  • 1. Data: 2006-08-29 16:52:43
    Temat: w którym banku ZAGRANICZNYM można założyć konto przez internet będąc w Polsce
    Od: "blues" <q...@s...pl>

    czesc
    wiem, ze pewnie wałkowaliście już podobne tematy, bo PRZEGLĄDAŁEM archiwum,
    ale mnie interesuje kwestia konkretna i nie wymagająca rozpisywania się, ale
    podania słowa lub kilku. W ktorym banku działającym zagranicą (oferujący
    dostęp drogą elektroniczną) mogę założyć konto z Polski, będąć oczywiście
    obywatelem Polski. Chodzi oczywiście o bank działający w kraju, gdzie jest
    strefa EURO, najlepiej bank niemiecki, ale nie Deutsche Bank, bo tam mam
    niemiłe wspomnienia (w szczegóły nie będę wchodzić).

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

    mc

  • 2. Data: 2006-08-29 18:12:50
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > EURO, najlepiej bank niemiecki, ale nie Deutsche Bank, bo tam mam niemiłe
    > wspomnienia (w szczegóły nie będę wchodzić).

    Na 100% w www.openbank.es (osobiscie zalozylem konto z Polski). Nie jest
    niemiecki, ale strefa euro.

  • 3. Data: 2006-08-30 11:57:12
    Od: m...@g...com

    Tommeck wrote:

    > Na 100% w www.openbank.es (osobiscie zalozylem konto z Polski). Nie jest
    > niemiecki, ale strefa euro.

    Od kilku lat co jakiś czas pojawia się ciągle to pytanie, i ciągle taka sama
    odpowiedź pada. To dziwne, że żaden inny bank tego nie umożliwia, ani że
    openbank nie otworzy się w końcu na klientów którzy nie znają języka
    hiszpańskiego, który może jest piękny, ale jednak mniej powszechny (w
    europie) niż np. angielski.

    p. m.

  • 4. Data: 2006-08-30 13:30:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Na 100% w www.openbank.es (osobiscie zalozylem konto z Polski). Nie
    > jest niemiecki, ale strefa euro.

    Maja www po angielsku bo jakosc nie widze?

    Za to widze lokaty na 8%, chyba ze zle zrozumialem ;-)

  • 5. Data: 2006-08-30 14:01:17
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Maja www po angielsku bo jakosc nie widze?

    Nie maja.

    > Za to widze lokaty na 8%, chyba ze zle zrozumialem ;-)

    Dobrze zrozumiales. Ale to jest oferta promocyjna na lokate miesieczna dla
    nowych klientow. Jest tez roczna dla nowych klientow na 4%. Dla
    dotychczasowych klientow jest 3% na lokacie polrocznej, a 2,3% na lokacie
    biezacej. Aczkolwiek czesto sa promocje na wysokooprocentowane lokaty w
    przypadku podniesienia salda albo przy rownoczesnej inwestycji w fundusze.

  • 6. Data: 2006-08-30 14:20:18
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > openbank nie otworzy się w końcu na klientów którzy nie znają języka
    > hiszpańskiego, który może jest piękny, ale jednak mniej powszechny (w

    Ja przepraszam, ze w kolko daje taka sama odpowiedz na tego typu pytania.
    Oczywiscie moge zignorowac pytanie lub odeslac do archiwum grupy, ale jak
    widze, ze zadnych odpowiedzi nie ma to sie lamie i odpowiadam. A potrafie
    dac tylko taka odpowiedz, bo tylko ten bank (spelniajacy omawiane kryterium)
    znam z autopsji. Jednakze zachecam Grupowiczow do poszerzenia listy
    odpowiednich bankow.

    Co do ich braku otwarcia na klientow angielskojezycznych - podejrzewam, ze
    grupa Santander (bo to oni za tym stoja) ma swoje biznesy w innych krajach i
    nie chce tworzyc wewnatrzgrupowej konkurencji. Poza tym dochodzilyby koszty
    zatrudnienia na infolinii osoby znajace angielski na odpowiednim poziomie
    (umiejetnosc w Hiszpanii bynajmniej nie az tak powszechna).

  • 7. Data: 2006-08-30 14:33:31
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Tommeck" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > promocje na wysokooprocentowane lokaty w przypadku podniesienia
    > salda albo przy rownoczesnej inwestycji w fundusze.

    A moglbys powiedziec jak wygladaja koszty utrzymania rachunku i
    EuroElixirow?

    marekz

  • 8. Data: 2006-08-30 14:55:10
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > A moglbys powiedziec jak wygladaja koszty utrzymania rachunku i
    > EuroElixirow?

    Koszt rachunku utrzymania rachunku zero. Przelewy w euro w ramach UE (w tym
    do Polski) zero. Debetowy Mastercard (wypukly, z mozliwoscia placenia w
    necie) zero. Kredytowa Visa (z dosc krotkim grace periodem, bo robia
    zestawienie 25 dnia miesiaca, a platnosc jest 1 dnia kolejnego miesiaca)
    zero (jest tez druga wersja - za kilkanascie euro rocznie, ale przy
    odpowiednio duzych obrotach dostajesz zwrot 1% wartosci zawartych
    transakcji).

  • 9. Data: 2006-08-30 15:16:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Koszt rachunku utrzymania rachunku zero. Przelewy w euro w
    > ramach UE (w tym
    [...]

    Czyli ogolnie jak widze polecilbys ten rachunek do prostych
    zastosowan. Czy osoba nie znajaca hiszpanskiego poradzi sobie z
    jego otworzeniem? Glownie chodzi mi o to, czy na pewnym etapie nie
    istnieje koniecznosc rozmowy telefonicznej w jezyku hiszpanskim.
    Czy trzeba wysylac poczta papierowa jakies dokumenty i jak
    rozwiazuje sie kwestie potwierdzenia zgodnosci kopiii z
    oryginalem?

    marekz

  • 10. Data: 2006-08-30 15:34:08
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Czyli ogolnie jak widze polecilbys ten rachunek do prostych zastosowan.

    Zdecydowanie tak, nawet do bardziej wyrafinowanych zastosowan.

    > Czy osoba nie znajaca hiszpanskiego poradzi sobie z jego otworzeniem?
    > Glownie chodzi mi o to, czy na pewnym etapie nie istnieje koniecznosc
    > rozmowy telefonicznej w jezyku hiszpanskim.

    Tak sie sklada, ze znam hiszpanski, przynajmniej w stopniu umozliwiajacym
    bezproblemowe korzystanie z konta. Zawsze mozna zalozyc konto w asyscie
    kogos, kto zna hiszpanski (jesli jestes zainteresowany i mieszkasz w
    Warszawie daj znac na priva, z przyjemnoscia pomoge). Nie ma koniecznosci
    rozmowy telefonicznej, chociaz zawsze jest taka mozliwosc.

    > Czy trzeba wysylac poczta papierowa jakies dokumenty i jak rozwiazuje sie
    > kwestie potwierdzenia zgodnosci kopiii z oryginalem?

    Procedura wygladala tak. Otworzylem konto przez internet (klikajac "hagase
    cliente" i wypelniajac odpowiednie dane). Nastepnie, jako ze rezyduje poza
    Hiszpania, musialem wplacic na swoje konto 6000 euro. Nastepnie przeslali mi
    DHL-em umowe do podpisania, ktora im odeslalem (poczta) wraz z ksero
    dokumentu tozsamosci (bez zadnego potwierdzania zgodnosci). Nastepnie
    uaktywnili rachunek do wszelkich transakcji i przeslali mi DHL-em
    Mastercarda.