  • 1. Data: 2008-02-23 14:26:57
    Temat: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Od: "koment" <p...@o...pl>

    Witam!
    Dzisiaj na stacji paliw BP koło Lednogóry (kierunek Gniezno na trasie z
    Poznania) tankowałem paliwo za 100zł (równo bez groszy) i płaciłem kartą
    kredytową PKO BP. Po powrocie do domu z ciekawości wszedłem na rachunek przez
    PKO-INTELIGO i w zakładce karty ku memu zdumieniu znalazła sie pozycja "stacja
    BP łubowo Lednogóra" kwota 28,97 EUR !? Obok kwoty EUR znajduje się kwota w
    PLN - i nie jest to 100 tylko 103,08zł.
    Jakim prawem stacja paliw wystawia rachunek w walucie EUR? Czy ktoś się spotkał
    z takim przypadkiem i wie co zrobić - lub gdzie z tym iść? To jest niby
    niewielka różnica - bo 3,08 - ale litr paliwa kosztuje 4,29 czyli prawie 3/4
    litra w plecy :)

    Pozdrawiam
    Koment

  • 2. Data: 2008-02-23 14:32:50
    Temat: Re: w Polsce środkiem płatniczym jest EUR?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "koment" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakim prawem stacja paliw wystawia rachunek w walucie EUR? Czy ktoś się
    > spotkał z takim przypadkiem i wie co zrobić - lub gdzie z tym iść?

    Poczekaj aż transakcja się rozliczy i jeśli rzeczywiście rozliczy się na
    więcej niż 100 zł (co uważam za mało realne, blokada o niczym nie świadczy
    jeszcze) złóż reklamację w banku. Jak bank odrzuci masz szczęście, będziesz
    sławny, napiszą o tym w Super Ekspresie albo w Fakcie. Masz slipa z kwotą
    100 zł czy wywaliłeś?

    marekz

  • 3. Data: 2008-02-23 14:34:49
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fppah7$rj2$1@atlantis.news.tpi.pl, *koment* wrote:
> [...]
    > iść? To jest niby niewielka różnica - bo 3,08 - ale litr paliwa
    > kosztuje 4,29 czyli prawie 3/4 litra w plecy :)

    A co masz na slipie - papierku z terminala? 100pln czy ilestam euro. On jest
    wazny
    Poczekaj na razie na calkowite rozliczenie transakcji. POtem mozesz skladac
    reklamacje ze za co innego zaplaciles.

    Stawiam ze system online dla wygody przelicza wszystkie transakcje
    jednocznesnie na euro i podaje obok ile by to bylo euro. A ze kurs sie
    zmienil w miedzyszasie to kwota widnieje inna. Ciebie maja prawa na 100pln
    obciazyc a nie ilestam euro i pewnie tak obciaza.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2008-02-23 14:35:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "koment" <p...@o...pl> writes:

    > Obok kwoty EUR znajduje się kwota w PLN - i nie jest to 100 tylko
    > 103,08zł.

    A mowili ze wszystko podrozeje dwukrotnie :-)

    Na serio, nie przywiazywalbym tak duzej wagi do napisow na monitorze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-02-23 14:37:34
    Od: "koment" <p...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sławny, napiszą o tym w Super Ekspresie albo w Fakcie. Masz slipa z kwotą 100

    Mam paragon i potwierdzenie transakcji - na obydwu kwota 100zł. Faktycznie jest
    to jeszcze w transakcjach nierozliczonych -a więc poczekam aż zostanie
    rozliczona.
    Media mnie nie interesują - zwłaszcza brukowce :)
    Koment

  • 6. Data: 2008-02-23 14:40:08
    Od: "koment" <p...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał
> [...]
    > w miedzyszasie to kwota widnieje inna. Ciebie maja prawa na 100pln obciazyc a

    Na slipie jest 100pln ale gdzies tam pod spodem napisane "transaction currency"
    28,97 EUR - czyli waluta transakcji w EUR

    Poczekam faktycznie na rozliczenie.
    Koment

  • 7. Data: 2008-02-23 15:08:06
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    w ten sposób są rozliczane transakcje kk Mille (MC), najpierw na euro a
    potem na złote i blokada jest na kwotę o kilka % wyższą niż faktyczna
    płatność

    poza tym w Polsce można już płacić w euro np. w supermarketach, na
    autostradzie...akceptują tylko bankonoty, a resztę wydają w złotówkach,
    kurs oczywiście bandycki...

  • 8. Data: 2008-02-23 15:24:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 23 Feb 2008 16:08:06 +0100, w
    <8...@n...home.net.pl>, "RobertS" <b...@p...pl>
    napisał(-a):

    > poza tym w Polsce można już płacić w euro np. w supermarketach, na
    > autostradzie...akceptują tylko bankonoty, a resztę wydają w złotówkach,
    > kurs oczywiście bandycki...

    W mojej firmie 1 euro = 4zł (od lat). Klienci się cieszą :).

  • 9. Data: 2008-02-23 15:25:11
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Sat, 23 Feb 2008 16:08:06 +0100, w
    <8...@n...home.net.pl>, "RobertS"
    <b...@p...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > kurs oczywiście bandycki...

    W mojej firmie 1 euro = 4zł (od lat). Klienci się cieszą :).

    Hahaha. A co można kupić? I za ile najwięcej? :-))))

    marekz

  • 10. Data: 2008-02-23 16:14:19
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "koment" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > zostanie rozliczona.
    > Media mnie nie interesują - zwłaszcza brukowce :)
    No to moze pojdz z tym do regionalnego przedstawiciela LPRu ;)

    pozdr