  • 1. Data: 2002-04-12 17:28:12
    Temat: % w Lukas Banku - bez sensu
    Od: "Krzysztof Ozimek" <k...@h...pl>

    Przeszedlem wczoraj na pakiet e-konto pro - oprocentowanie wynosi 7,5%.
    Wchodze do netu i chce zakladac lokate 7dniowa (lokaty zakladane w
    internecie oprocentowane sa 1% wyzej) a tu okazuje sie, ze jej
    oprocentowanie wyniesie 6,65% czyli mniej niz samego ROR. Ma to sens?

  • 2. Data: 2002-04-12 17:44:29
    Temat: Re: % w Lukas Banku - bez sensu
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof Ozimek" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internecie oprocentowane sa 1% wyzej) a tu okazuje sie, ze jej
    > oprocentowanie wyniesie 6,65% czyli mniej niz samego ROR. Ma to sens?

    Tyle, ze lokata 7dniowa jest dla wszystkich, wiec chyba bank nie wzial pod
    uwage PRO. Wiadomo, ze nie warto. Ale moze nie chcieli robic, ze dla PRO to
    tyle, dla e-konta to tyle itp itd, bo by sie pogubili.

    pzdr

  • 3. Data: 2002-04-12 17:57:15
    Od: "Tequilla" <t...@r...pl>

    Rozmawialem z Pania w banku na ten temat.
    Na lokacie odsetki sa podobo kapitalizowane co miesiac,
    a na rachunku raz na 3 miesiace.

    Pozdrawiam
    Tequila

  • 4. Data: 2002-04-12 18:17:46
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Tequilla" <t...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Rozmawialem z Pania w banku na ten temat.
    > Na lokacie odsetki sa podobo kapitalizowane co miesiac,
    > a na rachunku raz na 3 miesiace.

    Na lokacie 7dniowej to po 7 dniach jesli dasz definicje, by przelac na
    rachunek.

  • 5. Data: 2002-04-12 18:35:06
    Od: "Krzysztof Ozimek" <k...@h...pl>

    > Rozmawialem z Pania w banku na ten temat.
    > Na lokacie odsetki sa podobo kapitalizowane co miesiac,
    > a na rachunku raz na 3 miesiace.

    Panie dysponentki w Lukasie sa wyjatkowo tempe. Lokata 7dniowa jest
    oczywiscie kapitalizowana po 7dniach a nie po miesiacu, tak samo jak lokata
    14dniowa jest kapitalizowana po 14dniach a 2miesieczna po 2miesciacach.

    Jednak niewiele to zmienia - stopa efektywna wzrasta z 6,65% do 6,87%...
    ( ref = (1 + 0,0665 / 52) ^ 52 - 1 = 6,87%).

    W systemie internetowym powinna by blokada, by nieswiadomy klient nie mogl
    zalozyc takiej lokaty i przez to stracic pieniedzy...
    Nie wiem czy jest - sam nie mam zamiaru sprawdzac...

  • 6. Data: 2002-04-12 18:41:26
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > W systemie internetowym powinna by blokada, by nieswiadomy klient nie mogl
    > zalozyc takiej lokaty i przez to stracic pieniedzy...
    > Nie wiem czy jest - sam nie mam zamiaru sprawdzac...

    Kazdy powinien miec prawo wyboru - jesli chce miec kapitalizowane po 7
    dniach to jego sprawa. Moze woli tak niz raz na 3 miechy. A ze przy tym
    traci... Ale chyba tez wiecej energii kosztuje bank 7dniowa kapitalizacja
    niz 3miesieczna, bo innaczej wszystkie bylby dzienne i swiety spokoj.

    pzdr

  • 7. Data: 2002-04-12 20:25:29
    Od: "Michal Jasinski" <f...@f...pl>

> [...]
    > internecie oprocentowane sa 1% wyzej) a tu okazuje sie, ze jej
    > oprocentowanie wyniesie 6,65% czyli mniej niz samego ROR. Ma to sens?

    podobna sytuacja jest z lokatami negocjowanymi,
    oprocentowanie czesto jest nizsze niz dla lokat zakladanych przez internet

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-04-13 10:24:56
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002 20:35:06 +0200, "Krzysztof Ozimek"
    <k...@h...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Jednak niewiele to zmienia - stopa efektywna wzrasta z 6,65% do 6,87%...
    >( ref = (1 + 0,0665 / 52) ^ 52 - 1 = 6,87%).

    Zanim bedziesz obrazal niedysponentki ;-) w Lukasie zwroc uwage, ze
    nie wszyscy maja ekonto pro. Zwykle ekonto jest oprocentowane chyba na
    6,5% i wtedy lokata 7-dniowa sie oplaca, bo i stopa% wyzsza i odsetki
    szybciej do dyspozycji.

    Pozdrawiam
    BB

  • 9. Data: 2002-04-13 10:36:21
    Od: "Krzysztof Ozimek" <k...@h...pl>

> [...]
    > nie wszyscy maja ekonto pro. Zwykle ekonto jest oprocentowane chyba na
    > 6,5% i wtedy lokata 7-dniowa sie oplaca, bo i stopa% wyzsza i odsetki

    Nie chodzi oto jakie mam konto. Chodzi o to, ze jak masz e-konto pro i
    poprosisz dysponentke zeby zalozyla lokate to zrobi to i slowem nie pisnie,
    ze to nie najlepszy pomysl... Tak samo w sieci - zakladasz lokate i gotowe,
    zadnego ostrzezenia, ze tracisz odsetki.

  • 10. Data: 2002-04-13 11:32:55
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    > ze to nie najlepszy pomysl... Tak samo w sieci - zakladasz lokate i
    gotowe,
    > zadnego ostrzezenia, ze tracisz odsetki.

    Wiesz, ona jest dysponentka, wiec Ty dysponujesz jej czasem. Nie jest
    konsultantka. Mnie sie wydaje, ze to nie do niej nalezy doradzanie. Klient
    ma zyczenie i juz. Jak mam zyczenie posiadac lokate 7dniowa to chce ja miec
    i juz, a nie sluchac wykladu od pani dysponentki - rozumiesz, ona zakladac
    powinna, ze wiesz co robisz.

    pzdr