  • 21. Data: 2010-10-17 20:16:11
    Temat: Re: visa elektoron zakupy bez pinu i podpisu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/16/2010 7:39 AM, neoniusz wrote:

    > Bo tam sie wpisuje PIN.

    to zalezy jak lezy.
    moge napisac co dokładnie odwrotnego.
    1. nie wpisuje sie pinu
    2. moja karta w ogóle go nie posiada

  • 22. Data: 2010-10-17 21:18:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 17 Oct 2010 17:21:32 +0200, Kamil Jońca napisał, a ja na to:

    > Dalej nie rozumiem, dlaczego to wyklucza.

    "nie obciążają operacje jeżeli karta została wykorzystana bez fizycznego
    przedstawienia i elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia
    przez niego własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym": czyli
    dopuszczalne modele to:
    - użycie plastiku+elektroniczna identyfikacja
    - złożenie podpisu

    zatem bardzo możliwe, że samo użycie karty nie wystarczy.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 23. Data: 2010-10-17 22:53:29
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    On 17/10/2010 11:38, pmlb wrote:

    > Dlaczego wiocha?

    Dokladnie.
    Nie kumam tego tekstu z wiocha.

    Codziennie place kredytowka w UK.
    I ponizej, i powyzej 10 GBP.
    I jest szybciej niz debetowka - nie pytaja o 'cashback'.

    PS:
    No i zawsze z pinem.

    --
    T.F.

  • 24. Data: 2010-10-18 06:30:19
    Temat: Re: visa elektron zakupy bez pinu i podpisu
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

> [...]
    > dopuszczalne modele to:
    > - użycie plastiku+elektroniczna identyfikacja

    Dlaczego? W pewnych sytuacjach samo "wylegitymowanie" się posiadaniem
    karty może być wystarczające do identyfikacji (elektronicznej żeby nie
    było) (casus IKM-ek)
    KJ

    The world is coming to an end. Please log off.

  • 25. Data: 2010-10-18 06:41:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:56:49 +0200, punk__ napisał(a):

    > Witam
    >
    > Płaciłem dziś za niewielkie zakupy (nieco poniżej 50 zł) Visą Elektron z
    > Inteligo i transakcja poszła bez autoryzacji z mojej trony.
    > Sprzedawczyni przejechała paskiem przez terminal i wręczyła mi od razu
    > potwierdzenie i paragon. To chyba nie jest normalne? Czy sprzedawcy mogą
    > tak ustawić terminale aby nie wymagac np. do pewnej kwoty pinu bądź
    > podpisu? A może to bank coś pokręcił? Co będzie jak zareklamuję taką
    > transakcję?

    Może było tak, że Pani jest do PINów przyzwyczajona a skoro poszło z
    paska, to pewnie miał być podpis. Pani od razu kliknęła wydrukowanie
    potwierdzenia i dała Tobie razem z paragonem to potwierdzenie zupełnie
    zapominając, że musisz się podpisać na slipie. Też chyba tak kiedyś raz
    mi się przytrafiło - zdarza się i tyle.

    --
    xbartx

  • 26. Data: 2010-10-18 09:36:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 08:30:19 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Dlaczego? W pewnych sytuacjach samo "wylegitymowanie" się posiadaniem
    > karty może być wystar

    No właśnie mam wątpliwość czy można powiedzieć, że karta sama w sobie
    identyfikuje posiadacza. Jeśli tak by to wyglądało, to zbyteczne byłoby
    pisanie o fizycznym okazaniu karty i (łącznie) podaniu kodu pin lub
    złożeniu podpisu pod dyspozycją obciążenia karty.

    Ba, część polskich serwisów internetowych nie miałaby problemu ze stałym
    obciążaniem karty użytkownika bez pośredników (wystarczałoby wklepać dane
    w jakiś formularz i zapisać na serwerze, aby następnie, cyklicznie,
    obciążać ją).

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 27. Data: 2010-10-18 15:53:25
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-15 22:12, witek pisze:

    > to zależy gdzie. W Polsce nie, za granicą tak.

    inteligo oraz visa z volswagen banku nie wymagaja pinu przy transakacjach

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 28. Data: 2010-10-18 16:26:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/18/2010 10:53 AM, Król Dopalaczy wrote:
    > inteligo oraz visa z volswagen banku nie wymagaja pinu przy transakacjach

    a podpis?