne. No chyba ze bank w czasie jakiejs modyfikacji
    > utracil fragmenty numerow tel. do klienta i nie wie na co poprawic :)
    > No ale to ktos powinien kopa za to dostac :)

    A moze bank nie chce brac na siebie odpowiedzialnosci za blednie poprawione
    formaty nr telefonow?

  • 8. Data: 2007-10-14 16:44:33
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > przed kodem kraju zasugerowal pracownik banku. Jak bank dalej "usprawnia"
    > baze danych - tego juz nie musze wiedziec.

    niestety teraz w obiegu jest format +48....

    > Bedzie im potrzebny jezeli kiedykolwiek beda chcieli sie ze mna
    > skontaktowac
    > telefonicznie.

    jezeli format bedzie zle wpisany to sie z Toba nie skontaktuja, czy to
    rozumiesz?

  • 9. Data: 2007-10-14 17:18:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Oct 2007 18:43:10 +0200, "Aga" <a...@o...pl>
    wrote:

    >A moze bank nie chce brac na siebie odpowiedzialnosci za blednie poprawione
    >formaty nr telefonow?
    IMHO taka sama szansa zrobienia bledu w sytuacji:
    1) gdy pracownik banku bedzie siedzial i poprawial wszystkim klientom
    z gory na dol bledny wpis np
    z 00 605 293 xxx na +48605293xxx

    2) gdy klient zadzwoni i poda "prosze wpisac moj nr +48605293xxx - tu
    tez pracownik moze blednie wpisac :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2007-10-14 17:43:31
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > z gory na dol bledny wpis np
    > z 00 605 293 xxx na +48605293xxx
    >
    > 2) gdy klient zadzwoni i poda "prosze wpisac moj nr +48605293xxx - tu

    w mBanku nie mozna samodzielnie wpisac poprzez www swojego numeru telefonu?