  • 1. Data: 2004-11-15 19:43:19
    Temat: uwazajcie na karty
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    kolesiowi skradziono karte kredytowa, zglosil to do banku, w banku
    stwierdzono, ze dokonano wyplaty za bankomatu kwoty 500zl za pomoca pinu...
    tydzien pozniej kumpel namierzyl gosci ktorzy mu tą karte ukradli, okazalo
    sie, ze wyplacili nie 500 tylko 1000zl /zlodzieje oddali 1200 zeby wycofal
    sprawe z policji /
    najbardziej przerazilo mnie łatwośc z jaką mozna wysiągnąć z karty PIN...
    strach sie bac, bo chyba ubezpiecznie nie obejmuje wyplaty z bankomatu...

    BlueSKY!

    carlo
    *****************************
    BBET - Broken Bones Enduro Team!

  • 2. Data: 2004-11-15 20:02:20
    Temat: Re: uwazajcie na karty
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Carlosky napisał(a):

    > najbardziej przerazilo mnie łatwośc z jaką mozna wysiągnąć z karty PIN...

    Szkoda tylko, że PINu na karcie NIE MA.

  • 3. Data: 2004-11-15 20:05:07
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    w wiadomości news:cnb1nc$sdq$2@news.elsat.net.pl...

    > Szkoda tylko, że PINu na karcie NIE MA.

    to jak to jest mozliwe?
    kumpel sam nie znal pinu do tej karty i mial go zapisany w domu...

    BlueSKY!

    carlo
    *****************************
    BBET - Broken Bones Enduro Team!

  • 4. Data: 2004-11-15 20:28:36
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > to jak to jest mozliwe?
    > kumpel sam nie znal pinu do tej karty i mial go zapisany w domu...

    Pin nie jest zapisany na karcie, chyba, że go sobie sam zapisał :)

    Tomek

  • 5. Data: 2004-11-15 21:46:11
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2004 21:02:20 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Szkoda tylko, że PINu na karcie NIE MA.

    Wiecie ze taka jest oficjalna wersja. Ale ja nie jestem pewien czy gdzies
    jakiegos hasha gdzies tam nie zapisuja... Slyszalem juz o paru przypadkach
    z wiarygodnych zrodel o tranzakcjach kradzionymi kartami z uzyciem pinu. W
    wiekszosci karty *ani razu* nie byly uzyte w bankomacie. W ogole
    wlasciciele tych kart nie korzystali z PIN-u.
    Jest to bardzo zastanawiajace...

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    no SiG

  • 6. Data: 2004-11-15 22:04:05
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1xw98t17ick6b$.11dmz0bepexsl.dlg@40tude.net>, krzysio04
    @smietnik.800.pl says...

> [...]
    > wiekszosci karty *ani razu* nie byly uzyte w bankomacie. W ogole
    > wlasciciele tych kart nie korzystali z PIN-u.

    Nie sadze aby byl PIn zapisany na karcie bo niektore banki oferuja
    mozliwosc zmiany PINu przez telefon albo nawet internet.

    AP

  • 7. Data: 2004-11-15 23:34:54
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@s...800.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiekszosci karty *ani razu* nie byly uzyte w bankomacie. W ogole
    > wlasciciele tych kart nie korzystali z PIN-u.

    dokladnie tak wygladal przypadek mojego kolegi...
    inny znajomy, zreszta kiedys pracownik banku, opowiadał, ze widział magikow
    ktorzy potrafili takie rzeczy
    moze korzystaja z czegos na wzor terminala i wykorzystuja lacznosc z
    bankiem?
    fakt jest faktem, ze zlodzieje wyplacili kase z bankomatu, a nie dostali
    pinu od wlasciciela karty
    dziwne jest tez to, ze suma poda prze zlodzieja nie zgadza sie z tym co
    twierdzi bank, nie sadze zeby zlodziej zawyzyl kwote, ktora wyplacil
    chyba sie tym nieco glebiej zainteresuje...

    BlueSKY!

    carlo
    *****************************
    BBET - Broken Bones Enduro Team!

  • 8. Data: 2004-11-16 08:04:32
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Krzysztof wrote:

    > Wiecie ze taka jest oficjalna wersja. Ale ja nie jestem pewien czy gdzies
    > jakiegos hasha gdzies tam nie zapisuja...

    Technicznie na karcie jest miejsce do zapisania hasha. Był on
    wykorzystywany w dobie bankomatów offline. Jednak obecnie na kartach
    (ZTCW) pozostawia się to pole puste - obecnie autoryzacja i tak jest już
    online (albo nie ma jej wcale -> imprintery). Rozszyfrowanie hasha nie
    było sprawą strasznie skomplikowaną. Możliwe jednak, że na jakichś
    kartach stosuje się jeszcze hasha - na pewno jednak nie na tych, których
    PIN można zmienić online.

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2004-11-16 14:24:33
    Od: s...@g...pl (mUmiA)

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    al.net>...
> [...]
    > >

    > Nie sadze aby byl PIn zapisany na karcie bo niektore banki oferuja
    > mozliwosc zmiany PINu przez telefon albo nawet internet.

    z cała pewnościa nie ma na karcie zapisanego pinu i nie da sie
    wygenerować PINu do karty , jedyne co sie pojawia na pasku karty to
    wartosc weryfikacyjna pinu tzw PVV ale nie jest to pin !!!!! Nie
    jestem pewnien ale chyba wartosć PVV (to sa tylko trzy cyferki)
    zaczyna sie na 9 miejscu po nr karty na pasku i wraz z pinem który
    wpisujemy w klawikort sa wysyłane do banku :)

    pozdrooofka

  • 10. Data: 2004-11-17 08:39:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On 16 Nov 2004 06:24:33 -0800, s...@g...pl (mUmiA) wrote:

    >wartosc weryfikacyjna pinu tzw PVV ale nie jest to pin !!!!! Nie

    No to jesli znamy algorytm wyliczania PVV, to przelecieć 10000
    mozliwych pinów i sprawdzić które z nich daja takie PVV to już żaden
    problem...
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/