  • 1. Data: 2004-08-23 08:59:47
    Temat: w co najlepiej zainwestowac 50 tys pln na 3 lata
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Witam,

    Mam 50 tys pln do zainwestowania i zastanawim sie jak by je ulokowac abym
    osiagna jakas korzysc w ciagu 3 nastepnych lat.

    Moze ktos z na jakas lokate albo instytucje ktora z glowa pomnaza takie
    kwoty.

    Myslalem o gieldzie, funduszach ale chce zasiegnac opini wsrod grupowiczow.

    salut
    Piotrek,

  • 2. Data: 2004-08-23 09:14:30
    Temat: Re: w co najlepiej zainwestowac 50 tys pln na 3 lata
    Od: "Twastara" <T...@U...pl>

    > Myslalem o gieldzie, funduszach ale chce zasiegnac opini wsrod
    grupowiczow.

    > salut
    > Piotrek,

    Kup USD. Za 3 lata maszco najmniej 30% względem PLN

  • 3. Data: 2004-08-23 09:17:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Kup USD. Za 3 lata maszco najmniej 30% względem PLN

    Byłeś u wróżki ;-) ?

  • 4. Data: 2004-08-23 09:44:47
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Byłeś u wróżki ;-) ?

    Wróżki są biedne.

    Zainwestuj z głową, zainwestuj w nasze państwo czyli obligacje i śpij
    spokojnie.

  • 5. Data: 2004-08-23 11:21:32
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Wróżki są biedne.
    >
    > Zainwestuj z głową, zainwestuj w nasze państwo czyli obligacje i śpij
    > spokojnie.

    Obligacje odpadaja sa oprocentowane najnizej z moliwych juz lepiej wplacic
    do mBanku na jakis procent na RORze.

    salut

  • 6. Data: 2004-08-23 11:43:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Piotrek wrote:

    > Obligacje odpadaja sa oprocentowane najnizej z moliwych juz lepiej
    > wplacic do mBanku na jakis procent na RORze.

    Żartujesz czy nie znasz aktualnego oprocetowania?

  • 7. Data: 2004-08-23 11:51:34
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Żartujesz czy nie znasz aktualnego oprocetowania?

    Najwyraźniej nie zna ;-) mbank czy VW można w takiej sytuacji polecać tylko
    i wyłącznie, gdy ktoś chce zachować szybki dostęp do oszczędności (bez
    konieczności przedterminowego wykupu).

  • 8. Data: 2004-08-23 11:53:19
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Obligacje odpadaja sa oprocentowane najnizej z moliwych juz lepiej wplacic
    > do mBanku na jakis procent na RORze.
    >
    > salut

    Wyslalem ci na priva orientacyjne oprocentowania, obligacji, lokat mbank,
    bony skarbowe.
    Dziwi mnie twoje podejscie do obligacji, pewnie wzorowales sie na funduszach
    inwestujacych w obligacje.

  • 9. Data: 2004-08-23 11:58:32
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Zdecydowanie polecam podzielic kase na dwie czesci. 50% w akcje notowane na
    GPW. 50% w obligacje o zmiennej stopie procentowej. Najlepiej DZ-etki z
    terminem wykupu przydajacym za 3 lata. Niektore serie w obecnym okresie
    odsetkowym daja nawet 7,95% rocznego kuponu.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 10. Data: 2004-08-23 16:35:57
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > Najwyraźniej nie zna ;-) mbank czy VW można w takiej sytuacji polecać
    tylko
    > i wyłącznie, gdy ktoś chce zachować szybki dostęp do oszczędności (bez
    > konieczności przedterminowego wykupu).

    Ja nie byłbym tak pewien.
    Niepewność co do dalszego wzrostu cen i inflacji a więc i decyzji RPP w
    najbliższych miesiącach skłania raczej do dywersyfikowania pomiędzy
    funduszami inwestycyjnymi rynku pieniężnego, lokatami i obligacjami.
    Jeżeli policzyć aktualne oprocentowanie np. LokataPlus 30dni VW i porównać z
    aktualnie oferowanymi obligacjami dla których można to uczynić w sposób
    przewidywalny (DOS/COI) to przewaga obligacji pojawia się po +/- 157 dniach,
    uwzględniając podatki i opłatę za przedterminowy wykup. Bez uwzględniania
    opłaty za przedterminowy wykup nie będę liczył, rok czy dwa lata to
    wieczność a wróżką nie jestem :-)

    Nie zmienia to faktu że jeżeli autorowi wątku rzeczywiście chodziło o
    'inwestycję na 3 lata' czyli typu 'zainwestuj i zapomnij' to przy niewielkim
    ryzyku (i zyskach) obligacje TZ wyglądają najlepiej moim zdaniem.

    TomekD